Wie kent de e-pijp?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Oom Peter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2011 20:02
Locatie: Zandvoort

Wie kent de e-pijp?

Bericht door Oom Peter »

Hallo Forumgenoten,

Ik was laatst bij een patiënt van mij die verschrikkelijk haar best doet om van het (sigaret)roken af te komen. Ze had voor dit doel een zeer kostbaar apparaatje aangeschaft: een elektronische sigaret. Ze had hem gekocht via een tv reclame. Nu weten mijn patiënten natuurlijk niet dat ik enkele keren per week geniet van mijn pijp. En dat hou ik ook lekker voor mezelf. Hier hoef ik niet mee te stoppen, maar ik vind alles leuk. U begrijpt: mijn nieuwsgierigheid was weer gauw gewekt. Deze mevrouw is er zelf erg enthousiast over (behalve het feit dat de ampul met de tabakssmaak erg moeilijk in de sigarethuls te stoppen was aangezien ze M Parkinson heeft, dus schuddende handen). Een kleine zoektocht op internet beantwoorde mijn vraag over de beschikbaarheid al snel: ze zijn er ook in pijpvorm, de zogenaamde e-pijp.

Dus ik ben benieuwd wie op het forum hier ervaring mee heeft.

Graag al uw gedachten over deze vreemde uitvinding. Het proberen waard?

Het kan natuurlijk niet het hele ritueel vervangen (het is mijn rustmoment; lekker een half uurtje bezig zijn met tabak uitkiezen, pijp klaarmaken, aansteken, weer aansteken, nog eens aansteken, weer aansteken (want ik wil nogwel eens net te lang lezen; en is verdorie weer die pijp uit... :? )

Heeft iemand de e-pijp al geprobeerd, heeft het een meerwaarde, en hoe smaakt het?

Alvast bedankt voor al uw bijdrage

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Nekker »

Uit principiële overtuigingen kan ik het mezelf niet maken, dit ding in eender welke vorm te steunen door het aan te schaffen. Ik vind het idee van een elektronische pijp te ver. Indien het ooit zover komt dat het een verplichting wordt, omdat tabak niet meer betaalbaar is of dergelijke, dan stop ik er nog liever volledig met.

Zoek eens in de bestanden van het forum, als ik me niet vergis heeft er een jaar geleden al eens een topic over bestaan. Wellicht dat daar getuigenissen in staan?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Animalis

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Animalis »

De e-pijp is bij mij bekend en werkt het zelfde als e-sigaret. Mijn oom heeft destijds er een uit China besteld waarbij je de vloeistof naar smaak kan toevoegen. Ik vind het persoonlijk niks omdat het niks met pijproken te maken heeft.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Eliminator »

Dit is inderdaad eerder aan bod gekomen, het is nu even te laat een zoekactie te beginnen, dat kan altijd morgen nog,.. maar ik weet uit het blote hoofd dat daar geen positieve reactie's op gekomen zijn !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Mus »

Voor mij is de essentie van pijproken het hele ritueel van tabak en pijp uitkiezen, pijp stoppen, aansteken, taperen, nogmaals aansteken, het juiste rooktempo zoeken, de smaak analyseren en vooral genieten. De elektronische pijp heeft echter een heel ander doel: ten eerste iemand zijn dagelijkse shot nicotine te geven (à la sigarettenroker), ten tweede de zakken vullen van de makers van het ding (en dat hebben ze zelf toegegeven). Roeien is niet met een buitenboordmotor maar met roeispanen, soep eten niet met een mes maar met een lepel, en pijproken niet met een elektronisch geval maar met een pijp met tabak erin.

Gebruikersavatar
eendrieenzestig
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 aug 2011 21:06
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door eendrieenzestig »

Voor mij is de essentie van pijproken het hele ritueel van tabak en pijp uitkiezen, pijp stoppen, aansteken, taperen, nogmaals aansteken, het juiste rooktempo zoeken, de smaak analyseren en vooral genieten. De elektronische pijp heeft echter een heel ander doel: ten eerste iemand zijn dagelijkse shot nicotine te geven (à la sigarettenroker), ten tweede de zakken vullen van de makers van het ding (en dat hebben ze zelf toegegeven). Roeien is niet met een buitenboordmotor maar met roeispanen, soep eten niet met een mes maar met een lepel, en pijproken niet met een elektronisch geval maar met een pijp met tabak erin.
=D>

+1
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Peregrijn »

Van een e-pijp had ik nog niet gehoord! :-T net als de e-sigaret niet echt mijn ding, vraag me wel af... zouden ze dan Latakia ampullen hebben?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef:Dit is inderdaad eerder aan bod gekomen, het is nu even te laat een zoekactie te beginnen, dat kan altijd morgen nog,.. maar ik weet uit het blote hoofd dat daar geen positieve reactie's op gekomen zijn !
Dit was me even ontschoten, maar belofte maakt schuld,.... dus alsnog:
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=3474

hier is het (on-)ding eerder aan bod gekomen
Afbeelding

Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Flakeroker »

Naar mijn idee is de e-pijp als een vibrator: het geeft een tamelijk anoniem en steriel genot !!
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Wie kent de e-pijp?

Bericht door Luys »

Wat mij betreft mogen alle topics over e-pijpen, e-sigaren en e-sigaretten direct op slot!
Pijproker des forums

Plaats reactie