Waar momenteel tabak in Groningen?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Als newbie in het pijp roken is het lastig om je tabak te vinden. Ik hem m’n eerste 2 (Friese Heerenbaai en Sail geel) gekocht bij de Primera. Gisteren ben ik in Duitsland wezen kijken en heb daar twee kunnen kopen. Maar daar hebben ze de meeste niet in de zaak, maar wel online te koop….
Nu vraag ik mij af wat er in buurt van Groningen een speciaalzaak is die een ruim aanbod heeft. Wie kan mij op weg helpen?
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Dukdalf »

Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Beginneling »

Dukdalf schreef: 06 jan 2024 18:22 Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸
Ik kwam er vroeger ook. Het internet vermeldt nu: permanent gesloten...

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Beginneling schreef: 06 jan 2024 18:49
Dukdalf schreef: 06 jan 2024 18:22 Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸
Ik kwam er vroeger ook. Het internet vermeldt nu: permanent gesloten...
Klopt, die bestaat niet meer. In de nieuwe Ebbinge zit eentje, dat is nu een Primera, maar ik weet niet of die een uitgebreid assortiment heeft. En dan is er nog een tabakswinkel in de Steentilstraat, waar ik verder niets vanaf weet.
Daar misschien maar eens kijken….
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

Online
Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 554
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Jozef »

Als je plaats in je hoofd hebt waar je in Duitsland naar toe kan gaan, waarom niet de zoekfunctie Google waar de tabakszaken liggen? :D
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Jozef schreef: 06 jan 2024 19:25 Als je plaats in je hoofd hebt waar je in Duitsland naar toe kan gaan, waarom niet de zoekfunctie Google waar de tabakszaken liggen? :D
Dat heb ik ook gedaan en ben bij 3 zaken geweest. Slechts 1 had een redelijk assortiment, maar niet wat ik op m’n “verlanglijstje” had staan. De winkel die dat wel online verkocht, had dat niet op voorraad in de winkel…. Helaas.
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

Richard
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2023 13:02

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Richard »

https://vandalen.com/
Hele mooie zaak voor zowel de sigaar- als pijproker. De eigenaar is een aardige gozer die tijd voor je heeft . Aanrader.
Gr Richard.

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Richard schreef: 06 jan 2024 20:46 https://vandalen.com/
Hele mooie zaak voor zowel de sigaar- als pijproker. De eigenaar is een aardige gozer die tijd voor je heeft . Aanrader.
Gr Richard.
Daar hebben laatst een item over op tv gezien. Ik dacht dat deze zaak alleen voor de sigaar roker was… dan moet ik daar dus ook eens kijken. Dankjewel voor je tip Richard.
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

Richard
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2023 13:02

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Richard »

Graag gedaan 👍😁

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door BAARD »

Richard? Nieuw hier??? Misschien even voorstellen voordat ik in de war raak.. :roll:
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Richard
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2023 13:02

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Richard »

Fair enough. Wordt vervolgd.
Gr Richard.

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Update:

Ik heb via e-mail contact gehad met Wolsdorff.shop
Ik heb uitgelegd dat het me niet lukte om vanuit NL een account aan te maken. Vervolgens hebben ze mij geholpen en een account voor mij aangemaakt. Ik kan nu dus inloggen, bestellen en betalen, om vervolgens de bestelling op te halen in de shop in D. En dat kan bij een leuke bestelling al snel uit. Ze zijn daar een mooi aantal % goedkoper. En dan ook gelijk tanken…. Het grote voordeel is daarnaast dat ze een groot assortiment online hebben. Blij mee.
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 sep 2023 16:22
Locatie: Sint-Isidorushoeve
Contacteer:

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Harkos »

Zo doe ik het ook. Werkt prima. Haal het op in Nordhorn, waar ook een redelijke winkelvoorraad is.

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

Harkos schreef: 09 jan 2024 01:12 Zo doe ik het ook. Werkt prima. Haal het op in Nordhorn, waar ook een redelijke winkelvoorraad is.
Top. Ruim assortiment en stukken goedkoper. Mooi dat jij er al goede ervaringen mee hebt. Ik ga het zeker proberen 👍🏼
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door DKatinas »

Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.

Gebruikersavatar
Igor_Lala
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 dec 2023 14:49

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Igor_Lala »

DKatinas schreef: 09 jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.
Ik zal er aan denken. 👍🏼
Money doesn't buy happiness, but it does buy you a Harley Davidson.... That's even better!

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door DKatinas »

Dankjewel.

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 sep 2023 16:22
Locatie: Sint-Isidorushoeve
Contacteer:

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Harkos »

Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
DKatinas schreef: 09 jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door DKatinas »

Harkos schreef: 09 jan 2024 12:17 Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
DKatinas schreef: 09 jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.
Bedoel je waarom iemand 1 kilo tabak zou kopen of bedoel je waarom ik 1 kg noem? Ik geloof dat je maximaal een kilo mag meenemen uit Duitsland, vandaar. Vaak kom je daar niet aan als je alleen naar Duitsland gaat, dus als er nog wat ruimte over is en iemand vind het geen bezwaar om iets mee te nemen voor een ander, dan zou dat mooi zijn. Of bedoel je iets anders?

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 sep 2023 16:22
Locatie: Sint-Isidorushoeve
Contacteer:

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door Harkos »

Ok, precies, dat. Ik dacht niet aan de toegestane hoeveelheid. Er wordt eigenlijk nooit gecontroleerd.
Tevens ga ik vaak op de motor en neem dan kleine weggetjes, zeker zonder controle.
DKatinas schreef: 09 jan 2024 12:30
Harkos schreef: 09 jan 2024 12:17 Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
DKatinas schreef: 09 jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.
Bedoel je waarom iemand 1 kilo tabak zou kopen of bedoel je waarom ik 1 kg noem? Ik geloof dat je maximaal een kilo mag meenemen uit Duitsland, vandaar. Vaak kom je daar niet aan als je alleen naar Duitsland gaat, dus als er nog wat ruimte over is en iemand vind het geen bezwaar om iets mee te nemen voor een ander, dan zou dat mooi zijn. Of bedoel je iets anders?

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Bericht door DKatinas »

Ja op die manier, als dat zo lukt en het is je eigen keuze, dan kan dat. Domme regel ook. Aan de andere kant wil ik niet de gene zijn die de boodschapper daar toe aan zet voor mijn blikjes tabak. Dat zou ik vervelend vinden mocht het wel toevallig mis gaan. Ik zal toch geen enorme hoeveelheden per keer bestellen en er komt vast weer een andere mogelijkheid, of iemand anders die de mogelijkheid heeft om iets mee te nemen.

Plaats reactie