Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Snuif tabak

Bericht door GeneralTrue »

Wat is jullie mening over snuif tabak? ik heb zelf een doosje snuiftabak.zeer handig voor waneer ik op plaatsen ben waar ik niet mag roken maar toch mijn zo zeer nodige nicotine shot nodig heb.ik zal zo een foto laten zien hier onder.ik heb zelf van het merk Ozona snuff er staat op english menthol type smokeless tobacco.dit is geen aanrader voor de lekkerigheid maar wel zeer handig voor als je verkouden ben of je heb toch echt die nicotine nodig.maar als je echt van menthol houd KOPEN! ik kocht dit doosje voor 75 cent en heb hem al meer dan een half jaar.je doet een klein beetje op je hand doet je linker of rechter neusgat dicht en dan snuif je het in èèn keer naar binnen.je voelt gelijk een nicotine shot in je lichaam en een klein opwekkend gevoel.je zal ook merken dat je ogen gaan tranen en je een paar keer moet niezen.de smaak komt als bitter maar dan op een lekkeren manier in je keel te hangen.doe dit maar èèn keer per dag want dit ken je neusvliezen beschadigen.hier komt dan de foto met een beetje snuif tabak ernaast die ik zojuist heb opgesnoven.JE HAALT DIT IN ELKE TABAKS WINKEL ALS HET GOED IS. 75 cent of misschien wat duurder ergens anders.


Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Ik wist dus echt niet dat dit spul nog bestond....dacht dat dat in de negentiende eeuw was uitgestorven. Weer wat geleerd.

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

AlbertE schreef:Ik wist dus echt niet dat dit spul nog bestond....dacht dat dat in de negentiende eeuw was uitgestorven. Weer wat geleerd.
dit is van wikipedia
blijkt dus dat het alleen nog in rotterdam gemaakt word en nergens anders meer in de wereld.


Snuiftabak is een vorm van tabak die niet gerookt, maar gesnoven wordt.

Snuiftabak is een zeer fijn vermalen en gedroogde tabak die verrijkt is met allerlei kruiden. Menthol en eucalyptusolie zijn veel gebruikte ingrediënten. Het snuiven geeft een frisse, tintelende sensatie in de neusholten. Via het snuiven van tabak komt ook nicotine in het bloed terecht.

Deze vorm van tabaksgebruik is tegenwoordig uiterst zeldzaam in Nederland. In de Gouden Eeuw was echter in Nederland snuiftabak het meest genuttigde tabaksproduct. De Amersfoortse snuiftabak is de beroemdste ter wereld geweest, en was zelfs populairder dan de tabaksoorten uit Virginia.

Snuiftabak is, hoewel het niet gerookt wordt, wel kankerverwekkend. Er is een verband tussen het gebruik van snuiftabak en kanker van de mond en de bovenste lucht- en spijsverteringswegen. Verder is snuiftabak schadelijk voor mond en tanden en zorgt het o.a. voor vergeling van het tandglazuur, tandvleesontsteking en terugtrekkend tandvlees.

[bewerken] Gebruik

In Rotterdam zijn nog twee authentieke snuifmolens te vinden, de enige in Nederland en vermoedelijk in de wereld. Hier wordt nog op de traditionele manier snuiftabak vervaardigd.

In Nederland en België wordt snuiftabak niet veel meer gebruikt, ook in andere landen is het gebruik laag (in Denemarken 10,6 g; in Frankrijk 6,4 g en in Groot-Brittannië minder dan 1 gram per hoofd).

In Marokko is het gebruik van snuiftabak nog vrij populair. Veel Marokkaanse jongeren maken in Nederland nog gebruik van snuiftabak. Het centrum van het verbruik van tabaksnuif door de Marokkaanse jeugd ligt in Amsterdam-West (Bos en Lommer, Mercatorplein, Osdorp). Ook in de Kaapverdische cultuur is het gebruik van snuiftabak een gewoonte. De meeste ouderen gebruiken het nog, vooral als middel tegen verkoudheid.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

nederland is niet de enige producent hoor, wel wss de enige traditionele

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

stoffel schreef:nederland is niet de enige producent hoor, wel wss de enige traditionele

Volgens wikipedia wel=o

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

http://www.snuffstore.co.uk/

de pakjes met een zo'n schouts bloem op (plastieken doosje waar ze ook peper in verpakken) is van nederland denk ik

http://www.snuffstore.co.uk/molens-kral ... -c-70.html

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik heb dit een keer geprobeerd, op menthol basis (weet de naam niet meer), dat was wel lekker maar niet helemaal mijn ding :)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Ben er ook niet zo fan van alleen waneer het moet dan he.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Voor mij is dat spul taboe omdat het in de luchtwegen komt; net als bij sigaretten. Geef niet te veel toe aan je nicotineverslaving GeneralTrue.
Als het trouwens om de verslaving gaat kun je net zo goed nicotine kauwgum gebruiken. Of een pleister opplakken :D :D

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

dr. Watson schreef:Voor mij is dat spul taboe omdat het in de luchtwegen komt; net als bij sigaretten. Geef niet te veel toe aan je nicotineverslaving GeneralTrue.
Als het trouwens om de verslaving gaat kun je net zo goed nicotine kauwgum gebruiken. Of een pleister opplakken :D :D
Een sigaret blijft het ultimaat voor een korte relax moment.snuif tabak voor in het vliegtuig=o en kauwgum of nicotine pleisters? NEE ik hou het bij echte tabak=)

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ze hadden geen in de locale tabakswinkel :(

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

stoffel schreef:ze hadden geen in de locale tabakswinkel :(
Kijk is in winkels waar ze pijpen verkopen die hebben het grootste asortiment.dus meestal ook wel snuiftabak.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

het was een gespecialseerde winkel, pijpen, sigaren, ...
ga eens in antwerpen rondneuzen, iemand een goed adresje?

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

jarenlang gebruikt van framboos kers vanillie menthol abrikoos enz... ik had een hele verzameling, omdat ik vaak in oostenrijk snuff kocht maar ik kan je een ding zeggen je neus is er niet blij mee... dus ben ermee gestopt... het is echter wel heel lekker... althans vind ik...

groet
Hans

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

Naja in Delft vlak bij de kerk kon ik ozona snuff kopen maar dat was de enigste die ze hadden.zoek naar winkels online en bekijk hun asortiment mischien hebben antwerpse tabak winkels wel een website online waar je even ken rondneuzen.en anders moet je toch echt op zoektocht in je stad.Je vind pas echt wat je wil hebben als je heel doordacht zoekt.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

hellaas, heb in antwerpen alles straatjes rond de meir afgezocht, een grotere sigarettenwinkel die het niet had, zelfs geen pijpen of sigarenwinkel!
heil Donar god van de donder!

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

stoffel schreef:hellaas, heb in antwerpen alles straatjes rond de meir afgezocht, een grotere sigarettenwinkel die het niet had, zelfs geen pijpen of sigarenwinkel!

toch maar een keer in Delft proberen?

Gebruikersavatar
Merlijn
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 nov 2009 21:49

Bericht door Merlijn »

Ik heb het laatst online besteld, bij UK tobacco met een bestelling maar gelijk even meebesteld om even uit te proberen. Best grappig en niet verkeerd, maar om nu op je werk even tussendoor wat poeder je neus in te raggen......

Blue Brain
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2009 11:04
Locatie: Opglabbeek (B)
Contacteer:

Bericht door Blue Brain »

Opletten ! Inderdaad erg lekker, en dan ook sterk verslavend.
Op relatief korte tijd gaan je sinussen en reukvermogen er aan.
Weg die pijparoma's, de geur van heerlijk bereide gerechten.
Het snuiven geeft inderdaad een kick en maakt je hoofd licht , maar na een tijd gebruik krijg je last van hoofdpijn, te vergelijken met een opkomende verkoudheid ( je sinussen)
Niet aan beginnen !

Jef
Pluk elke dag...... het kan je laatste zijn.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ik vind bij pijproken bv dat ik beter ruik een uurtje na gerookt te hebben, komen allerhande geuren me tegemoet die ik anders amper ruik, terwijl de meeste rokers of id snuivers minder goed beginnen te ruiken
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb een keer zo'n busje gehad van het merk Snüff. Het werkt wel verfrissend, maar als het echt slecht is voor je smaakpapillen, ga ik het niet al te vaak gebruiken.
Afbeelding

Micheltn
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010 16:14
Locatie: uitgeest

Bericht door Micheltn »

Blue Brain schreef:Opletten ! Inderdaad erg lekker, en dan ook sterk verslavend.
Op relatief korte tijd gaan je sinussen en reukvermogen er aan.
Weg die pijparoma's, de geur van heerlijk bereide gerechten.
Het snuiven geeft inderdaad een kick en maakt je hoofd licht , maar na een tijd gebruik krijg je last van hoofdpijn, te vergelijken met een opkomende verkoudheid ( je sinussen)
Niet aan beginnen !

Jef
Wat een onzin, ik gebruik het al een Jaar of 5 , en heb helemaal nergens last van. Je praat overduidelijk niet uit ervaring...

Micheltn
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010 16:14
Locatie: uitgeest

Bericht door Micheltn »

dr. Watson schreef:Voor mij is dat spul taboe omdat het in de luchtwegen komt; net als bij sigaretten. Geef niet te veel toe aan je nicotineverslaving GeneralTrue.
Als het trouwens om de verslaving gaat kun je net zo goed nicotine kauwgum gebruiken. Of een pleister opplakken :D :D
Het komt niet in je luchtwegen... het blijft in de binnekant & voorkant van je neusgaten. Het komt niet eens in de buurt van je luchtwegen.

Snuiftabak is het meest veilige gebruik van tabak.

Blue Brain
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2009 11:04
Locatie: Opglabbeek (B)
Contacteer:

Bericht door Blue Brain »

micheltn

Zaken waar ik geen ervaring mee heb, daar zwijg ik wijselijk over, ik praat wel degelijk uit ervarig.
Voor de rest doet iedereen met zijn reukorgaan wat hij wil.
Suc6

Jef
Pluk elke dag...... het kan je laatste zijn.

Micheltn
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010 16:14
Locatie: uitgeest

Bericht door Micheltn »

Blue Brain schreef:micheltn

Zaken waar ik geen ervaring mee heb, daar zwijg ik wijselijk over, ik praat wel degelijk uit ervarig.
Voor de rest doet iedereen met zijn reukorgaan wat hij wil.
Suc6

Jef

Wellicht dat je het dan "verkeerd" hebt gebruikt, en te diep heb opgesnoven... waar ik me wel iets bij kan voorstellen als je last van je sinussen had..die zitten namelijk veel hoger als je neus.. Als je op de juiste manier ( Langzaam, en met beleid, zoals je aan een bloem ruikt ) gebruikt, komt het niet eens in de buurt van je sinussen. Sorry voor mijn eerdere nogal " agressieve" manier van replyen...

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik gebruikte een jaar geleden wel eens van die menthol snuif tabak. Is dat chemisch en slechter? Geen idee eigenlijk. Was wel lekker.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Micheltn
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010 16:14
Locatie: uitgeest

Bericht door Micheltn »

Joey Peters schreef:Ik gebruikte een jaar geleden wel eens van die menthol snuif tabak. Is dat chemisch en slechter? Geen idee eigenlijk. Was wel lekker.
Nee hoor... Is met pure producten gemaakt, Menthol olie etc.
Kijk maar eens op tabakado.nl , daar verkopen ze aardig wat.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Daar had ik hem toevallig destijds ook besteld samen met wat pijptabak.

Alleen vind ik het een beetje lastig; het is in poedervorm. Je snuift altijd of te weinig óf te veel in een keer...
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Don Fernando
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:33
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Don Fernando »

GeneralTrue schreef:
AlbertE schreef:Ik wist dus echt niet dat dit spul nog bestond....dacht dat dat in de negentiende eeuw was uitgestorven. Weer wat geleerd.
dit is van wikipedia
blijkt dus dat het alleen nog in rotterdam gemaakt word en nergens anders meer in de wereld.
.
Dat lijkt me sterk, want Swedish Match maakt ook snuiftabak. Sterker nog, ze gaan zich steeds meer op die markt richten.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

is snuitftabak gewoon gemalen tabak? Dan hoef je niet meteen ene heel doosje te kopen, maar kan je het proberen met wat restjes pijptabak in een pepermolen te steken of in een vijzel ofzo :roll:
heil Donar god van de donder!

Plaats reactie