Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Snuif tabak

Bericht door Janno »

Berichtje van Jaap Bes vandaag op Facebook:

"Today I received message that the municipality of Rotterdam has sold the snuffmills to the firm "Historisch Stadsherstel Rotterdam N.V." a firm withe aim to reallocate historical buildings."

Op Snuffhouse schreef hij een tijdje terug:

"Part of what Uncle Squinty said is correct. The point is The windmills which we use to prepare our snuff are owned by the municipallity of Rotterdam and the city council decided that because they have to cut down the costs the mills are put up for sale. At the moment negotiations are going on between the muncipallity and "Historisch Stadsherstel Rotterdam NV" who is looking for a new assignment of the mills. What that will be is not clear for us, because we are no party in this negotiations.

So uncertain times. Furthermore may age is creeping up on me and as there is no succesor for me our production is likely to stop somewhere in the future.

My intention is to go on for a couple of years, but you can guess from above that it could be less.

Jaap Bes."
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Ja, joh, dit nieuws zat er aan te komen. Ook lijkt mij het devies, om een voorraad te gaan aanleggen!!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door L.deJong »

Ja, daar gaat weer een stukje vakmanschap... Zeer vervelend.
Te lezen uit de verslagen van de meeting die er is geweest bij de snuifmolens weet ik dat het een man is met de hart op de goede plaats.
En die een enorme passie heeft voor mijn vakmanschap.
Jammer om te horen dat de beste man zo 'aan de kant' wordt gezet.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

L.deJong schreef:Ja, daar gaat weer een stukje vakmanschap... Zeer vervelend.
Te lezen uit de verslagen van de meeting die er is geweest bij de snuifmolens weet ik dat het een man is met de hart op de goede plaats.
En die een enorme passie heeft voor mijn vakmanschap.
Jammer om te horen dat de beste man zo 'aan de kant' wordt gezet.
Ik vermoed dat het feit dat er geen opvolging is een zeker zo'n grote rol speelt.

semois
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:48
Locatie: Gent

Re: Snuif tabak

Bericht door semois »

Ik ben afgelopen zaterdag speciaal vanuit België naar Rotterdam geweest om de molens te bezoeken.
Ik was aangenaam verrast om dit prachtig stukje erfgoed te ontdekken. De vrijwillig molenaars hebben er een zeer interessante uitleg gegeven.
Eveneens een assortimentje snuif gekocht.
Het doet me pijn te vernemen dat opnieuw de macht van het geld speelt. In deze molens wil men de ambacht van snuifmolenaar in ere houden en dit tonen aan het publiek, niet meer en ook niet minder. Het is niet de bedoeling om er een winstgevend bedrijf van te maken.
Waarom toch altijd die neoliberale ideologie dat alles geld moet opleveren? Ik begrijp de stad Rotterdam niet. Hou a.u.b. die molens in handen van de gemeenschap, niet van een private organisatie.

Ik was onder de indruk van de eenvoud van de vrijwillig molenaars, hun passie voor het ambacht en hun producten. Dergelijke passie ontroert me in een tijd waarin alles eenheidsworst wordt.



Groeten,

Thomas

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Mooi gezegd Thomas
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Snuif tabak

Bericht door PPMP »

Een héle DIKKE +1 !!!


Pascal

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Snuif tabak

Bericht door culann »

Inderdaad mooi gezegd Semois.
Ik had het helaas ook al gelezen op Snuffhouse.
Zonde...

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Snuif tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Heb vandaag weer eens een nieuw blikje snuif open getrokken. SG Mastiff. Wordt aangeprezen als een milde pepermunt snuif maar ik krijg elke keer dat ik een snuifje neem tranen in mijn ogen en een loopneus. Of te wel behoorlijk sterk. Ik heb niet snel dat ik een snuif te sterk vind maar deze is op het randje.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Snuif tabak

Bericht door teunis »

Tobias Tobit schreef:Heb vandaag weer eens een nieuw blikje snuif open getrokken. SG Mastiff. Wordt aangeprezen als een milde pepermunt snuif maar ik krijg elke keer dat ik een snuifje neem tranen in mijn ogen en een loopneus. Of te wel behoorlijk sterk. Ik heb niet snel dat ik een snuif te sterk vind maar deze is op het randje.
Met iets dat deze naam heeft, zou ik toch voorzichtig zijn, hoor.
Ik ben niet snel bang voor honden, maar bij een mij nog niet bekende Mastiff....
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb um ook. Er zijn ergere menthol snuiftabakken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Snuif tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Sidekickelvis schreef:Ik heb um ook. Er zijn ergere menthol snuiftabakken.
Er zijn er misschien met een sterke menthol smaak/geur maar deze raakt me op een of andere manier zwaarder.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Snuif tabak

Bericht door Calinero »

Geachte snuifgenoten, vandaag heb ik de snuiftabak Celtic Talisman van Samuel & Gawith geproefd, ik vind 'm echt geweldig!
Is er nog iemand die snuiftabak gaat bestellen? Of heeft iemand nog één of meerdere blikjes over?
Laat het mij a.u.b. ff weten, dan bestel ik graag mee of neem één of meerdere blikjes graag over!

Snuifgenoten, negeer mijn vraag maar, ik kon mijzelf niet beheersen en heb zelf reeds besteld!!! :) :oops:
Laatst gewijzigd door Calinero op 04 sep 2016 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Snuif tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Calinero schreef:Geachte snuifgenoten, vandaag heb ik de snuiftabak Celtic Talisman van Samuel & Gawith geproefd, ik vind 'm echt geweldig!
Is er nog iemand die snuiftabak gaat bestellen? Of heeft iemand nog één of meerdere blikjes over?
Laat het mij a.u.b. ff weten, dan bestel ik graag mee of neem één of meerdere blikjes graag over!
Ha ha weer eist de Celtic Talisman een slachtoffer. Ik denk dat deze tabak favoriet is bij vele snuivers. Ik vind hem in ieder geval ook geweldig. Heb helaas geen extra voorraad staan dus kan je niet aan een nieuw blikje helpen. Hopelijk is er nog iemand op het forum die nog zakcentjes over heeft na het aanschaffen van de nieuwe forumpijp en nog een bestelling snuif kan doen. Ik gun het niemand lang zonder Talisman te zitten.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Snuif tabak

Bericht door Mikali »

Hier ook een groot liefhebber van de CS [SMILING FACE WITH SMILING EYES] helaas ga ik ook niet direct bestellen...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

Gisteren, tezamen met de heren Hagar en Calinero bij een plaatselijk Haagsche smartshop wat snuifbullets gekocht.
Een prima oplossing om wat discreter te kunnen snuiven, je moet het apparaatje even doorkrijgen, maar eenmaal de beweging te pakken, ideaal !!
Er zijn verschillende maten en varianten, voor de meer ervaren snuiver zal het een zoektocht worden welke de juiste hoeveelheid snuif afgeeft, maar deze kleine, subtiele, variant is voor deze snuiver perfect.
Ik mag best zeggen, een aanrader.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Snuif tabak

Bericht door Bommel »

Een foto van dat wonderlijk ding zou denk ik de mede snuivers hun nieuwsgierigheid bevredigen Eli. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

De meest linker van deze foto, zo op het eerste gezicht, weliswaar in een andere kleurstelling
Afbeelding

Maar google laat u allen elke variant zien te koop: https://www.google.nl/search?q=snuif+bu ... cQ_AUIBigB
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door MilleLuci »

Zaterdag open monumentendag, de snuifmolens in Rotterdam draaien en zijn open!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Eliminator schreef:De meest linker van deze foto, zo op het eerste gezicht, weliswaar in een andere kleurstelling
Afbeelding

Zelf gebruik ik deze die ook erg prettig is, en volledig van acryl, dus gewoon in de broekzak mee te nemen zonder dat het glazen potje misschien kapot springt. Goedkoop, simpel, is alleen even onderweg.

Wel een kanttekening dat degene die ik bestelt had niet goed door geboord was, en ik zelf even het kamertje door moest boren. (nadat ik het draai knopje eruit gehaald had.)

Heb er nu ook 3 verschillende soorten metalen "ear picks" besteld, zelfde site (een soort aggegraat site voor chinese verkopers) Ear picks zijn eigenlijk kleine metalen lepeltjes bedoeld om oorsmeer uit de gehoorgang te schrapen, maar voor tussen de 5 en 30 cent per stuk (afhankelijk van welke uitvoering) volgens mij ook prima om als snuif lepeltje te gebruiken.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Afgelopen weekend is Daniel Richard, ook bekend als Chef Daniel, overleden na een hartaanval. Chef Daniel was de man achter Old Mill Artisan Snuff.

Ik heb zelf weinig ervaring met zijn snuiftabakken, maar wat ik heb geprobeerd vond ik erg lekker. In de snuifwereld stond hij bekend als een groot vakman / kunstenaar met een encyclopaedische kennis van alles wat met tabak te maken heeft en als een fijne man in de omgang.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

ohh my god .... ik heb 4 soorten snuif van hem en die zijn fantastisch. Wat vreselijk !
Dan zal hiermee de snuif ook ten onder gaan ben ik bang...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Mocht er een heukelum ganger voor Heukelum nog een bestelling doen ergens hou ik me aanbevolen om evt te delen in verzendkosten, en een paar extra dingen op de lijst te zetten.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Heeft iemand toevallig een medicated snuff in huis ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Deadl0ck schreef:Mocht er een heukelum ganger voor Heukelum nog een bestelling doen ergens hou ik me aanbevolen om evt te delen in verzendkosten, en een paar extra dingen op de lijst te zetten.
Wat zou je willen hebben ?
Dan kunnen we misschien samen nog een bestelling plaatsen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Marielle32 schreef:
Deadl0ck schreef:Mocht er een heukelum ganger voor Heukelum nog een bestelling doen ergens hou ik me aanbevolen om evt te delen in verzendkosten, en een paar extra dingen op de lijst te zetten.
Wat zou je willen hebben ?
Dan kunnen we misschien samen nog een bestelling plaatsen.
Ik zou ook nog wel wat apparatuur willen hebben. Sein me ff in als jullie wat bestellen.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

MrSnuffMrSnuff Administrator
6:26PM PMFlag
I am as upset as any of you to hear that De Kralingse is going out of production. It is such nonsense for snuff to be included in these onerous regulations. The EU claims that scientific evidence is considered when making these rulings. This is patently NOT true. As far as I know there is no evidence of harm to health caused by nasal snuff. But this is not the first time we have seen this (the ban on snus is a good example), and it will not be the last.

The only bit of good news is that Jaap has agreed to do one final run for us. We are in the process of putting together an order. It would be helpful to get an idea of what snuffhouse members would like so we can put together a sensible order, you guys can order it fresh and get it into long term storage.

Please email Leo (wholesale@mrsnuff.com) with comments. This will give him an idea of the more popular flavors.

Maybe I will post this in a new thread to give it a bit more prominence.

Dave

Hierboven het bericht van Mr. Snuff.com interessant voor de mensen die nog een laatste keer willen inslaan. Stuur je wensen naar het e-mail adres hierboven en dan doet Mr. Snuff nog een laatste bestelling bij de Kralinger Molens en dan valt het doek voorgoed......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Robert »

Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Hai Robert ,
Die heb ik al en de Menthol soorten zijn niet echt aan mij besteed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Marielle32 schreef:
Hai Robert ,
Die heb ik al en de Menthol soorten zijn niet echt aan mij besteed.
Gezien het 1 van de 5 (ofzo) snuif tabakken zijn die in Nederland gewoon te krijgen zijn zou ik bijna zeggen, wie heeft deze niet, die snuift? :P
Groet, Mark

Plaats reactie