Leeftijdsbepaling

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4218
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Leeftijdsbepaling

Bericht door Ribbon »

Graag zou ik iets te weten komen over de leeftijd van een blikje Ashton type 3 die ik in bezit heb. Ik weet dat de precieze leeftijd moeilijk is vast te stellen, maar als ik weet wanneer de banderol er op is gegaan ben ik tevreden.

Het gaat om 50gr. tabak voor 8,50 euro. Ik schat zelf zo rond 2003, al is dit een ruwe gok.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Leeftijdsbepaling

Bericht door Immler »

Kost nog steeds hetzelfde. Aan de hand vd prijs is de "leeftijd" niet echt te bepalen:
http://web.tiscalinet.it/anticatabaccheria/type3.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4218
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Leeftijdsbepaling

Bericht door Ribbon »

Hmmm, volgens mij zijn dat Italiaanse prijzen. De Red Rapparee kost daar ook 8,50, maar in Nederland betaal je 12,50 (2011).

Je kan de leeftijd aan de hand van de prijs (zoals ik al aangaf) niet bepalen. Maar als ik weet wanneer een bepaalde tabak (die nu 12,50 kost) 8,50 koste in Nederland, weet ik in ieder geval hoe oud hij minimaal is.

Het gaat me erom dat ik wil weten wanneer ik het blik open kan trekken. Mocht de tabak 2 jaar oud zijn, dan laat ik hem nog wat jaartjes rijpen namelijk. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie