Marc Den Haag

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Gebruikersavatar
Marc Den Haag
Berichten: 575
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:41
Locatie: Den Haag

Marc Den Haag

Bericht door Marc Den Haag »

Waarde forumleden,

Op advies van een enthousiaste en behulpzame Maître Pipier heb ik mij hier onlangs ingeschreven. Dat was een goede tip, want een beetje rondneuzen hier geeft een aangename indruk! Daarom stel ik mij graag even aan u/jullie allen voor:

Mede geïnspireerd door de herinnering aan mijn grootvader ben ik niet lang geleden begonnen met een pijprookexperiment. Ik kocht tamelijk impulsief een paar mandjespijpen plus tabak in een tabakszaak, maar later bleek men daar toch niet echt op pijprokers gericht. Via Internet ben ik op zoek gegaan naar informatie en kwam terecht bij het bekende bos waardoor je de bomen niet meer ziet. Vervolgens deed ik enkele pogingen om de pijpen te roken, maar dat was minder geslaagd. Ik besloot echter dat ik me niet uit het veld zou laten slaan.

Tijdens mijn vakantie in het Oosten van het land heb ik raad gevraagd bij de eerder genoemde Maître Pipier, die alle tijd nam om mij op het juiste spoor te zetten. Dat had uiteraard een positieve uitwerking had op mijn enthousiasme. Bij hem en bij een andere zaak in mijn woonplaats kocht ik nog enkele mooie pijpen en ik blijk mij ook inzake pijproken reeds vlot als gebruiker èn verzamelaar te ontplooien...

Leren pijproken en tegelijkertijd pijpen leren inroken is voorwaar niet eenvoudig als je in je uppie aan het rommelen bent, maar het gaat steeds beter en het genoegen neemt elke keer toe!

Ik zou het fijn vinden om hier contacten op te doen, onder meer met mensen in Den Haag en omgeving, met wie wellicht eens een ongedwongen pijprokersbijeenkomst kan worden geregeld. En uiteraard hoop ik zo af en toe iets aardigs en/of zinvols aan het forum te kunnen bijdragen.

Alvast dank voor alle nuttige, leuke en andere berichten en informatie die u/jullie hier al geplaatst hebben!

Marc
Laatst gewijzigd door Eliminator op 27 aug 2011 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Veranderd in gebruikersnaam

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Ook nieuw hier...

Bericht door Rob »

Hallo Marc, welkom op het forum!
Marc Den Haag schreef:Ik zou het fijn vinden om hier contacten op te doen, onder meer met mensen in Den Haag en omgeving, met wie wellicht eens een ongedwongen pijprokersbijeenkomst kan worden geregeld. En uiteraard hoop ik zo af en toe iets aardigs en/of zinvols aan het forum te kunnen bijdragen.
Ik werk in Scheveningen (Hotelschool) en het lijkt me leuk om je een keer te ontmoeten bv na werktijd. Wie weet kunnen we ervaringen en tabakken uitwisselen.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Ook nieuw hier...

Bericht door Nekker »

Welkom Marc, blij dat je de weg naar het forum hebt gevonden... :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Ook nieuw hier...

Bericht door pijpliefhebberrobin »

topiv naam even in gebruikersnaam veranderen?!
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Marc den haag

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom! Blij dat je even een beetje doorduwd; pijproken gaat niet vanzelf, maar de beloning is de moeite waard...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Marc Den Haag

Bericht door Eliminator »

Van harte welkom, je doorzettingsvermogen zal beloond worden, een lekkere, rustgevende hobbie is een aanwinst in deze drukke tijden.

Bijeenkomsten worden met grote regelmaat op poten gezet, er staan er nog een aantal in de planning, kijk even bij 'Bijeenkomsten' en volg de sticky topics, misschien vindt je het leuk op één van de dagen aanwezig te zijn.
Uit ervaring kan ik zeggen dat ze de moeite waard zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Marc Den Haag

Bericht door jarnogab »

Welkom!
Groeten,
jarnogab

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Marc Den Haag

Bericht door robvoorburg »

Welkom aan boord.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Marc Den Haag

Bericht door Bart Iron »

Beste Marc,

Een warm welkom gewenst!

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Marc Den Haag

Bericht door Luys »

Hallo Marc,

Leuk om een nieuw forumlid uit de buurt te mogen begroeten. Dus bij deze: van harte welkom!

Ik ga morgen eerst op vakantie, maar ben van zins om zodra ik terug ben serieuze stappen te ondernemen in het regelen van een PRF-meeting in Zoetermeer. Heb een leuk kroegje op het oog waar binnen nog gerookt mag worden (moet even navragen of ze een rookgordijn van een paar pijprokers ook geen probleem vinden).
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Marc Den Haag
Berichten: 575
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Marc Den Haag

Bericht door Marc Den Haag »

Echt fijn om in een warm pijprokers-rookbad te mogen belanden; dank jullie wel!

Yakob
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 aug 2011 12:57
Locatie: Noorden van Nederland

Re: Marc Den Haag

Bericht door Yakob »

Welkom Marc, op dit mooie forum :B

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Marc Den Haag

Bericht door St Patrick »

@Marc welkom op zeer mooie en arme pijprokersforum. Mag ik je vragen bij wie je in het oosten bent geweest voor advies? Daar ik ook in het oosten woon,misschien een goede bekende van mij... Ben benieuwd...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Winslow Collector

Re: Marc Den Haag

Bericht door Winslow Collector »

St Patrick schreef:@Marc welkom op zeer mooie en arme pijprokersforum. Mag ik je vragen bij wie je in het oosten bent geweest voor advies? Daar ik ook in het oosten woon,misschien een goede bekende van mij... Ben benieuwd...
:B
Ja, zo bijzonder veel Maîtres des Pipiers zijn er niet. In Den Haag ken ik er eentje (Gerard Hendriks), en in het oosten van het land ook (Willem Schimmel).

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Marc Den Haag

Bericht door robvoorburg »

Han Lenssen, Arnhem zou ook nog kunnen.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Marc Den Haag

Bericht door Bart Iron »

Ik vond deze opsomming:
Lijst met Confrères in Nederland

Georg A. Brongers, Middelstum (Gr.), 1970
Jan Vasterman, Zandvoort, 1972
Z.K.H. Prins Bernhard der Nederlanden, Soestdijk, 1973
Klaas Homan, Groningen, 1973
Eduard Dekkers, Heerlen, 1975
Geert Derkse, Tilburg
Gerard Hendriks, Den Haag, 1986
Willem Schimmel, Zutphen
Ko van der Veldt, Haarlem
Dick Nooy, Amsterdam
Hans van Werven, Apeldoorn
Willem Broers, Alkmaar
Piet Franzen, Purmerend
Hans Roks, Bussum
Don Duco, Amsterdam, 1998
Frank Rooijmans, Eindhoven
Han Lensen, Arnhem
Marjolein van Renssen, Delft, 1999
Rudi van de Waart, Middelburg
Bob van Renssen, Delft, 2000
Wim Creemers, Rotterdam, 2001
Bert Stapper, Alphen aan den Rijn, 2001
Benedict Goes, Amsterdam, 2007
Anneroos Meyboom, Amsterdam, 2007
hier: http://www.pijpenkabinet.nl/Pipeclub/09 ... onaal.html

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Marc Den Haag

Bericht door Terpentijn »

Welkom Marc, de gedachten aan de Oosterse wijsgeer zijn inderdaad erg nieuwsgierig georiënteerd.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Marc Den Haag
Berichten: 575
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Marc Den Haag

Bericht door Marc Den Haag »

Leuk om zoveel oprechte nieuwsgierigheid te bemerken naar de Pijprokersleermeester in het Oosten des Lands!

Welnu om u allen, waarde mede-pijprookenthousiastelingen, uit de inmiddels welhaast ondraaglijke sfeer van spanning en vertwijfeling te helpen: het was de heer Wim Schimmel uit Zutphen die mij zo enorm geholpen heeft en die mij bovendien naar dit digitale Huis van Geest en Genot heeft verwezen! :D

Aangezien "St.Patrick" in het Oosten woont: ik woon zelf weliswaar in Den Haag, maar verblijf meermalen per jaar in Vorden en ken vooral Lochem en Zutphen goed. Het zou tof zijn om ook met een paar pijprookmedestanders uit die buurt kennis te mogen maken.

Een hartelijke Haagse groet toegezwaaid en alvast dank voor jullie fijne reacties,

Marc

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Marc Den Haag

Bericht door Eliminator »

Dus toch bij Willem,... da's inmiddels voor vele van ons een 'oude bekende'
Afbeelding
Zo te lezen is de 'bijeenkomsten'-topic er één om in de gaten te houden voor jouw ! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Marc Den Haag

Bericht door St Patrick »

Ja, dus toch.... Bedankt voor je PBtje Marc en goed dat je je juist hebt laten informeren door Willem... Hij is idd een goed bekende van het PRF... Ik zal Willem bedanken voor je aanmelding...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Marc Den Haag

Bericht door robvoorburg »

Willem Schimmel is het schoolvoorbeeld van iemand die in de gaten heeft hoe het werkt je zaak te promoten. Gewoon gezond verstand gebruiken.
Geestig, gastvrij, terzakekundig, goed, breed assortiment. De rest verzorgen de klanten, zij vertellen het voort.
Een kind kan dit bedenken.

De tabakswinkel in Alphen a/d Rijn was het andere uiterste. De winkel wordt door een echtpaar gedreven. Toen ik daar op een zaterdagmorgen binnenstapte was ik de enige klant.
Apart dat deze mensen er weinig van bakten, mevrouw voorop. Ik rookte een pijp. Winslow? nooit van gehoord (?) Houd je kop dan en voorkom dat het gesprek die kant op gaat. Terwijl er toch een aardige klap pijptabak stond en een zeer behoorlijk aanbod pijpen, waaronder een grote keuze aan Peterson's
Gooi er een kop koffie tegenaan en maak een praatje. Maakt niet uit wat, lul maar iets. Zo kom je er achter welk vlees je in de kuip hebt.
Je hoeft helemaal niet iets te verkopen op die zaterdag, nodig mensen uit gezellig eens terug te komen.
Het PRF hadden ze niet van gehoord. Geen interesse, geen vragen hoe dat zit met zo'n forum. Toch te gek voor woorden, daar liggen je klanten voor het opscheppen.
Ik kan daar met m'n pet niet bij.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Marc Den Haag

Bericht door culann »

Welkom vanuit het zuiden des lands!

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Marc Den Haag

Bericht door Kynikos »

Robvoorburg, dat is nou in zakelijke zin een typisch voorbeeld van een gazelle die te langzaam rent. Lost zich vanzelf op als het goed is. :P

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Marc Den Haag

Bericht door Bart Iron »

@Kynikos: Dat is een mooie vergelijking.

Gebruikersavatar
Marc Den Haag
Berichten: 575
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Marc Den Haag

Bericht door Marc Den Haag »

Heren van het Goede Leven!

De afgelopen week met groeiend genoegen dit forum bezocht, afgestruind (d.w.z. daar een begin mee gemaakt, want er is erg veel boeiend en leuks te lezen), en al een paar contacten gelegd. Jullie bezorgen een nieuw lid een warm bad: veel dank!

Marc

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Re: Marc Den Haag

Bericht door Burrey »

Marc, ik zie dat ik je nog niet welkom heb geheten. Alsnog een hartelijk welkom! Goed om te lezen dat het forum je bevalt!

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Marc Den Haag

Bericht door Terpentijn »

@Marc bedankt voor je pb en leuk dat de wijsgeer bekend is gemaakt! Overigens, Rob, welke tabakszaak in Alphen was dat? Als het Van Toor betreft, kan ik wel melden dat het een van de belangrijkste sigarenhandelaren is. Voor een pijproker misschien een schrale troost, maar ach.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Marc Den Haag

Bericht door St Patrick »

@Marc, je krijg de hartelijke groeten van Willem Schimmel... Ik ben net ff bij hem op de koffie geweest en hij begon meteen over je. Je hebt een goed indruk gemaakt en natuurlijk nogmaals, namens Willem Schimmel, een welkom op dit mooie Forum.
PS: Gezellig dat je ook op de meeting komt...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Marc Den Haag

Bericht door Nekker »

Ik denk dat we met Marc er een aangenaam en vooral enthousiast nieuw lid bij hebben. Ik hoop dat er nog veel zulke leden volgen, dan kan dit forum groeien in aantal maar voornamelijk in gezelligheid!

Bedankt voor je deugddoende pb's!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Marc Den Haag

Bericht door Master-Fan »

welkom en groeten uit Delft :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Plaats reactie