Verpakking
Arrrr.... Mijn sample had ik verkregen van landrot Upper Ten. Maar als je wat zilverstukken te spenderen hebt kan je het kopen als een samengeperst brok van 16 oz. Handig te versnijden met je sabel.
Samenstelling
LATAKIA ARRRRR!!! Burley en Turkse tabak. Maar vooral LATAKIA! De gildemeester die dit maakt beweerd dat er wel 70% van inzit!
Geur vanuit het zakje
Het ruikt, het ruikt als.. *snifff* Mijn leren hesje, mijn leren riem als ik net naar het kraaiennest ben geklommen. Oftewel, mannelijk! Arrr!!
Roomnote
Dit spul is prima om lelijke vrouwen van me te weren als ik eindelijk in de kroeg aan de rum zit harharharrr! Bovendien heb ik weinig last van muggen als ik dit rook en weer eens op wacht zit, ideaal!
Smaak
Als je niet van latakia houdt, blijf dan af van dit spul en laat het over aan de ECHTE mannen! Arrrr!! Er zitten wel Turkse tabakken en burley in maar het is toch vooral latakia. De he-le pijp door. En niet zomaarrrr latakia, nee... De gildemeester heeft ervoor gezorgd dat er geweldige latakia inzit! Beter als dat ranzige spul van kapitein Dunhill.. Dit smaakt heerlijk en rookt zo verrassend zacht weg dat ik moet denken aan de eveneens zachte dijen van een schoone deerne.. Harrharrharrrrrr.
Brandbaarheid
De tondeldoos moet soms wel overuren maken maar met een beetje aandachtig roken gaat het prima. Je krijgt wel waar voor je zilverstukken want je doet lang met 1 pijp. Ideaal voor lange wachten!
Varia
Qua nicotine valt dit erg mee, maar laat dit mijn mede zeeschuimers niet weten!
Prijs
Bij de handelaren van 4noggins in het Nieuwe Land is 16 oz. verkrijgbaar voor $34,99. Omgezet in Hollandse Florijnen, ehh.. Euro's is dit ongeveer 24,15 euro.
Conclusie
Een eerlijke tabak voor de landrot of zeeschuimer die niet tegen het dek wil klappen vanwege een te heftige nicotine-injectie en die van goede latakia houdt. Dat is ook meteen het nadeel, het rookt een beetje eenzijdig. Geen verrassingen, gewoon, eerlijke, pure, onversneden latakia. ARRRRR!!!!