Een goed mes...

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Een goed mes...

Bericht door MaartenS »

Wat is een goed mes......

Nou niet zo een klein frummel mesje,
dus doe mij maar een "Große Messer" :mrgreen:

prima om plug's mee te snijden en nog enkele extra nuttige toepassingen. :D
zoals telefoonboek confetti bij feestjes..

The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Een goed mes...

Bericht door Robbie-san »

@Gewoon ik:

Zie onderstaande foto


Afbeelding


Fijne kerstdagen



Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Een goed mes...

Bericht door gewoon ik »

Volgende meeting moet je die eens meenemen. Ziet er een cool ding uit

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Een goed mes...

Bericht door Rob »

Voor de liefhebbers: er is een aanbieding voor een Lansky-systeem: van €42 voor €29. Ik heb 'm zojuist besteld: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-lan ... system.htm

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 893
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door Eelco »

Als je een beetje Duits kunt lezen, moet je de recensies van dit Japanse keukenmes eens lezen. Ik zou de pijp van tevoren wel even uit de mond nemen, als ik jou was.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Een goed mes...

Bericht door Dukdalf »

En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat Duitsers geen humor hebben :lol: . Ik ga me ook zo'n Excalibur kopen.

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een goed mes...

Bericht door Wowbagger »

Dukdalf schreef:En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat Duitsers geen humor hebben :lol: . Ik ga me ook zo'n Excalibur kopen.
Nou en of. Ruhe im haus, dat klinkt goed!

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Een goed mes...

Bericht door MfOx »

Hahahaha, serieus tranen van het lachen... briljant.

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een goed mes...

Bericht door Wowbagger »

Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!

Godfrey59

Re: Een goed mes...

Bericht door Godfrey59 »

Al jaren gebruik ik mijn onverslijtbare Buck knife voor dozen , appeltjes , en alles waar je even iets scherp bij nodig hebt . 1x per week over de Wicked sharpener en klaar .


Godfrey

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

Wowbagger schreef:Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!
Héél mooi, en praktisch !
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door L.deJong »

Wowbagger schreef:Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!
Toch jammer dat je niet voor een Spyderco Manix bent gegaan (die ik je op WW liet zien)
Naar mijn mening betere grip en een beter locking mechanism, maar hoe dan ook veel plezier met je aankoop.
Ik ben een echte spyderco guy, dus dit is allemaal gebaseerd op mijn mening!!!
overigens hebben ze ook een Spyderco Manix XL das een nog groter, omdat je een fullsize guy bent :wink: .

Als je wat doorslaat in je MKZ dan raad ik je sws een spyderco aan, instap modelletje (de delica 4/endura 4), zijn licht en goede grip.
Ben zelf ook nog naar een Spydercomeeting geweest, misschien dat als er wat animo voor is zal ik er eens een verslagje van maken.
Jammer genoeg mag ik geen foto's van de meeting laten zien, omdat het prototype zijn, en het allemaal nog al geheim is.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Godfrey59

Re: Een goed mes...

Bericht door Godfrey59 »

L.deJong schreef:
Wowbagger schreef:Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!
Toch jammer dat je niet voor een Spyderco Manix bent gegaan (die ik je op WW liet zien)
Naar mijn mening betere grip en een beter locking mechanism, maar hoe dan ook veel plezier met je aankoop.
Ik ben een echte spyderco guy, dus dit is allemaal gebaseerd op mijn mening!!!
overigens hebben ze ook een Spyderco Manix XL das een nog groter, omdat je een fullsize guy bent :wink: .

Als je wat doorslaat in je MKZ dan raad ik je sws een spyderco aan, naast je delica 4 moet je gewoon een premium model van spyderco hebben XD.
Ben zelf ook nog naar een Spydercomeeting geweest, misschien dat als er wat animo voor is zal ik er eens een verslagje van maken.
Jammer genoeg mag ik geen foto's van de meeting laten zien, omdat het prototype zijn, en het allemaal nog al geheim is.
By the way even off topic , waar blijven de foto,s van je nieuwe aanwinsten :lol:

Godfrey

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een goed mes...

Bericht door Wowbagger »

L.deJong schreef:
Wowbagger schreef:Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!
Toch jammer dat je niet voor een Spyderco Manix bent gegaan (die ik je op WW liet zien)
Naar mijn mening betere grip en een beter locking mechanism, maar hoe dan ook veel plezier met je aankoop.
Ik ben een echte spyderco guy, dus dit is allemaal gebaseerd op mijn mening!!!
overigens hebben ze ook een Spyderco Manix XL das een nog groter, omdat je een fullsize guy bent :wink: .

Als je wat doorslaat in je MKZ dan raad ik je sws een spyderco aan, naast je delica 4 moet je gewoon een premium model van spyderco hebben XD.
Ben zelf ook nog naar een Spydercomeeting geweest, misschien dat als er wat animo voor is zal ik er eens een verslagje van maken.
Jammer genoeg mag ik geen foto's van de meeting laten zien, omdat het prototype zijn, en het allemaal nog al geheim is.
Ik moet eerlijk bekennen dat dat wel de trigger is geweest om eens echt werk te maken van mijn plannen om een nieuw mes aan te schaffen Lennart. Verder vond ik van mezelf dat ik wel een cadeautje had verdient met het behalen van mijn nieuwe baan. Ik zal in de toekomst meer werk buiten doen, en dan is een groter mes altijd wel handig. De laatste 6 jaar heb ik naast een Wenger een Böker Hyper (Chad Los Banos design) gebruikt, en hoewel die nog prima is was ik op zoek naar iets groters.
De reden dat ik niet voor de Manix ben gegaan (moet toegeven dat die prima in de hand lag) puur met budget te maken heeft. Een andere kandidaat was een SOG Pentagon Elite 1, maar die was me toch iets te "tactical" als ik er wat langer over dacht.

Ben bang dat MKZ vast nog wel eens de kop op zal steken, maar ik heb met mezelf afgesproken om hierna als eerste in een slijpmogelijkheid te investeren. Mijn achterbuurman werkt in een schietsportwinkel, dus tot nu toe liet ik hem altijd het onderhoud doen en was ik voor 5 euro weer klaar maar het lijkt me gewoon fijner en leuker om het zelf te gaan doen.
Maareh: kom maar op met dat verslag!

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door L.deJong »

Wowbagger schreef: Ik moet eerlijk bekennen dat dat wel de trigger is geweest om eens echt werk te maken van mijn plannen om een nieuw mes aan te schaffen Lennart. Verder vond ik van mezelf dat ik wel een cadeautje had verdient met het behalen van mijn nieuwe baan. Ik zal in de toekomst meer werk buiten doen, en dan is een groter mes altijd wel handig. De laatste 6 jaar heb ik naast een Wenger een Böker Hyper (Chad Los Banos design) gebruikt, en hoewel die nog prima is was ik op zoek naar iets groters.
De reden dat ik niet voor de Manix ben gegaan (moet toegeven dat die prima in de hand lag) puur met budget te maken heeft. Een andere kandidaat was een SOG Pentagon Elite 1, maar die was me toch iets te "tactical" als ik er wat langer over dacht.

Ben bang dat MKZ vast nog wel eens de kop op zal steken, maar ik heb met mezelf afgesproken om hierna als eerste in een slijpmogelijkheid te investeren. Mijn achterbuurman werkt in een schietsportwinkel, dus tot nu toe liet ik hem altijd het onderhoud doen en was ik voor 5 euro weer klaar maar het lijkt me gewoon fijner en leuker om het zelf te gaan doen.
Maareh: kom maar op met dat verslag!
Haha, ik ben het met je eens dat het mes vrij duur is, 151 euro (knivesandtools), maar heb mijn cru-wear edition voor een vriendenprijsje kunnen overnemen.
Ik kan je wel een foto geven van Sel Glesser (oprichter Spyderco) en mij, vindt alleen dat ik er nogal idioot opsta, maar dat moet dan maar, heb je in ieder geval het bewijsmateriaal :D
De meeting ging over de verschillende prototypen, zo komt er onder andere een manix flipper, en heb ik verschillende prachtige customs mogen handelen.
Aan het einde van de meeting kreeg elke aanwezige nog een Spyderco Roadie, een mesje dat is ontworpen om ook in vliegtuigen te worden gedragen.
Hier nog een link naar de prototypes die je wel mag zien: https://spydercollector.wordpress.com/prototypes/
Echter heb ook veel messen gezien die nog niet zijn aangekondigd, hier mochten dan ook geen foto's van worden gemaakt, helaas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

L.deJong schreef:
Wowbagger schreef:Lichte aanval van MKZ hierzo. Geen MeindertKoopZiekte maar MesKoopZiekte.
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch gevallen voor een klassieker: de fullsize Benchmade Griptillian.
Afbeelding
Kom maar op plugs en ropes!
Toch jammer dat je niet voor een Spyderco Manix bent gegaan (die ik je op WW liet zien)
Naar mijn mening betere grip en een beter locking mechanism, maar hoe dan ook veel plezier met je aankoop.
Ik ben een echte spyderco guy, dus dit is allemaal gebaseerd op mijn mening!!!
overigens hebben ze ook een Spyderco Manix XL das een nog groter, omdat je een fullsize guy bent :wink: .

Als je wat doorslaat in je MKZ dan raad ik je sws een spyderco aan, naast je delica 4 moet je gewoon een premium model van spyderco hebben XD.
Ben zelf ook nog naar een Spydercomeeting geweest, misschien dat als er wat animo voor is zal ik er eens een verslagje van maken.
Jammer genoeg mag ik geen foto's van de meeting laten zien, omdat het prototype zijn, en het allemaal nog al geheim is.
Ha nog een "messen-freak" :-)
Nu ben ik benieuwd naar jouw "slijp-ritueel" ...
Zelf gebruik ik héél graag de shapton stenen, die gaan supersnel en smooth, maar kosten wel behoorlijk.
Verder gebruik ik nog een carborundum steen, Blauwe steen en coticule (de laatste voornamelijk voor mijn scheermessen, maar ook voor het hoogglans polijsten van de andere).
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door L.deJong »

Mikali schreef: Ha nog een "messen-freak" :-)
Nu ben ik benieuwd naar jouw "slijp-ritueel" ...
Zelf gebruik ik héél graag de shapton stenen, die gaan supersnel en smooth, maar kosten wel behoorlijk.
Verder gebruik ik nog een carborundum steen, Blauwe steen en coticule (de laatste voornamelijk voor mijn scheermessen, maar ook voor het hoogglans polijsten van de andere).
Ik gebruik zelf Japanse wetstones (naniwa), en voor de goedkopere messen (delica enzo) een spyderco sharpmaker.
Maar ik ben aan het sparen voor een wicked edge system, veel goede reviews over gelezen.
Echter is er wel een nadeel aan de Wicked edge, hij haalt namelijk veel staal van je edge af, waardoor het mes veel sneller slijt
Voor het polijsten gebruik ik polijststenen ook van het merk Naniwa.
Voor het dagelijks onderhoudt en het roestproces tegen te gaan, gebruik ik: EDCi Formula van Aegis Solutions.
Ruikt een beetje naar anijs, gekocht vanuit de VS (flesje van fl. oz. kost 15 dollar) maar daar doe je best lang mee.
Ik vindt het lekker ruiken, in tegenstelling tot vele solutions hier in NL, als je dat één keer gebruikt stinkt heel het huis er gelijk naar, en dat willen we natuurlijk niet.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

L.deJong schreef:
Mikali schreef: Ha nog een "messen-freak" :-)
Nu ben ik benieuwd naar jouw "slijp-ritueel" ...
Zelf gebruik ik héél graag de shapton stenen, die gaan supersnel en smooth, maar kosten wel behoorlijk.
Verder gebruik ik nog een carborundum steen, Blauwe steen en coticule (de laatste voornamelijk voor mijn scheermessen, maar ook voor het hoogglans polijsten van de andere).
Ik gebruik zelf Japanse wetstones (naniwa), en voor de goedkopere messen (delica enzo) een spyderco sharpmaker.
Maar ik ben aan het sparen voor een wicked edge system, veel goede reviews over gelezen.
Echter is er wel een nadeel aan de Wicked edge, hij haalt namelijk veel staal van je edge af, waardoor het mes veel sneller slijt
Voor het polijsten gebruik ik polijststenen ook van het merk Naniwa.
Voor het dagelijks onderhoudt en het roestproces tegen te gaan, gebruik ik: EDCi Formula van Aegis Solutions.
Ruikt een beetje naar anijs, gekocht vanuit de VS (flesje van fl. oz. kost 15 dollar) maar daar doe je best lang mee.
Ik vindt het lekker ruiken, in tegenstelling tot vele solutions hier in NL, als je dat één keer gebruikt stinkt heel het huis er gelijk naar, en dat willen we natuurlijk niet.
Ha de naniwa's, deze worden ook veel gebruikt in de VS voor onder andere scheermessen had ik al gelezen.
Zelf ben ik nog aan het zoeken met men coticule, is toch moeilijk dan met grid-stenen imo.

Welke naniwa's gebruik je? en met welke vlak je ze, een DMT (coarse)?
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Een goed mes...

Bericht door The_Undertaker »

Toch eens een vraagje, wat moeten jullie Rambo's allemaal toch met die messen... :-T

Op zich is het erg mooi om te zien, maar zelf heb ik er geen, maar ik heb er ook nog niet echt om verlegen gezeten :wink: Natuurlijk is er in de hobbyschuur wel wat snijgereedschap, maar dat houdt ook wel op bij een dik stanleymes en dergelijke zaken.. :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Een goed mes...

Bericht door Sidekickelvis »

The_Undertaker schreef:Toch eens een vraagje, wat moeten jullie Rambo's allemaal toch met die messen... :-T

Op zich is het erg mooi om te zien, maar zelf heb ik er geen, maar ik heb er ook nog niet echt om verlegen gezeten :wink: Natuurlijk is er in de hobbyschuur wel wat snijgereedschap, maar dat houdt ook wel op bij een dik stanleymes en dergelijke zaken.. :wink:
Tja lijkt me toch ook een beetje "Wat moet je met twee Manta's?" Je kunt er maar in 1 tegelijk rijden.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een goed mes...

Bericht door Wowbagger »

The_Undertaker schreef:Toch eens een vraagje, wat moeten jullie Rambo's allemaal toch met die messen... :-T

Op zich is het erg mooi om te zien, maar zelf heb ik er geen, maar ik heb er ook nog niet echt om verlegen gezeten :wink: Natuurlijk is er in de hobbyschuur wel wat snijgereedschap, maar dat houdt ook wel op bij een dik stanleymes en dergelijke zaken.. :wink:
Tuurlijk is er geen absolute noodzaak, maar je zult versteld staan van hoe vaak ik hem dagelijks gebruik. Van het openen van dozen, plastic verpakkingen etc. tot het smeren van boterhammen op het werk, het snjiden van een appeltje tot wat kluswerkjes (draadstrippen e.d.).
Wedervraagje dan: wat moet jij toch met al die pijpen? Aan een stuk of 6 moet iedereen er zelfs met moderne rookgewoontes in principe genoeg hebben... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

Ik sluit me aan bij Wowbagger. Vooral mijn Laguiole gebruik ik heel vaak, op restaurant, thuis voor kaas, op dozen/plastic te snijden etc etc.
Waarom de Laguiole, ik heb iets met ambachtelijk gemaakte producten dusja ...

En UT, de meeste messen die ik heb zijn scheermessen, en dat werkt zo'n beetje als met pijpen. Na gebruik moeten ze rusten :D
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

The_Undertaker schreef:Toch eens een vraagje, wat moeten jullie Rambo's allemaal toch met die messen... :-T

Op zich is het erg mooi om te zien, maar zelf heb ik er geen, maar ik heb er ook nog niet echt om verlegen gezeten :wink: Natuurlijk is er in de hobbyschuur wel wat snijgereedschap, maar dat houdt ook wel op bij een dik stanleymes en dergelijke zaken.. :wink:
En euh, als je ten huize Mikali komt ligt er wel zwaarder geschut dan wat mesjes :mrgreen: Rambo-style ! 8) hahaha
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door L.deJong »

Laat ik het zo formuleren:
Toen ik mijn eerste zakmes kreeg (ergens rond mijn tiende verjaardag) voelde ik mij helemaal de man.
Het is (naar mijn mening) net zoals met auto's, mannelijke interesse, natuurlijk zijn er mannen die er niks mee hebben en natuurlijk zijn er vrouwen die er iets mee hebben.
Maar het blijft iets wat functioneel doch prachtig afgewerkt is,
je hebt ze ook in verschillende vormen van dure tot goedkope uitvoeringen.
ook heb je hebt in principe geen auto nodig, je kunt ook met de fiets of het ov van A naar B, zo is dat ook met messen (keukenmes doet precies hetzelfde als een duur zakmes).
Maar het is de style en het gebruiksgemak was een zakmes zo aantrekkelijk maakt, en je onderscheiden van andere mensen.
Ik voel me dan ook 'kaal' zonder mes op zak, en als ik soms mijn mes niet draag kom ik erachter hoeveel ik een mes gebruik, even dat irritante draadje afknippen.
Eigenlijk alles waar je iets scherps voor nodig hebt kun je een mes voor gebruiken.
Als je éénmaal in het messenwereldje zit wil je steeds betere of uniekere messen hebben, of een mes per dag of een mes voor speciale gelegenheden.
Zo ontstaat het MKZ...

overigens heb ik mijn messen allemaal verkocht behalve: spyderco Delica 4, spyderco Manix 2 Cru-wear sprintrun, Victorinox Cadet (mijn eerste zakmes), en de Victorinox german army knife (inc. kapje op zaag)

verlanglijstje is er nog steeds, maar ik vindt het verzamelen van pijpjes leuker:
Cris Reeve Sebenza (left-handed edition)
en nog wat leuke customs waarvan ik toch weet dat ik ze niet kan en niet wil betalen.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Een goed mes...

Bericht door The_Undertaker »

Sidekickelvis schreef: Tja lijkt me toch ook een beetje "Wat moet je met twee Manta's?" Je kunt er maar in 1 tegelijk rijden.
Nu ja, ik bedoelde het niet zo zeer in de meervoudsvorm van messen, maar meer, wat moet je uberhaupt met zo'n ding, en dan met name doelend op de overkill-factor.

Maar goed, de antwoorden zijn helder :mrgreen:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Een goed mes...

Bericht door Mikali »

The_Undertaker schreef:
Sidekickelvis schreef: Tja lijkt me toch ook een beetje "Wat moet je met twee Manta's?" Je kunt er maar in 1 tegelijk rijden.
Nu ja, ik bedoelde het niet zo zeer in de meervoudsvorm van messen, maar meer, wat moet je uberhaupt met zo'n ding, en dan met name doelend op de overkill-factor.

Maar goed, de antwoorden zijn helder :mrgreen:
Wat moet je met zo'n ding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: euhm ... ;p
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Een goed mes...

Bericht door L.deJong »

The_Undertaker schreef:
Sidekickelvis schreef: Tja lijkt me toch ook een beetje "Wat moet je met twee Manta's?" Je kunt er maar in 1 tegelijk rijden.
Nu ja, ik bedoelde het niet zo zeer in de meervoudsvorm van messen, maar meer, wat moet je uberhaupt met zo'n ding, en dan met name doelend op de overkill-factor.

Maar goed, de antwoorden zijn helder :mrgreen:[/quote|
Gelukkig, anders had ik zo'n heel verhaal voor niets getikt...
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Een goed mes...

Bericht door Tobias Tobit »

Weer even terug naar de mooie Griptillian: een zeer goede keus, ik ben al jaren groot fan van alles Benchmade. Je voelt gewoon de kwaliteit en met die axis-lock is de boel soepel en met twee handen te bedienen. Goed 154cm staal blijft lang scherp en is redelijk goed zelf te slijpen. Heb zelf deze op het moment:

Afbeelding

Benchmade 940-1 osbourne design. Super mesje maar kwam niet super scherp uit de doos en door het keiharde s90v staal heeft hij meer dan een half uur op de Apex-pro gelegen om er een fatsoenlijke snijkant aan te krijgen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een goed mes...

Bericht door Wowbagger »

Thanks! Bij thuiskomst lag hij op me te wachten en het valt me zeker niet tegen tot nu toe.
Ligt lekker in de hand en heeft een prettig gewicht. Even wennen aan de axislock als je al jaren een linerlock gewent bent maar dat ging vrij snel.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Een goed mes...

Bericht door The_Undertaker »

Ik stel voor om vanaf nu metaaldetectiepoortjes bij de deur van de PRF-meetings te plaatsen :lol: :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie