Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door jarnogab »

Beste collega pijprokers,

Naast de tabaksreviews op dit forum, gaan ook heel wat forumleden graag eens een bezoekje brengen aan tobaccoreviews.com (TR)
om wat reviews door te nemen.

Onlangs kreeg ik onderstaande email van de beheerders van TR: ze gaan wat aanpassingen maken aan de website, en vooral de database
die erachter steekt. De meeste wijzigingen zullen gericht zijn op het beheer, maar wat wijzigingen in b.v. zoekfuncties zullen ook
de gebruiker ten goede komen. Zo ga je (om maar iets te noemen) kunnen opzoeken op het soort tabak (flake, rope, ...)

Men vraagt ook aan gebruikers wat input: welke andere wensen hebben gebruikers nog ivm site-functies?

http://www.magnetmail.net/actions/email ... d=12706034

Dus wie zich geroepen voelt...
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door Toon »

DaG jarnogab ,
Ik kreeg hun mail ook gisteren, maar was er nog niet toe gekomen hem te delen op het forum.

=D>
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door teunis »

Ik persoonlijk heb er niet zo veel mee, vaak wordt een tabak vergruisd in de reviews, en eigenwijs als ik dan ben, rook ik het toch. Negen van de tien keer heb ik een totaal andere mening :shock:

Het opzoeken op tabakssoort heeft overigens toch al altijd gekund?

De reviews op ons eigen forum vind ik zinvoller, omdat ik ongeveer weet wat iemand lekker vind. Als bijvoorbeeld W.C. Zegt dat het zoet is .......
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door metaltommy »

ook ik heb de mail gehad, heb er niks mee gedaan omdat ik zoals het nu gaat prima is voor mij. @teunis +1 vind onze review sectie beter, al vind ik het soms leuk om te gaan vergelijken per site. vaak verschild mijn mening met die van TR en minder vaak met die van ons forum.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door jarnogab »

Ook ik vind, voor mij persoonlijk, de forumreviews zinvoller, maar vind TR een prima aanvulling, zij het dat ook ik niet altijd akkoord ga met wat ze schrijven.
Groeten,
jarnogab

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door robvoorburg »

Om reden die Teunis aangeeft hecht ik inmiddels ook meer aan onze
eigen verslagen.

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door Toon »

Zeker, onze eigen lijst is een zeer waardevol document inmiddels.
Misschien moeten onze knappe admins ook weereen prf -app ontwikkelen :-)
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door Deadl0ck »

Ik denk dat het ook een verschil aantoont tussen Amerikaanse pijp rokers, en Nederlandse pijprokers. Zo gebruiken wij hier vele malen vaker filters, tegenwoordig, als voorbeeld.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door jarnogab »

Deadl0ck schreef:Ik denk dat het ook een verschil aantoont tussen Amerikaanse pijp rokers, en Nederlandse pijprokers. Zo gebruiken wij hier vele malen vaker filters, tegenwoordig, als voorbeeld.
Ik heb ooit eens in een post daarover iets aangehaald. Ik probeer het nog even na te speuren.

/edit: hier dus http://www.pijprokersforum.be/viewtopic ... c9#p110057
Groeten,
jarnogab

Laafke

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door Laafke »

Ik heb de mail ook gehad maar ik doe niets mee. Mijn ervaring is dat (volgens mij) de meeste gebruikers Amerikanen zijn(lees bijv. het review over Troost Slices) en m.i is de smaakbeleving van Amerikanen duidelijk anders als van Nederlanders.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Tobaccoreviews: gewenste aanpassingen

Bericht door Martin Romijn »

Laafke schreef:Ik heb de mail ook gehad maar ik doe niets mee. Mijn ervaring is dat (volgens mij) de meeste gebruikers Amerikanen zijn(lees bijv. het review over Troost Slices) en m.i is de smaakbeleving van Amerikanen duidelijk anders als van Nederlanders.

?? ik denk dat de Amerikanen een goede tabak ook wel weten te herkennen hoor. Als je een site als Tobaccoreviews gebruikt is het zaak reviewers te vinden die dezelfde smaak als jou hebben...en of dit nu Amerikanen, Duitsers of voor mijn part Japanners zijn.... Als je een reviewer vind die jouw oordeel over een bepaalde tabak deelt, kan je ook bij de rest van zijn reviews kijken. Je kan namelijk ipv zoeken op tabaksblend of brand, ook zoeken op reviewer. Ik heb zo een aantal reviewers gevonden van wie ik weet, als zij een tabak aanprijzen dan valt deze ook in mijn straatje. Een Amerikaanse vriend waarmee ik nu al een behoorlijk aantal jaren correspondeer is er zo 1. Als hij een tabak goed vind kan ik er blind op varen...dan zal ik hem ook goed vinden.
Nog even over de veronderstelde "andere" smaakbeleving van de Amerikanen.... ik denk dat wat daar vandaan komt, bijv. de GL. Pease tabakken, toch wel tot de top behoort. Oké...als je een liefhebber bent van gearomatiseerde tabak ligt dat waarschijnlijk anders maar qua VA's en VAPER's denk ik dat dat zeker zo is.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Plaats reactie