"Kinematograf" een mooie animatiefilm

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Tolkien

Bericht door Dukdalf »

Hier dito.

Gebruikersavatar
Major_Tom
Berichten: 367
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:20
Locatie: Deventer

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Major_Tom »

jeremy rookt volgens mij ook geen pijp, maar james may wel :-?
Afbeelding

Winslow Collector

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Winslow Collector »

lestat schreef:gisteren ging het over belgië en nederland. Één van de sporten die aan bod kwam in belgië was een pijprookwedstrijd in sint Niklaas.
Dat kampioenschap is al een tijdje geleden. Was het wereldkampioenschap pijproken.

Behalve het wereldkampioenschap zijn er vele wedstrijden, Europees Kampioenschap, in Chicago ene jaarlijkse grote wedstrijd en dan de landskampioenschappen en regionale wedstrijdjes, gewoon voor de fun.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door lestat »

en ik maar kijken of ik je nergens zag :)
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Winslow Collector »

lestat schreef:en ik maar kijken of ik je nergens zag :)
Haha, nee hoor. Ik rook niet graag wedstrijden. Heb er wel enkele meegerookt, o.a. het EK in Kopenhagen, vele jaren geleden. Nu zit ik voor de jaarlijkse wedstrijden van beide pijprookclubs waar ik lid van ben in de organisatie (inschrijvingen, tijdregistratie, enz.). Maar ook daar ga ik er al met eentje stoppen (kost me elk jaar teveel tijd in een periode waarin ik andere dingen wil doen).

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door lestat »

had ook de indruk dat het genieten van de pijp niet echt aanwezig was. Lijkt me jammer.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Winslow Collector »

lestat schreef:had ook de indruk dat het genieten van de pijp niet echt aanwezig was. Lijkt me jammer.
:mrgreen: Inderdaad: wedstrijdroken is verre van genietend roken. Dat vinden de meeste wedstrijdrokers (uitzonderingen zijn er altijd). Hoofddoel is dan ook gezellgheid, al zitten er fanatiekelingen tussen, hoor.

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Dr. Jefferson »

Wedstrijd roken? Hoe doe je dat uberhaupt?
Mensen zijn ook maar rare wezens :P
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door lestat »

nu ik snap wel dat het een spannende bezigheid kan zijn die ook sociaal zeer gezellig kan zijn. Zolang iedereen het maar enkel voor de lol doet.

@jefferson: Je pijp zo lang mogelijk aan het roken houden. Natuurlijk zonder bij vlammen.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15120
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Eliminator »

Zoals Lestat al aan geeft, iedereen exact evenveel (dezelfde) tabak, ik meen drie lucifers, een identieke pijp en dan kijken wie de boel het langst aan de praat houdt (even in een notendop, want ik meen dat er best een berg regels zijn, daar weet WC vast meer over te vertellen mocht je echt geinteresseerd zijn).
Tegengesteld van bovenstaand heb je ook dit soort wedstrijdjes (is al vaker gepost, maar het blijft een apart filmpje)

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Winslow Collector

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Winslow Collector »

Inderdaad Dr. J.

Iedereen krijgt een zelfde type pijp, 3 gram tabak, 2 lucifers en een houten tampertje.
Dan volgen er 5 minuten waarin de pijp gestopt mag worden met de 3 gram tabak.

Als de wedstrijd echt begint, mag iedereen in de eerste minuut met de 2 lucifers de pjp aansteken. Na de minuut al het vuur van tafel en de kunst om de pijp zo lang mogelijk aan te houden. De eerste tien minuten mag er niets gedronken worden, om vooraf bevochtigen van de tabak te voorkomen.

De toppers lukt het de tabak in de ketel als een spiraal leeg te roken, af en toe met een beetje tamperen (waarbij de pijp in de mond gehouden moet worden). Met de tamper haal je ook de as van de tabak. As blazen geldt niet, er moet rook uit de mond geblazen worden om aan te tonen dat de pijp nog brandt. Langste roker is de winnaar. De serieuzen roken maar heel weinig tijdens zo'n wedstrijd; het is meer "staren in de pijp". Als het vuurkegeltje bijna weg is trekken ze heel voorzichtig weer even aan de pijp en gaan weer verder met staren.

Er zijn zelfs valsspelers.

De goeden roken gemakkelijk 2 tot 2½ uur, wereldrecord ergens rod de 3½ uur, Italianen zijn vaak meesters in dit spelletje. Ik niet, ben het na een uur al meer dan beu en stop dan gewoon een lekkere pijp van mezelf :roll: .

En ja, mensen zijn rare wezens. Er is zelf een boek over wedstrijd roken. Sommige rare wezens hebben dat boek zelfs in de kast staan (okay, "guilty" :mrgreen: )

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door lestat »

Winslow Collector schreef:Er zijn zelfs valsspelers.
Hoe doe je dat?? :shock:
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Winslow Collector »

lestat schreef:
Winslow Collector schreef:Er zijn zelfs valsspelers.
Hoe doe je dat?? :shock:
Er zijn mensen (geloof het of niet, alsof de prijzen tafels tienduizenden euro's als hoofdprijs zouden hebben) die bijvoorbeeld een beetje vaseline o.i.d. tussen hun vingers smeren en daar tabak aan laten plakken. Tijdens het stoppen van de pijp of tijdens het roken frutselen die extra 1-2 gram in de pijp.

Of gewoon los in een jaszak en af en toe stiekem toevoegen aan de pijp.

En dat allemaal om een kans te maken in de top-3 te eindigen. De hoofdprijs op een goede wedstrijd is vaak een pijp van enkele honderden euro's en daarvoor lopen zij het risico in dit kleine wereldje compleet voor gek te komen te staan. :roll:

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Dr. Jefferson »

Bedankt voor de info! Wedstrijdroken is niks voor mij zie ik al :P
En wel triest als je vals gaat spelen :')
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Dukdalf »

Er is toch ook eens een Nederlander betrapt op valsspelen, als ik me goed herinner? En als ik het helemaal goed heb deed hij een paar jaar later vrolijk weer mee. Naast ronduit bedrog heb je dan ook het geklaag over tocht, te veel licht, hinder van andere deelnemers, niet goed geprepareerde tabak, ga zo maar door. Na afloop (voor mij ook rond een uurtje roken) was het altijd wel erg gezellig, maar wedstrijdroken doe ik niet meer.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door lestat »

klagen op de omstandigheden is ook absurd want die zijn voor iedereen hetzelfde.

Mm een pijp van enkele 100en euro's. Toch ook maar eens gaan oefenen en de vaseline zoeken :)
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Pijproken op Powned

Bericht door Winslow Collector »

De reacties zullen wel weer meer van hetzelfde zijn dat is al 25 jaar hoor. Maar goed, negatieve aandacht is ook aandacht. Helaas wel met een foto van die Bernhardnazi, maar ja, wat wil je anders bij de brainwashmedia?

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2013/ ... roken.html

Godfrey59

Re: Pijproken op Powned

Bericht door Godfrey59 »

Nou dan kunnen de PFR leden nog even oefenen voor de wedstrijd in November bij Hertog Jan om dit natuurlijk te verbeteren :D

Godfrey

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15120
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Pijproken op Powned

Bericht door Eliminator »

Jammer van de IQ-loze opmerkingen onder het bericht, maar goed, wat wil je ook bij Powned :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Pijproken op Powned

Bericht door The_Undertaker »

Eliminator schreef:Jammer van de IQ-loze opmerkingen onder het bericht, maar goed, wat wil je ook bij Powned :roll:
Hey hey hey, ik volg Powned/GeenStijl ook heur :wink: Maar ik ben met je eens, de reaguursels dienen louter ter vermaak, aangezien ze vaak zo sneu als wat zijn. Ik kan er toch altijd wel om lachen..
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Winslow Collector

Re: Pijproken op Powned

Bericht door Winslow Collector »

The_Undertaker schreef:
Eliminator schreef:Jammer van de IQ-loze opmerkingen onder het bericht, maar goed, wat wil je ook bij Powned :roll:
Hey hey hey, ik volg Powned/GeenStijl ook heur :wink: Maar ik ben met je eens, de reaguursels dienen louter ter vermaak, aangezien ze vaak zo sneu als wat zijn. Ik kan er toch altijd wel om lachen..
Inderdaad. Ik lees dit nogal eens op mijn werk. De artikelen doen me weinig, maar de reacties eronder af en toe? Meermaals dat collega's opkijken als ik in een lachbui schiet. Gelukkig is er nog humor in Nederlnd.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pijproken op Powned

Bericht door Bommel »

Winslow Collector schreef:
The_Undertaker schreef:
Eliminator schreef:Jammer van de IQ-loze opmerkingen onder het bericht, maar goed, wat wil je ook bij Powned :roll:
Hey hey hey, ik volg Powned/GeenStijl ook heur :wink: Maar ik ben met je eens, de reaguursels dienen louter ter vermaak, aangezien ze vaak zo sneu als wat zijn. Ik kan er toch altijd wel om lachen..
Inderdaad. Ik lees dit nogal eens op mijn werk. De artikelen doen me weinig, maar de reacties eronder af en toe? Meermaals dat collega's opkijken als ik in een lachbui schiet. Gelukkig is er nog humor in Nederlnd.
Blij toe dat er nog gelachen kan worden anders is het erg met ons gesteld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Pijproken op Powned

Bericht door Dolledokus »

Jawel, ik kan er wel om lachen. Zeker deze : "Er zo hard mogelijk in blazen kan ook. Kijk mensen ... de Krakatau."
LOL! :mrgreen:
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: jeremy clarkson bij de buren

Bericht door Terpentijn »

onvoorstelbaar; valspelen met pijproken... gelukkig kan het nog altijd gekker in deze wereld ;-)
ha, @winslowcollector, het blijft altijd leuk om dit soort curieuze boeken op de plank te hebben staan.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Van Gogh; een huis voor Vincent

Bericht door Terpentijn »

er was ondanks de lovende kritiek voor het dramaspel, kritiek op de (kunst)historische onjuistheden, fijn dat we aan dit rijtje ook pijprook gerelateerde onjuistheden kunnen toevoegen! en dan te bedenken dat de serie allerle buitenlandse lof heeft ontvangen ;-)
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

reclame

Bericht door Bart Iron »

Op 0:49



Vraag mij alsjeblieft niet waarom ik dit vond.... (w)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: reclame

Bericht door Bommel »

Wellicht omdat je pijproken? :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 jul 2012 14:01
Locatie: Velp

Pijprook wereldrecord uit 1952

Bericht door Maarten »

Haha machtig, pijprokersclub 'De gezellige dampkring'. :lol:

http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/200 ... roken.html
Twee rotkoppen met een steel ertussen!

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Synth Britannia - een documentaire

Bericht door Bart Iron »

Ik zat deze docu te kijken over de opkomst van de Britse synthpop bands en wat spot mijn oog op 18:50?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15120
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Synth Britannia - een documentaire

Bericht door Eliminator »

Wow, dat was even goed opletten :D knap gespot !
Afbeelding

Gesloten