Bedoeling van dit forum

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
drfretboard

Bedoeling van dit forum

Berichtdoor drfretboard » 18 mei 2011 23:41

Hier plaatsen de deelnemers het verhaal van hoe ze erop gekomen zijn de pijp te gaan roken.

Probeer het verhaal uitgebreid en compleet te maken! Het is leuk om te lezen hoe het komt dat je nu zover gekomen bent!

Kapitein Haddock

Berichtdoor Kapitein Haddock » 18 mei 2011 23:44

Leuk idee, drfretboard. Ik bedenk me trouwens net dat ik nu een jaar pijprook. :)

Kynikos

Berichtdoor Kynikos » 19 mei 2011 00:19

Mijne is niet echt een eigen topic waard. Ik dacht op een dag: Pijproken is een manier van roken die ik nog nooit geprobeerd heb. Toen heb ik me heel erg ingelezen, cob gekocht, baai gekocht, paar keer gerookt, niet tevreden, bruyerepijp gekocht, Neptune gekocht, wel tevreden. Toen een beetje af en aan pijp gerookt en nu is het een gewoonte geworden. Voila. :P

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 19 mei 2011 00:20

Kynikos schreef:Mijne is niet echt een eigen topic waard. Ik dacht op een dag: Pijproken is een manier van roken die ik nog nooit geprobeerd heb. Toen heb ik me heel erg ingelezen, cob gekocht, baai gekocht, paar keer gerookt, niet tevreden, bruyerepijp gekocht, Neptune gekocht, wel tevreden. Toen een beetje af en aan pijp gerookt en nu is het een gewoonte geworden. Voila. :P

Je mag het ook romantiseren, dus leef je uit!

Bert van Hell

Berichtdoor Bert van Hell » 19 mei 2011 20:33

Ik maak me zorgen. Heeft iemand hasj in m'n pijptabak gedaan? Of droom ik op klaarlichte dag? Ik meende toch echt m'n vingertoppen versleten te hebben aan een lang verhaal onder deze topic. En foetsie, weg is het verhaal. Verhaal? Ik wil verhaal halen. Wie kan ik hiervoor op z'n nek springen?

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 19 mei 2011 20:55

Bert van Hell schreef:Ik maak me zorgen. Heeft iemand hasj in m'n pijptabak gedaan? Of droom ik op klaarlichte dag? Ik meende toch echt m'n vingertoppen versleten te hebben aan een lang verhaal onder deze topic. En foetsie, weg is het verhaal. Verhaal? Ik wil verhaal halen. Wie kan ik hiervoor op z'n nek springen?

Een schrale troost, Bert :cry: . Maar probeer de volgende keer een lang verhaal even in een tekstverwerker te tikken en dan met copy-paste hier in een berichten-blokje te plaatsen. Scheelt frustratie in het geval dat je nu meemaakt.

Maar ik ben wél benieuwd naar jouw verhaal, dus ik hoop dat je de moeite nogmaals wilt nemen.

EDIT: je verhaal staat er wel hoor. :lol:

Bert van Hell

Berichtdoor Bert van Hell » 19 mei 2011 21:04

Aha, ik heb het verhaal teruggevonden. In een nieuwe topic: Ooit toen ik 13 was. Geen verdovende middelen in m'n pijp dus, geen droom op klaarlichte dag. Ik kan weer lekker verder dromen, eh ... roken.

jarnogab

Berichtdoor jarnogab » 19 mei 2011 21:17

Bert van Hell schreef:***Heeft iemand hasj in m'n pijptabak gedaan? ***

Bert van Hell schreef:Aha, ik heb het verhaal teruggevonden. ***Ik kan weer lekker verder dromen, eh ... roken.

Wat moeten we nu denken van dat roken en die hasj? :D
Groeten,
jarnogab

Bert van Hell

Berichtdoor Bert van Hell » 19 mei 2011 21:19

Denk daar maar wat moois van, Jarnogab.

Bommel

Re: Bedoeling van dit forum

Berichtdoor Bommel » 19 mei 2011 22:08

drfretboard schreef:Hier plaatsen de deelnemers het verhaal van hoe ze erop gekomen zijn de pijp te gaan roken.

Probeer het verhaal uitgebreid en compleet te maken! Het is leuk om te lezen hoe het komt dat je nu zover gekomen bent!

Leuk initiatief, alleen moet iedereen wel zijn Nick-name benoemen en niet mijn eerste pijp of zo-iets dat houd het een beetje overzichtelijk en makkelijker na te lezen.
Afbeelding

metaltommy

Berichtdoor metaltommy » 19 mei 2011 22:34

je hebt gelijk bommel :shock: moet ik ff veranderen
Groet,
Tom

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 19 mei 2011 23:19

Bommel schreef:
drfretboard schreef:Hier plaatsen de deelnemers het verhaal van hoe ze erop gekomen zijn de pijp te gaan roken.

Leuk initiatief, alleen moet iedereen wel zijn Nick-name benoemen en niet mijn eerste pijp of zo-iets dat houd het een beetje overzichtelijk en makkelijker na te lezen.

Hier mijn reactie aan de moderators, met wie ik dat besproken heb:

Ik snap wat je bedoelt, maar dat neemt iets weg van het romantische karakter ervan vrees ik...

Bij dit forum lijkt't me juist leuk om dat nu eens niet te doen; je ziet aan de topicstarter sowieso om wie het gaat.

En dan is er nog het element van der verrassing.

Collecties en Stel je voor zijn wat zakelijker. Dit forum is -vind ik- romantisch. Kunnen we het daarom vrij laten?

Over het algemeen was men het daarmee eens....

polleke

Berichtdoor polleke » 18 mar 2017 17:48

Mijn eerste pijp heb ik gerookt op de luiken van mijn allereerste gekochte binnenschip waar ik toen in Gent ( Belgie) onze eerste reis cement ging laden samen met mijn toen ! Verse vrouw !ik was 19 jaar oud en ben nooit meer gestopt met pijproken ! En sigaren! Ik ben nu 52 jaar jong en heb al vele pijpen versleten ,maar nog steeds dezelfde vrouw

wim

Berichtdoor wim » 18 mar 2017 18:31

Dat doe je goed! Wou dat ik het ook zo kon zeggen... Ik denk dat ik meer vrouwen heb gehad... Als tabakspijpen heb gekocht!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Terug naar “Startersverhalen”