Tabak "Planta Vanilla"

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
De Genieter

Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door De Genieter »

Beste Pijprokers,

Enige jaren geleden heb ik eens een staaltje tabak bij de aankoop van een pijp bij gekregen. Het was een gele verpakking met daarop "Planta Vanilla". Ik vermoed dat het merk "Planta" is en de "Vanilla" de tabak smaak. Ik had deze pijp met dit staaltje tabak erbij in Duitsland gekocht. Deze beviel me zeer goed, maar ik heb deze nooit ergens kunnen kopen.
Kent iemand hier op dit forum deze tabak met deze Vanille smaak en waar ik deze zou kunnen kopen?
Ik heb al overal gezocht, maar hem nergens gevonden. Zelfs op het internet vind ik niets. Al moet ik toegeven dat ik niet veel van het internet af weet.
Alvast bedankt aan allen.

Groetjes van
De Genieter :-?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door Eliminator »

Beste Genieter,

gezien het hier meer een vraag betreft dan een recentie heb ik het topic even verplaatst.

Ik denk dat het om één van deze twee tabakken gaat, mogelijk hebben andere ook nog ideeen

http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=2657
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=2093

Verder zou ik je willen verzoeken je even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic, het wordt altijd erg gewaardeerd als we een beetje weten wie, wie is, alvast bedankt !
Afbeelding

Animalis

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door Animalis »

Het merk zegt mij niks maar misschien zou je die zaak kunnen benaderen waar je destijds een sample bij je pijp kreeg. Welicht weten hun er meer van.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door Eliminator »

Volgens Tobaccoreviews zijn dit de tabakken van Planta

http://www.tobaccoreviews.com/brand_det ... =P&BID=150

Ik vermoed echt dat het hier om één van de twee Danish Black Vanilla tabakken gaat, en gezien het een sample was zal het vast de Mixture zijn (alleen die gele verpakking is wat vreemd :? )
Afbeelding

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door lestat »

Was de vanille cream loose cut van mc. barren geen geel pakje?

Het kan misschien ook zijn dat er een planta vanille ooit is uitgebracht enkel in Duitsland.

Of laatste idee. Planta heeft de markt willen testen maar het nooit echt uitgebracht.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door St Patrick »

Black Vanille van planta zit in een gouden verpakking met zwart logo...
Misschien is dit hem wel.
Deze kan je kopen bij DTM of via onze eigen Rudi...:)

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door Immler »

Afbeelding

De Genieter

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door De Genieter »

Bedankt,
Beste pijprokers voor het mee zoeken naar de tabak. Het merk is weldegelijk planta en het aroma was dus de vanilla variant.had ik destijds onthouden waar ik deze sampel had gekregen dan had ik terug kunnen gaan maar ja ik heb hem eerst gerookt na enkele maanden en toen werkelijk goed bevonden en van het gedacht geweest ik kom deze nog wel tegen in een goede tabakswinkel mar tot op heden niet dus. Dit overkomt me wel eens meer zo heb ik in een klein schopping centertje in Edinburg(GB) een tabakswinkeltje tegen gekomen vol met glazen potten met diverse tabak smaken/soorten, de dame op leeftijd vroeg aan mij welke smaken ik graag had en nam een papieren tipzak en mengelde naar haar eigen goeddunken,wat was deze lekker van smaak en geur.Zo een melange vind je geen tweemaal het zelfde.
Ik ga proberen een adres te vinden van deze fabrikant en hem aanschrijven of hij de planta vanilla nog in zijn assortiment heeft.Indien iemand een verdeler zou weten van de planta produkten mag je dit mij altijd mede delen.Nu kan het ook zijn dat deze vanilla variëteit mischien niet meer bestaat,....ik blijf zoeken.....mischien naar de ultieme pijptabak...Wie weet.

GROETJES

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak "Planta Vanilla"

Bericht door Eliminator »

De Genieter schreef:.....mischien naar de ultieme pijptabak...Wie weet.
Zonder te kort te willen doen aan je zoekactie naar de Planta-Vanilla tabak, want dat is je goed recht,... maar er is zo verschrikkelijk veel te roken in de wereld (pijptabak doel ik dan op :wink: ), ZEKER op zoet gebied, dat je je 'ultieme' tabak misschien sneller vindt door juist al die andere te roken,....... de reis naar die 'ultieme' is dan in ieder geval een hele boeiende !
Afbeelding

Plaats reactie