Snus

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Robbie-san

Snus

Berichtdoor Robbie-san » 28 jul 2017 15:48

Mag snus in dit topic ook vermeld worden.
Daar ik min of meer helemaal overgeschakeld ben van snuff naar snus (beter voor mijn luchtwegen zeg maar :mrgreen: ) is het misschien ook leuk om hier het aanbod of mijn verzameling snuff af en toe is door te nemen......................................

Snus is Scandinavische kauwtabak in verschillende smaken en porties. Er bestaan zelfs loose snuff tabakken, waarvan ik er twee in bezit heb, maar daar wacht ik nog even mee om die te gebruiken.

Er zijn veel smaken en mate van intensiviteit bij snus tabakken. Voor een beginner is het goed om je eerst te oriënteren in de verschillende smaken en sterktes van snus tabakken, zodat je niet voor vervelende situaties komt te staan.

Een van mijn favoriete snus tabak is die van Odens en dan de Lakritz smaak. Een goede milde snus, met de smaak van drop.
Ad impossibile nemo tenetur

The_Undertaker
Administrator

Re: Snuff........merken en recensies.

Berichtdoor The_Undertaker » 28 jul 2017 16:01

Is het dan niet beter om een apart Snus-topic te maken?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Robbie-san

Berichtdoor Robbie-san » 28 jul 2017 19:00

Och......... ik ben waarschijnlijk een van de weinige forumleden die snus gebruikt! Ik zal er eens over nadenken!
Ad impossibile nemo tenetur

Tobias Tobit

Re: RE: Re: Snuff........merken en recensies.

Berichtdoor Tobias Tobit » 28 jul 2017 20:12

Robbie-san schreef:Och......... ik ben waarschijnlijk een van de weinige forumleden die snus gebruikt! Ik zal er eens over nadenken!
You're not alone brother!
Ik draai ook graag prillen löss snus.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 29 jul 2017 17:22

Ziedaar! Maak dus gerust een topic aan onder 'Ander tabaksgebruik' :D
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

The_Undertaker
Administrator

Re: Snus

Berichtdoor The_Undertaker » 29 jul 2017 17:24

Heb e.e.a. maar afgesplitst.

Overigens, wat is Snus nou precies? Is dat anders dan pruimtabak?

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 29 jul 2017 18:59

Ja, de officiële Nederlandse naam is zuigtabak. Je kan er eigenlijk niet op kauwen het is zo fijn als klei. De portions komen in een soort kleine theezakjes voorverpakt. Deze steek je tussen je tandvlees en je bovenlip en de overdracht van nicotine vindt plaats door de slijmvliezen heen. De losse snus variant is een soort korrelige klei substantie die je tot een bolletje rolt dat je vervolgens onder je bovenlip steekt. Deze bolletjes zijn meer ovale rolletjes en worden in het Zweeds prille genoemd.

Ander groot verschil is dat je tijdens het gebruik van snus niet hoeft te spuwen zoals bij kauwtabak of moist snuff. Het is dus een goede nicotine bron op plekken waar roken niet is toegestaan en een kwispedoor niet wenselijk is.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 30 jul 2017 15:56

Blij dat je van snuff naar snus bent overgestapt!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Terug naar “Ander tabaksgebruik”