Chacom

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Chacom

Bericht door Dukdalf »

Op vakantie in Frankrijk loop ik tegen een hele serie Chacom pijptabak aan, genummerd 1 tot en met 6. Voor mij onbekend, maar is er iemand die weet waar ze gemaakt worden? Op het blik staat alleen "Europese Unie".

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Chacom

Bericht door oehoe »

:?
Laatst gewijzigd door oehoe op 13 sep 2023 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Kiske

Re: Chacom

Bericht door Kiske »

Nr 2 komt schijnbaar van Cornell & Diehl.

De rest van kolhase & Kopp

https://www.tobaccoreviews.com/brand/1014/chacom/

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Chacom

Bericht door Ribbon »

Wat een bijzondere keuze om uitgerekend een aromaat door een Amerikaanse producent te laten maken... :-T
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Kiske

Re: Chacom

Bericht door Kiske »

Ribbon schreef: 13 sep 2023 15:22 Wat een bijzondere keuze om uitgerekend een aromaat door een Amerikaanse producent te laten maken... :-T
Wellicht 'n foutje op de site?

Maar er zijn toch ook vele Amerikaanse aromaten, of worden die juist elders gemaakt?

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Chacom

Bericht door oehoe »

Sukkel als ik soms ben reageerde ik eerder als de bekende bok op de haverkist toen ik de naam Chacom ontwaarde hier. Verliefd op mijn nieuw verworven pijpje, de woorden TABAK en BLIK over 't kopje gezien.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Chacom

Bericht door Dukdalf »

Kiske schreef: 13 sep 2023 12:17 Nr 2 komt schijnbaar van Cornell & Diehl. De rest van kolhase & Kopp https://www.tobaccoreviews.com/brand/1014/chacom/
Hartelijk dank voor de opheldering, Kiske. Overigens is de tabak hier ook niet goedkoop. Ik mocht 30 aftikken voor een blikje.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Chacom

Bericht door Ribbon »

Kiske schreef: 13 sep 2023 15:56
Ribbon schreef: 13 sep 2023 15:22 Wat een bijzondere keuze om uitgerekend een aromaat door een Amerikaanse producent te laten maken... :-T
Wellicht 'n foutje op de site?

Maar er zijn toch ook vele Amerikaanse aromaten, of worden die juist elders gemaakt?
Zou kunnen inderdaad.
Het was meer de gedachte dat men voor het maken van een aromaat ook goed bij K&K terecht kan en men C&D eerder zou benaderen voor een goeie burley of VaPer of iets dergelijks.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Kiske

Re: Chacom

Bericht door Kiske »

Ah, op die manier. Duidelijk, thx.

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Chacom

Bericht door Liebaart »

Er zijn zes tabakken van Chacom, genummerd van 1 tot 6.
Mijn favoriet is nummer 3, een heerlijk zoete tabak zonder siroperig te zijn. Ze zijn ook in België beschikbaar.

In ieder geval, voor zover ik weet worden ze in Duitsland gemaakt door Kohlhase & Kopp. Dus niet door de Ami's.

BelgianGourmand
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Chacom

Bericht door BelgianGourmand »

Degelijke kwaliteit. Hier zijn de favorieten nr. 4, een frisse, zurige VaPer-flake, en nr. 5, een After-Dinnerachtige English. De andere heb ik nog niet geprobeerd. Consistent van kwaliteit, vrij rijk aan aroma, maar ze worden wel stilaan erg duur: 26 euri voor een blikje in België, dat tikt aan.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Chacom

Bericht door Pieter »

Ik zag ook de foto van het flyertje die Mo op facebook had geplaatst. Gezien de toch wel positieve reacties op tobaccoreviews is mijn aandacht gewekt.

Jan, kom je nog naar Heukelum volgende maand? Zou graag een sampletje pikken...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Chacom

Bericht door Dukdalf »

Pieter schreef: 15 sep 2023 21:51 Jan, kom je nog naar Heukelum volgende maand? Zou graag een sampletje pikken...
Ja, ik ben in Heukelum en sampelen is geen probleem. Overigens komen we nog wel een keer in de buurt van de bron, dus ik kan ook gelijk een blik meenemen.
Laatst gewijzigd door Dukdalf op 16 sep 2023 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5265
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Chacom

Bericht door MilleLuci »

Ik krijg de fotoos hier niet meer op met dat klut foto immage, weet niet hoe het werkt. Ging altijd goed, dus voor de fotoos naar FB.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Plaats reactie