Zelf tabak roken als in de rookoven

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Online
Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Zelf tabak roken als in de rookoven

Bericht door Ametist »

Beste Pijprokers,

Is er iemand van jullie die mij wat kan vertellen over het zelf, in een rookoven roken van tabak? Er zijn verschillende theesoorten die gerokt zijn. Deze komen voornamelijk uit Japan. Wat ik mij afvraag is wat er zou gebeuren wanneer je een portie tabak in en luchtdoorlatende zak ophangt in een rookoven en zelf de smaak er in rookt? Is dit al eens geprobeerd? Iemand?
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 568
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Zelf tabak roken als in de rookoven

Bericht door Faab »

Een interessante vraag Ametist. Volgens mij zijn er wel leden van dit forum die zoiets hebben geprobeerd met zelfgekweekte tabak.

Zelf lijkt me dit ook een leuke optie. Ik hou erg van tabak met rokerige smaak en aroma's, zoals Latakia en Kentucky dark fired. Als het in de toekomst nog moeilijker en duurder wordt om smakelijke pijptabak te kopen, dan is zelf kweken en bewerken van tabak wellicht een optie.

Ik heb niet de illusie dat ik met in Nederland gekweekte tabak de smaken van Turkse tabak of Latakia kan imiteren. Maar misschien levert het wel iets smakelijks op.

Voor de zekerheid ga ik proberen dit jaar nog een voorraad Latakia in te slaan, want met een beetje Latakia wordt pijptabak voor mij al snel lekkerder.

Plaats reactie