Mijn pijpjes!

Pijpmakers allerhande, verenigt u!
Maurits

Mijn pijpjes!

Berichtdoor Maurits » 27 jul 2017 21:41

Hier zijn vier van de acht zelfgemaakte pijpen.
Briar in Amerika gekocht, na twee pogingen ging het een stuk beter.
Ze roken heerlijk en je moet ze wel in de hand houden. Dus iets anders doen is "a nono". Met deze jongens moet je wel contempleren. De kleine pijp is een gewone Big Ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

reinhoog

Re: Mijn pijpjes!

Berichtdoor reinhoog » 28 jul 2017 10:29

Indrukwekkend!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 28 jul 2017 10:44

Grappig dat je je bruyere in de VS gekocht hebt, wetende dat alle bruyere uit de streek rond de Middellandse zee komt en dus naar de VS geexporteerd werd :-)

Verder ben ik vooral gecharmeerd van de linkse. Erg mooie nerf en een zuivere afwerking.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Maurits

Berichtdoor Maurits » 28 jul 2017 12:24

Dank.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 28 jul 2017 18:44

Leuke eigenzinnige pijpen en inderdaad de linkse
heeft wel wat.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 28 jul 2017 19:18

De linker pijp is de laatste. :P
Hij heeft een schitterende straight grain en houdt voortreffelijk vast. ( beetje trots).

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 28 jul 2017 19:35

Maurits schreef:De linker pijp is de laatste. :P
Hij heeft een schitterende straight grain en houdt voortreffelijk vast. ( beetje trots).

Terecht hoor.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 28 jul 2017 19:41

Dank je wel

janneman
Contacteer:

Berichtdoor janneman » 29 jul 2017 09:37

Mooi werk Maurits, imposante gevaarten als ik het zo zie!

safetymichel

Berichtdoor safetymichel » 01 aug 2017 13:05

Prachtige collectie. Mag je trots op zijn.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 01 aug 2017 16:24

Dank, ben ik ook wel.

Rens

Berichtdoor Rens » 23 aug 2017 19:58

Fijne collectie Maurits! Hoe roken ze?
Charlie Hodge, the man that brings me my scarves and my water! Mr. Charlie Hodge!

polleke

Berichtdoor polleke » 24 aug 2017 19:37

Ik vind het heel lieve eigenwijze pijpjes , die wel in mijn smaak vallen

Maurits

Berichtdoor Maurits » 11 sep 2017 18:32

Rens schreef:Fijne collectie Maurits! Hoe roken ze?

Ze roken prima.
Ik antwoord je nu pas, ik ben een paar weken in Engeland geweest.
Ik rookte meestel meerschuim maak ik bleef maar verlekkerd kijken naar grote pijpen op Ebay. Alleen warendie pijpen erg duur dus zelf maken was de enige optie. Ongeveer 12 pijpen gemaakt die of niet goed rookten of niet mooi genoeg waren dus weg ermee. Deze laasten zijn goedgekeurd.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 11 sep 2017 18:32

polleke schreef:Ik vind het heel lieve eigenwijze pijpjes , die wel in mijn smaak vallen

Dank je.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 11 sep 2017 18:35

Misschien moet ik deze vraag aan iedereen stellen maar ik doe het maar even aan jullie. Ik zwerf van tabak naar tabak. Ben geen mens die het bij een soort of merk houdt. Komt dit vaker voor of ben ik een uitzondering.
Een tabak gaat mij ontzettend snel vervelen, jammergenoeg, want ik vind het zwerven na 52 jaar pijproken wel genoeg geweest.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 11 sep 2017 18:39

Massis schreef:Grappig dat je je bruyere in de VS gekocht hebt, wetende dat alle bruyere uit de streek rond de Middellandse zee komt en dus naar de VS geexporteerd werd :-)

Verder ben ik vooral gecharmeerd van de linkse. Erg mooie nerf en een zuivere afwerking.

Over mooie pijpjes gesproken , tjonge wat een juweeltjes heb je op je website staan, fantastisch. Hulde.

Massis
Administrator
Contacteer:

Berichtdoor Massis » 11 sep 2017 19:38

Maurits schreef:
Massis schreef:Grappig dat je je bruyere in de VS gekocht hebt, wetende dat alle bruyere uit de streek rond de Middellandse zee komt en dus naar de VS geexporteerd werd :-)

Over mooie pijpjes gesproken , tjonge wat een juweeltjes heb je op je website staan, fantastisch. Hulde.

Dank :-)

Betreft je tabaksvraag: idem hier hoor, al rook ik uiteraard veel minder lang (nu een jaar of 6-7) maar ik wissel continu tussen aromaten, latakia's, vapers, ... maar er is ook zooooveeel te ontdekken!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

janneman
Contacteer:

Berichtdoor janneman » 13 sep 2017 18:14

Aangaande je vraag over zwerven van tabak naar tabak; alleen de eerste 5 of 10 jaar heb ik veel dezelfde tabak gerookt (Neptune), maar zelfs toen al werd ook geregeld wat anders geprobeerd.

In de jaren daarna ben ik geleidelijk aan tot een soort van standaard-typen tabak gekomen, zodat ik meestal 3 of 4 tabakken tegelijk open heb; een Baai of Semois-achtige droge tabak (die ik meer in de zomer dan in de winter rook), een zoete en een virginia tabak, en een Latakia. Welke tabak precies blijft verschuiven, deels omdat oude favorieten verdwijnen en ik dan weer wat anders daarvoor moet vinden, deels ook omdat ik op gegeven moment een bepaalde tabak wat moe ben. Het is wat mij betreft nooit 'klaar'.

Maurits

Berichtdoor Maurits » 04 okt 2017 11:03

janneman schreef:Aangaande je vraag over zwerven van tabak naar tabak; alleen de eerste 5 of 10 jaar heb ik veel dezelfde tabak gerookt (Neptune), maar zelfs toen al werd ook geregeld wat anders geprobeerd.

In de jaren daarna ben ik geleidelijk aan tot een soort van standaard-typen tabak gekomen, zodat ik meestal 3 of 4 tabakken tegelijk open heb; een Baai of Semois-achtige droge tabak (die ik meer in de zomer dan in de winter rook), een zoete en een virginia tabak, en een Latakia. Welke tabak precies blijft verschuiven, deels omdat oude favorieten verdwijnen en ik dan weer wat anders daarvoor moet vinden, deels ook omdat ik op gegeven moment een bepaalde tabak wat moe ben. Het is wat mij betreft nooit 'klaar'.

Heb eens al je filmpjes op youtube bekeken, erg leuk en zeer vakkundig uitgelegd. Zit je in het onderwijs? Zou me niks verbazen. Ontzettend sfeervol kijkwerk. Dank.

Elmer

Berichtdoor Elmer » 04 okt 2017 16:01

[/quote]
Heb eens al je filmpjes op youtube bekeken, erg leuk en zeer vakkundig uitgelegd. Zit je in het onderwijs? Zou me niks verbazen. Ontzettend sfeervol kijkwerk. Dank.[/quote]

Ik kende de filmpjes van Janneman al voor ik pijp rookte...zowat het beste wat er te vinden is op YouTube, en inderdaad ziet het er heel professioneel uit. Maar ook steeds een ludiek kantje. Helemaal op het einde gaat hij met dezelfde draaibeweging en stapje uit het beeld.
Het stuk waar hij 3P prepareren toont....met de Zweedse kok muts ipv zijn bekende rokers muts....prachtig. +10
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Maurits

Berichtdoor Maurits » 04 okt 2017 18:57

Elmer schreef:

Heb eens al je filmpjes op youtube bekeken, erg leuk en zeer vakkundig uitgelegd. Zit je in het onderwijs? Zou me niks verbazen. Ontzettend sfeervol kijkwerk. Dank.[/quote]

Ik kende de filmpjes van Janneman al voor ik pijp rookte...zowat het beste wat er te vinden is op YouTube, en inderdaad ziet het er heel professioneel uit. Maar ook steeds een ludiek kantje. Helemaal op het einde gaat hij met dezelfde draaibeweging en stapje uit het beeld.
Het stuk waar hij 3P prepareren toont....met de Zweedse kok muts ipv zijn bekende rokers muts....prachtig. +10[/quote]
Ja, inderdaad een soort onderkoelde houding en de "Zweedse kok" was zeer vermakelijk.

Elmer

Berichtdoor Elmer » 04 okt 2017 18:59

trouwens mooie pijpjes die je daar bouwde.
Ik heb ook een stuk hout en een stuk steel en een boek bested...knutseltime here I come.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Maurits

Berichtdoor Maurits » 04 okt 2017 19:05

Elmer schreef:trouwens mooie pijpjes die je daar bouwde.
Ik heb ook een stuk hout en een stuk steel en een boek bested...knutseltime here I come.

Nou dan ben je al halverwege. Succes en laat alsjeblieft wat zien aan ons/mij.

Terug naar “Pijpmaken”