na lange tijd twijfelen of het wel iets voor mij zou zijn , toch de stap maar gezet .
de echte reden voor het willen pijproken is echter mijn grootouders die mij hebben groot gebracht .
beiden waren pijprokers alsook mijn overgrootmoeder die naast hen woonde .
ik kan het me nog inbeelden alsof het gister was , zelfs de geur is alsof ik hem nu nog kan ruiken .
zo levendig is de herinnering aan hen .
vaak zat ik bij ons va op schoot s`avonds in zijn luie stoel naast de stoof (kachel) terwijl hij zen pijp aan het roken was
en de gazet (krant) aan het lezen was , ons moe zat dan aan de grote keukentafel sokken te stoppen of andere werkjes te doen
met haar pijp in de mond , wat een mist en geur in die keuken
wat mis ik hen en die leuke tijden .
maar soit
dus gister men eerste pijp (spitfire classic) 1/3 gestopt en aangestoken
het roken ging vlotjes , wel 2 keer opnieuw moeten aansteken ( het is zoeken he)
geen tongbite gehad en enkel nog wat as over op het einde , wat goed is denk ik .
had hier in de lokale rookshop een pakje semois tabak gevonden en dat dan maar mee genomen
smaak is niet echt men ding en de geur is niet degene die ik zo graag weer zou willen kunnen ruiken
dus de zoektocht kan beginnen naar de juiste smaak en geur .
deze morgen men corncob eens in gang gestoken , ditmaal met Kentucky bird die men vrouw had gevonden in een zaak in beveren
dit was al beter van smaak (fijner - niet scherp) , maar de geur is nog verre van wat ik zoek .
ook weer een keertje terug moeten aanmaken , en enkel nog wat as over op het einde .
denk zelfs dat ik men tabak niet hard genoeg aandruk en nog iets te snel wil roken
maar dat komt allemaal wel goed met de tijd .
voornaamste is , heb ervan genoten en kon weer eens even over de memorylane zalig !!!

wil ook graag bij deze janneman bedanken
voor de tips en tricks en filmpjes
is een mooie ondersteuning voor de beginnende pijproker
mvg danny(scaffler)