Stiff

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stiff

Bericht door Bananabox-Ninja »

Zo, da's een Stiff prijsje. :wink:

Maar ook al is dit (eventueel) gedoemd, het zet wel deuren open. Techniek-wise.
Dit zou een goeie stap in de richting zijn van pijpen uit een 3d-printer.

Of je dat wilt is een 2e :-T
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1162
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stiff

Bericht door Pieter »

Waarom een plastic nepding kopen als je een echte kan krijgen voor een fractie van de prijs?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1162
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stiff

Bericht door Pieter »

Lijkt mij toch dat hier getracht wordt te gaan cashen op het modeaspect. Zal niet het eerste product van inferieure kwaliteit zijn dat met een opgeblazen prijs op de markt komt vanwege het daaraan gekoppelde fashion-imago.

Helaas is het zelfs bij die producten niet zo dat ze voor ruim twee keer zo veel als het topsegment op de markt komen. Ik denk dat ze zich daarin toch een beetje hebben vergist bij hun marktonderzoek.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Stiff

Bericht door Immler »

Ik zocht het adres van deze firma op Google maps.
Dat beloofd weinig goeds: :evil: :evil:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Stiff

Bericht door Rhialto »

Vanwaar deze vijandigheid??

Omdat iets anders is? Ik denk dat we deze initiatieven, ook al is het product en de marketing niet aan jou besteed,
moeten omarmen. Ze proberen toch, en met mijn marketing achtergrond, het met de juiste toon. De iets wat muffige
omgeving van het roken van pijp proberen ze te toch te moderniseren en in een andere omgeving te plaatsen.
Met een product die daar op aanlsuit.

Tuurlijk proberen ze geld te verdienen, en trucs als limited tot 400 expl. en de verpakking, een werkelijk prachtige houten doos en etui, werkt nu eenmaal. Aan mij is de kleur en de prijs ook niet besteed, maar kan het zeker wel waarderen!

Dunhill is laughing to the bank met die prijzen van ze. Maar dat vinden we allemaal prima?

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stiff

Bericht door Bananabox-Ninja »

Rhialto schreef:Vanwaar deze vijandigheid??

Omdat iets anders is? Ik denk dat we deze initiatieven, ook al is het product en de marketing niet aan jou besteed,
moeten omarmen. Ze proberen toch, en met mijn marketing achtergrond, het met de juiste toon. De iets wat muffige
omgeving van het roken van pijp proberen ze te toch te moderniseren en in een andere omgeving te plaatsen.
Met een product die daar op aanlsuit.

Tuurlijk proberen ze geld te verdienen, en trucs als limited tot 400 expl. en de verpakking, een werkelijk prachtige houten doos en etui, werkt nu eenmaal. Aan mij is de kleur en de prijs ook niet besteed, maar kan het zeker wel waarderen!

Dunhill is laughing to the bank met die prijzen van ze. Maar dat vinden we allemaal prima?
Nou niet vijandig dan wel Skeptisch.

Wat ik begrijp van WC is dat de afwerking te wensen overlaat zeker voor een instap prijs waar je een verrekt mooie Winslow/Dunhill hebt waar nog sprake is van handwerk en niet uit een machine geperst.

Ik ben het met je eens dat ze proberen het pijproken uit het 'slop' te trekken, maar mij lijkt het wat handiger om dan niet gelijk zo hoog te mikken.

Dunhill die maakt zich op dit moment alleen maar belachelijk door hun pijpen om te noemen naar "The White Spot" omdat ze geen associatie willen hebben met roken maar hun tabak wel gewoon die naam te laten dragen.

Maar goed, da's mijn 2 centen
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Re: Stiff

Bericht door Winslow Collector »

BBN, nu je dat zegt over tabak (Dunhill), vreemd dat die jongens van Stiff niet meteen een modern tabakje erbij laten produceren.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stiff

Bericht door Bananabox-Ninja »

Winslow Collector schreef:BBN, nu je dat zegt over tabak (Dunhill), vreemd dat die jongens van Stiff niet meteen een modern tabakje erbij laten produceren.
Misschien hebben ze gezien dat daar niet zoveel te halen valt?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1162
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stiff

Bericht door Pieter »

Rhialto schreef:Vanwaar deze vijandigheid??

Omdat iets anders is? Ik denk dat we deze initiatieven, ook al is het product en de marketing niet aan jou besteed,
moeten omarmen. Ze proberen toch, en met mijn marketing achtergrond, het met de juiste toon. De iets wat muffige
omgeving van het roken van pijp proberen ze te toch te moderniseren en in een andere omgeving te plaatsen.
Met een product die daar op aanlsuit.

Tuurlijk proberen ze geld te verdienen, en trucs als limited tot 400 expl. en de verpakking, een werkelijk prachtige houten doos en etui, werkt nu eenmaal. Aan mij is de kleur en de prijs ook niet besteed, maar kan het zeker wel waarderen!

Dunhill is laughing to the bank met die prijzen van ze. Maar dat vinden we allemaal prima?
Mijn vijandigheid ontstaat uit het feit dat deze fabrikant zegt niet slechts te profiteren uit een merknaam terwijl dat wel zo is.

Van een Dunhill kun je zeggen wat je wil, maar ondanks het feit dat de prijs enigszins opgeblazen wordt krijg je daar wel echte kwaliteit voor.

Hier betaal je echter een hoop geld om een bijzondere pijp te bezitten, terwijl er, als ik WC moet geloven, sprake is van een plastic prul waar de gietranden nog niet eens afgeschuurd zijn.



Dus:

Een dure pijp, maar alleen duur omdat het een naam heeft? Ja, mits daar kwaliteit tegenover staat. Zoniet, ga iemand anders proberen op te lichten.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Winslow Collector

Re: Stiff

Bericht door Winslow Collector »

Een fabrikant is geheel vrij om een prijs te vragen die hij wil. Net zoals wij vrij zijn dat er NIET (of wél) voor te betalen. Dus vooralsnog is er geen sprake van oplichting.

Als Stiff ons zou dwingen om die pijpen te kopen voor dat belachelijke bedrag, op straffe van hoge boetes en/of celstraf als wij die pijpen niet zouden kopen (zoals overheden ons dwingen nutteloze en veel te dure diensten af te nemen), dan zou ik me opgelicht voelen.

Bovendien zijn er meer dingen die bewust veel te duur zijn. De pedaalemmers van VIPP bijvoorbeeld. De maker heeft in een interview gezegd, dat ze ook winst zouden maken als ze die dingen voor 50 euro zouden verkopen. Maar omdat de klant gek genoeg is om er 500 voor te betalen (vrijwillig, zonder dwang), is dat de prijs.

Een ieder is vrij om zich voorafgaand aan een aankoop te vergewissen of het product zijn geld waard is. Tenminste: in dat deeltje dat nog een beetje onder de vrije markt valt.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5207
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Stiff

Bericht door Massis »

Winslow Collector schreef:
Dukdalf schreef:Als het binnenketeltje naadloos is mag het een knappe prestatie heten, maar dan nog is $800 wel erg veel geld...
Het binnenketeltje is naadloos, Dukdalf. Tenminste, op het oog en met een voelende vinger heb ik daar geen naad kunnen ontdekken. Het keteltje lijkt wel vast te zitten als zou de kunststof er omheen gekrompen zijn. Maar gezien de maten (zie ergens op die website) vermoed ik dat het gelijmd zit. Of "geklikt" met die ingedraaide ring in het keteltje.


Afbeelding
Volgens mij wordt de thermoplast gewoon gegoten rond de ketel, dus niks lijm. Lijkt me de makkelijkste manier van fabriceren, daar je niet gebonden bent aan preciesheid van de inlay. Is die wat dikker, of dunner, dan is het plastic errond daar gewoon wat dikker of dunner, maar het geheel blijft identiek.


Het strafste vind ik:
(Recycle: send in your used pipe for it to be recycled and used in a new Stiff product. Prepaid envelope is included).
Ze gaan er dus vanuit dat je op korte termijn je pijp stuk krijgt en laat recycleren :-s
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Plaats reactie