Elmer

Hier kunnen leden een onderwerp aanmaken en bijhouden over hun eigen collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Elmer

Bericht door Elmer »

Ik heb ook een lakstempel zoals Afficionado. Die heb ik van mijn grootvader geërft. Het stempelvlak waar zijn initialen op staan is te breed voor de pijpen die ik bezit.
Zijn initialen staan er in heel sierlijke letters in gegraveerd, het is van massief zilver. Dus misschien vraag ik één van de heren pijpen makers hier wel eens om een pijp te maken. De ketel moet dan wel minimum 21mm breed zijn en zo blijven tot onder toe. Dat is toch niet buitensporig?
(EDIT: De lak stempel past perfect in m'n eigen gemaakte pijpje)

AfbeeldingAfbeelding

Pimo's pipe crafting at home boekje.
Afbeelding

Old Boy Corona Bruyere.
Afbeelding
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Elmer

Bericht door Elmer »

Net een grote asbak gemaakt. Met secondelijm 3 kurken in een 35cm doormeter bloempot gelijmd.

Afbeelding
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Elmer

Bericht door roocker »

Elmer schreef:Net een grote asbak gemaakt. Met secondelijm 3 kurken in een 35cm doormeter bloempot gelijmd.

Afbeelding

Aha ! Had je inspiratie opgedaan van mijn asbak ? Ik heb een kurk van een portfles op z'n kop in een crème brule schaaltje van LIDL gelijmd met polymeerkit .


Afbeelding

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Elmer

Bericht door Elmer »

Ik had het al enkele keren gezien. Ik gebruikte die grote bloempot al een tijdje en dacht laat ik er ook kurken in lijmen. Als je ketel dan eens een extra tikje nodig heeft, kan je het op een kurk doen ipv op iets dat te hard is.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Plaats reactie