PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
- roocker
Re: PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
Dus toch nog geluk als junior forum lid .....
Ik houdt het in de gaten en dan koop ik zelf mijn flatlander tzt .
Prima gemultietasked Arno .
Ik houdt het in de gaten en dan koop ik zelf mijn flatlander tzt .
Prima gemultietasked Arno .
- Meester W
Goed opgelost Arno
Maar indien er nu iemand smachtend moet wachten tot februari wil ik er wel 2 of 3 zolang afstaan. Heb er 6 besteld en mijn vriend Heer P gaat ze morgen met zijn koets ophalen
Ik laat het aan jou over
Nogmaals een Bravo voor Heer Arnoldus !
Beste groet,
W
Maar indien er nu iemand smachtend moet wachten tot februari wil ik er wel 2 of 3 zolang afstaan. Heb er 6 besteld en mijn vriend Heer P gaat ze morgen met zijn koets ophalen
Ik laat het aan jou over
Nogmaals een Bravo voor Heer Arnoldus !
Beste groet,
W
I wasn’t born to follow..
- Tobias Tobit
Ik bied mij wel aan om bij de douane 12 blikkies Flatlander te gaan verbranden. Ben bang dat ik er wel even mee bezig ben. [emoji6]
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.
- Wowbagger
- Toon
Sorry dat ik te snel was, maar je hebt alles al weer prima onder controle. Chapeau
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
- Luys
- Moderator
Goed verhaal weer Zal binnenkort lekker gaan ruiken in de omgeving van Neerlands pijpfabriek (en nou maar hopen dat Gubbels geen milieuheffing krijgt vanwege luchtvervuiling <zucht>).
Maar goed, uiteindelijk komt het, mede door snel reageren van Arno, weer allemaal goed! Denk dat Arno binnenkort maar even van een welverdiende vakantie moet gaan genieten...
Maar goed, uiteindelijk komt het, mede door snel reageren van Arno, weer allemaal goed! Denk dat Arno binnenkort maar even van een welverdiende vakantie moet gaan genieten...
Pijproker des forums
- PhilipV
Arno, je bent een baas!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
- cody
Arno,als je er nog over hebt wil ik nog wel 1 blik erbij.ik hoor het dan wel,bedankt.
Wel jammer van die blikken die vernietigd moesten worden.
Wel jammer van die blikken die vernietigd moesten worden.
- Jekke
Mss de flake
uit de 12blikjes halen en er gewone sjag inproppen he.....tabak is tabak, hahahahaha
uit de 12blikjes halen en er gewone sjag inproppen he.....tabak is tabak, hahahahaha
- Arno
- Contacteer:
Neeneenee, helemaal niet jouw "fout"! Willem had mij verkeerd begrepen en dacht dat hij de info van de missende 12 blikken al kon delen. Ik wilde wachten met melden tot ik een oplossing had. Gelukkig ging dat redelijk rapToon schreef:Sorry dat ik te snel was, maar je hebt alles al weer prima onder controle. Chapeau
- Arno
- Contacteer:
Ik zat nog bijna serieus te overwegen om Elbert te vragen om 12 Flatlander Flake labels uit te printen, die op blikken gevuld met Clan te plakken en die te verbranden..Jekke schreef:Mss de flake
- culann
Shit zeg, wat een verhaal weer... Regelgeving... Pffff... Maar goed, uiteindelijk goed opgelost, chapeau!!!
Wat betreft die twaalf blikjes, de twee van mij mogen nog wel een paar maandjes wachten, heb momenteel genoeg tabak open en heb nog wel even geduld, hoe nieuwsgierig ik ook ben...
Wat betreft die twaalf blikjes, de twee van mij mogen nog wel een paar maandjes wachten, heb momenteel genoeg tabak open en heb nog wel even geduld, hoe nieuwsgierig ik ook ben...
-
Voor mij hetzelfde, ook twee besteld, kan ook tot februari wachten. (Maar indien nodig kan ik wel al betalen.)culann schreef:Shit zeg, wat een verhaal weer... Regelgeving... Pffff... Maar goed, uiteindelijk goed opgelost, chapeau!!!
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.
- Mus
Ik stel voor dat we Arno een eretitel geven, Tabaksmeester des Forums ofzo
♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- safetymichel
Goede actie hieronder en hopelijk mijn kans om voor het eerst een forum tabak te proberen.
Ik hoor graag of ik 1 blik mag reserveren.
Ik hoor graag of ik 1 blik mag reserveren.
Spijt is verstand dat te laat komt.
- TommyLF
- Contacteer:
Plus 1 hiero!Mus schreef:Ik stel voor dat we Arno een eretitel geven, Tabaksmeester des Forums ofzo
Grtz Tommy
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker...
"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK
"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK
- Arno
- Contacteer:
Nee alsjeblieft niet.. Echte tabaksmeesters hebben bovendien nog heeeeeeel wat meer kennis.
- The_Undertaker
- Administrator
Al goed, dan maken we er pseudo-tabaksmeester van
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- NoneNicer
Re: RE: Re: PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
Zullen we dan maar iets verklappen? Ik denk dat er buiten het forum en enkele sigaren fanatici er bijzonder weinig mensen in de Benelux zijn die zoveel van tabak weten zoals onder andere jij. Daar komt nog bij dat een uitgebreide collectie en variëteit inclusief ervaring over tabak van enkele decennia productie cycli al beperkter is. Laat staan dat ze ook nog productie rijpe producten laten maken naar hun smaak voor een grotere groep klanten/liefhebbers.Arno schreef:Nee alsjeblieft niet.. Echte tabaksmeesters hebben bovendien nog heeeeeeel wat meer kennis.
Zodoende denk ik dat de 'beladen' term in het uitstervende vak van tabakskenners en melangeurs toch echt jouw kant op groeit...
- Kees Flake
Deze verhalen snap ik niet ik ken Arno niet anders als TABAKSMEESTER
Arno nog maal bedankt voor alle inzet en goede zorgen. enz.
Arno nog maal bedankt voor alle inzet en goede zorgen. enz.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- lindbergh-nl
Het zal niet lukken naar Zutphen te gaan. Kunnen mijn blikjes opgestuurd worden?
Karel
Karel
- roocker
Heeft iemand al een pijp gerookt met de flatlander ? Ben benieuwd naar de smaakbeschrijving e.d.
-
Maître Connaiseur de Tabac de Pipe, of zo iets.
Of master Baldrick, he who knows tobacco!
Of tabakskenner des PRF
Of, meester Arno, de tabakskenner
Of Master Tabacconist
Of Hoofd tabakskennis PRF
Ik wil het vuurtje niet verder aansteken....................................................................................
Ik schrijf maar wat ideetjes op
Of master Baldrick, he who knows tobacco!
Of tabakskenner des PRF
Of, meester Arno, de tabakskenner
Of Master Tabacconist
Of Hoofd tabakskennis PRF
Ik wil het vuurtje niet verder aansteken....................................................................................
Ik schrijf maar wat ideetjes op
Laatst gewijzigd door Robbie-san op 18 dec 2016 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Ad impossibile nemo tenetur
- safetymichel
Wel een paar zeer aardige forumleden ontmoet en kennisgemaakt met Willem en zijn schitterende winkel en gastvrijheid.roocker schreef:Heeft iemand al een pijp gerookt met de flatlander ? Ben benieuwd naar de smaakbeschrijving e.d.
Forum tabak helaas dit jaar nog niet voor mij,
maar wel 4 blikken verschillende tabakken gekocht mede op advies van Willem. Krijgt zeker een vervolg.
Spijt is verstand dat te laat komt.
- Toon
Laten we hem maar gewoon de Arno-des-forums noemen.
Evenals een Nekkertje een eigen betekenis heeft gekregen, wordt de naam Arno ook synoniem voor de combinatie kennis, kunde en passie.
Evenals een Nekkertje een eigen betekenis heeft gekregen, wordt de naam Arno ook synoniem voor de combinatie kennis, kunde en passie.
- Toon
Re: RE: Re: PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
Nog niet. Wel het blik geopend. Zoals bij sg vaak lijkt voor te komen zijn het vrij vochtige flakes. Dat vind ik niet erg. Liever dat dan te droog. Gewoon even losmaken en even laten liggen.roocker schreef:Heeft iemand al een pijp gerookt met de flatlander ? Ben benieuwd naar de smaakbeschrijving e.d.
De geur was niet heel uitgesproken, maar dat kan ook door verkoudheid komen. Tevens de reden dat ik nog niet heb geprobeerd.
- Stoker
- Contacteer:
Ook thuis aangekomen met mijn blikkie flatlander en wat extra pouches andere tabak oa de liqourice van borkum riff.
was een goede dag in de auto .. moest huisje bekijken in bodegraven dus dachten rijden wel even door vandaag ..
Zitten we niet het hele weekend in de auto ..
Klonk erg gezellig boven maar konden niet te lang blijven hangen moesten ook weer terug na ut westen .. wel af gesproken met de heer Schimmel dat we volgende PRF meet daar zouden komen en dan gezellig even blijven plakken.
Leuke zaak met aardige mensen.
Arno top geregeld zo en erg bedankt voor al je moeite ...
heb wat te drogen neer gelegd en zal weldra een kijken hoe hij rookt .. ben benieuwd..
was een goede dag in de auto .. moest huisje bekijken in bodegraven dus dachten rijden wel even door vandaag ..
Zitten we niet het hele weekend in de auto ..
Klonk erg gezellig boven maar konden niet te lang blijven hangen moesten ook weer terug na ut westen .. wel af gesproken met de heer Schimmel dat we volgende PRF meet daar zouden komen en dan gezellig even blijven plakken.
Leuke zaak met aardige mensen.
Arno top geregeld zo en erg bedankt voor al je moeite ...
heb wat te drogen neer gelegd en zal weldra een kijken hoe hij rookt .. ben benieuwd..
GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !!
Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841
Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841
- cipke
Zo vandaag zijn we de lekkernijen gaan ophalen, en hebben we de rest van de dag Zutphen nog wat bezichtigd. Tjonge wat is het er mooi
Verder wil ik Arno uitvoerig bedanken om dit alles tot zulk mooi einde te brengen. De uren die je eraan gespendeerd hebt, de tegenslagen die je doorstaan hebt...dit alles....gewoon top man
Ook Willem Schimmel wil ik in de verf zetten, zijn winkel binnen stappen is een beetje als thuiskomen. Het warme ontvangst en de gastvrijheid waar je mee ontvangen wordt, maakt het voor mij als een van mijn favoriete tabakszaken!
Verder wil ik Arno uitvoerig bedanken om dit alles tot zulk mooi einde te brengen. De uren die je eraan gespendeerd hebt, de tegenslagen die je doorstaan hebt...dit alles....gewoon top man
Ook Willem Schimmel wil ik in de verf zetten, zijn winkel binnen stappen is een beetje als thuiskomen. Het warme ontvangst en de gastvrijheid waar je mee ontvangen wordt, maakt het voor mij als een van mijn favoriete tabakszaken!
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin
- Toonster
Ah dan zijn er over een poosje dus weer blikken over, dan heb ik als nieuw lid wel belang!
- NoneNicer
Helaas, ik heb de familie niet zover gekregen dat ze 3 uur in de auto stappen morgen. Wellicht heeft vrouwlief de PKZ door en moet Willem zijn aanbod nog even wachten...
Zouden mijn blikken opgestuurd kunnen worden? Ik had het echter graag morgen even willen ophalen
Zouden mijn blikken opgestuurd kunnen worden? Ik had het echter graag morgen even willen ophalen