Snuff........merken en recensies.

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Snuff........merken en recensies.

Bericht door Bommel »

Als geen snuff gebruiker maar wel een vaste lezer omtrent tabak dat door de neus waart lijkt het mij gezien de tegenwoordige opbloei van het gebruik de neus te tabakoneren een nuttig iets om de merken en de bevindingen te groeperen.
Wellicht volgt hieruit een catalogus à la pijptabak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door Marielle32 »

Tegek idee heer Bommel !

Ik als newby zal een poging doen ...

Kralinger Prins Regent

Afbeelding

Maling : grof
Vocht : vrij droog
Tabak : Virginia
Aroma: rozen, bergamot en citroen
Loopt in de keel: ja

Het is qua geurbeleving een van mijn favorieten alleen hij is lastig te snuiven.
Het zijn vrij grove stukjes die er of uitvallen of te diep doorvliegen.
Maar eenmaal op de juiste plek is het vooral de rozen die ik ruik.
Hij blijft erg lang hangen. Hij bijt een klein beetje in de neus maar dat trekt snel weg.
Heeft wel een vervelende black drip (loopt in de keel) maar met een slokje drinken is dat zo weg.
Hij is zeker aan te raden voor de wat meer ervaren snuff gebruikers zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Marielle32 op 12 apr 2016 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door Marielle32 »

Samuel Gawith Raspberry

Afbeelding

Maling : medium
Vocht : medium
Tabak : Virginia
Aroma: Raspberry
Loopt in de keel: nee

Hele makkelijke snuiftabak die niet doorschiet naar je holtes of keel. Hele volle rijpe frambozen geur. Klein beetje tabak achtergrond.
De geur blijft niet heel lang hangen maar als je naar buiten gaat leeft hij weer op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door Marielle32 »

Samuel Gawith Celtic Talisman

Afbeelding

Maling: medium/fijn
Vocht : medium
Tabak : Virginia
Aroma: Kers, vanille
Loopt in de keel: nee

Is een fijne snuif met een niet al te sterk aroma op een mooie tabak basis. De back-drip is plezierig zoet. De geur houd niet erg lang aan maar is prima meerdere malen kort achter elkaar te snuiven. Irriteert niet in de neus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door Kees Flake »

Mooie reviews Marielle alleen nog een vraagje als je snuiftabak neemt is dan de drang naar een pijpje over of minder.
En om de hoeveel tijd moet je snuiven om geen trek meer te hebben.
Misschien zijn deze vragen nog te vroeg omdat je er nog maar net mee bezig bent maar ik hoor het wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door Marielle32 »

Kees Flake schreef:Mooie reviews Marielle alleen nog een vraagje als je snuiftabak neemt is dan de drang naar een pijpje over of minder.
En om de hoeveel tijd moet je snuiven om geen trek meer te hebben.
Misschien zijn deze vragen nog te vroeg omdat je er nog maar net mee bezig bent maar ik hoor het wel.
Hi Kees Flake,
De drang naar een pijp had ik al niet zo, maar naar sigaretten helaas wel.
Door de snuff kan ik daar goed afblijven maar dan snuif ik wel door de dag heen.
Tijdens kantoor iedere 2 uur en s'avonds en in het weekend ieder half uur ongeveer.
Er is veel verschil in nicotine level en het werkt wat langzamer dan een sigaret. Maar er zijn zat snuif gebruikers die rond de 4/5 gram per dag snuiven en ik haal nog geen halve gram per dag en dan heb ik verder niks meer nodig.
Afbeelding

QuintusNSachs
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2017 11:48

Re: Snuff........merken en recensies.

Bericht door QuintusNSachs »

Marielle32 schreef:Samuel Gawith Raspberry

Afbeelding

Maling : medium
Vocht : medium
Tabak : Virginia
Aroma: Raspberry
Loopt in de keel: nee

Hele makkelijke snuiftabak die niet doorschiet naar je holtes of keel. Hele volle rijpe frambozen geur. Klein beetje tabak achtergrond.
De geur blijft niet heel lang hangen maar als je naar buiten gaat leeft hij weer op.
Deze mening kan ik onderschrijven. Door de iets grovere maling schiet het poeder niet zo ver door. Ik vind jouw foto interessant; je hebt een heel andere verpakking als ik - ik heb een groot rond blik met de namen Kendal en Samuel Gawith, jouw verpakking lijkt op die plastic dingetjes van de firma Bernhardt. Mijn ervaring is met snuif, dat de geur nog eens terugkeert, als je je neusvleugels even goed masseert; gewoon even met duim en zijkant van de wijsvinger je neus dichtknijpen en goed masseren.

Plaats reactie