Herintreder

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
roocker

Herintreder

Berichtdoor roocker » 18 nov 2016 20:58

Eigenlijk geen startersverhaal , of eigenlijk wel ?
Ik heb me een paar weken geleden al voorgesteld op dit leuke en vooral informatieve forum . Waarop me opvalt dat er een divers pluimage rondwaard en niet zoals gedacht allen het proto type pijproker . Tenminste , dit bedoel ik omdat er nog steeds veel mensen zo over pijprokende mensen denkt . Zo'n 25 jaar geleden begonnen met pijproken en na 5 jaar gestopt en op de sigaar (tot op heden) overgestapt . Mede ook door de omgeving en de opmerkingen , ook over het sigaarroken toen gestopt met pijproken maar voortgegaan met het roken van alleen Nederlandse sigaren . Intussen rook ik alleen De olifant , van der Donk, de Graaff en de Hertogh .

De schaamte overwonnen en op mijn 45e levensjaar weer begonnen met pijproken en vooral mezelf te zijn , en bovendien schijt te hebben aan allerlei opmerkingen inzake het pijproken . Dus gewoon doen wat ik lekker en vooral boeiend vind .

Begonnen met Voortrekker en Holger Danske MV als snoepje als overstap tussen de pure smaak van een sigaar en de pijp, bevalt het me weer prima. Zelfs de oude super twist en de mini bent smaakte wonderwel goed na te zijn begonnen met baai . Intussen 2 Falcons bijgekocht en op zoek naar een geschikte pijp om flake uit te roken . Binnenkort een mini meet met Kees Flake om een en ander uitgelegd te krijgen en wat samples .

Ik heb nu, 20 jaar later op mijn 45e meer rust en tijd om te genieten om rustig te roken. Misschien ook omdat ik intussen het sigaarroken wel onder de knie heb en hierin ook de rust kan vinden . Mede hierdoor kan ik het pijproken waarderen en ben op zoek naar een nieuwe pijp van gemiddeld formaat om flake uit te gaan roken . Intussen heb ik al wat meerdere tabakken aangeschaft en ben deze aan het ontdekken .

Troost slices zijn nu open en ik begin het echt super te vinden . Peterson university en Mc Barren Virginia flakes zijn ook al in mijn bezit. Ook Holger Danske B&B en Mc Barren scottish Mix gekocht. Na de mini meet met Kees Flake zal ik me verder gaan verdiepen in de flakes. Met name de zoetere. Zowieso blijf ik aan de Baai,en ga een Coopvaert proberen. Hoop ooit ook een een goede Semois te kunnen testen omdat ik daarin misschien de sigaar probeer te vinden . Misschien is de baai dan good-bye ?

Al met al een genot om weer pijp te roken, het te gaan uitbreiden en in de toekomst eens op een meeting te verschijnen . Ben geen kudde dier maar houdt van kleinschalige gezelligheid .

Met vriendelijke groet , Jeroen .

Geoff

Re: Herintreder

Berichtdoor Geoff » 18 nov 2016 21:03

Fijn om te lezen dat je die rust gevonden hebt. Pijproken en rust zijn soieso met elkaar verbonden.

Nog veel plezier hier met het zoeken, uitproberen, uiwisselen etc.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

fransp

Berichtdoor fransp » 18 nov 2016 22:32

Ik sluit mij volledig aan bij Geof. En bij Kees ben je volgens mij aan het juiste adres.
Veel plezier.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

meindert

Berichtdoor meindert » 18 nov 2016 22:57

Met mijn vriend Kees heb je een goede pijprook collega!!
Laatst gewijzigd door meindert op 18 nov 2016 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Kees Flake

Berichtdoor Kees Flake » 18 nov 2016 23:03

Kijk er nu al naar uit Jeroen(roocker)de voorbereidingen zijn al getroffen en samples mag je zelf kiezen.
Na deze spoedcursus flake roken zal je de sigaren snel vergeten. :mrgreen: :mrgreen:
Ik zag trouwens dat je de forumtabak ook wou hebben ik heb vier blikjes besteld dus je mag een sample proberen en als het je wat lijkt kun je een blikje overnemen.

met vriendelijke groet Kees Flake.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 19 nov 2016 09:37

Hartelijk welkom!

Haas

Berichtdoor Haas » 19 nov 2016 10:07

Roocker, jouw verhaal is voor mij zeer herkenbaar. Ook bij mij is het op deze manier gegaan. Op zeer jonge leeftijd begonnen met pijproken maar kon daar de rust niet voor vinden. Toen vele jaren alleen maar kwaliteitssigaren gerookt totdat ik ongeveer 3 jaar geleden de pijp weer gepakt heb en daar nu dagelijks van geniet. Sindsdien zelfs geen sigaar meer gerookt. De pijp bevalt uitstekend. Welkom terug!

wim

Berichtdoor wim » 19 nov 2016 10:52

Welkom

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

roocker

Berichtdoor roocker » 19 nov 2016 11:28

Leuke reacties ! Het is inderdaad een heel andere weg om te bewandelen .

@kees : dat van die forumtabak vind ik een toffe aanbieding , wil ik zeker proberen . 8p

Groet , Jeroen .

Huub

Berichtdoor Huub » 19 nov 2016 12:37

Hallo Jeroen.

Van harte welkom op dit forum.
Goed dat je het roken van het edele kruid in een pijp weer hebt hervat.
Van Kees kun je veel leren over het roken van tabakken in flake vorm.

polleke

Berichtdoor polleke » 20 nov 2016 14:39

roocker schreef:Eigenlijk geen startersverhaal , of eigenlijk wel ?
Ik heb me een paar weken geleden al voorgesteld op dit leuke en vooral informatieve forum . Waarop me opvalt dat er een divers pluimage rondwaard en niet zoals gedacht allen het proto type pijproker . Tenminste , dit bedoel ik omdat er nog steeds veel mensen zo over pijprokende mensen denkt . Zo'n 25 jaar geleden begonnen met pijproken en na 5 jaar gestopt en op de sigaar (tot op heden) overgestapt . Mede ook door de omgeving en de opmerkingen , ook over het sigaarroken toen gestopt met pijproken maar voortgegaan met het roken van alleen Nederlandse sigaren . Intussen rook ik alleen De olifant , van der Donk, de Graaff en de Hertogh .

De schaamte overwonnen en op mijn 45e levensjaar weer begonnen met pijproken en vooral mezelf te zijn , en bovendien schijt te hebben aan allerlei opmerkingen inzake het pijproken . Dus gewoon doen wat ik lekker en vooral boeiend vind .

Begonnen met Voortrekker en Holger Danske MV als snoepje als overstap tussen de pure smaak van een sigaar en de pijp, bevalt het me weer prima. Zelfs de oude super twist en de mini bent smaakte wonderwel goed na te zijn begonnen met baai . Intussen 2 Falcons bijgekocht en op zoek naar een geschikte pijp om flake uit te roken . Binnenkort een mini meet met Kees Flake om een en ander uitgelegd te krijgen en wat samples .

Ik heb nu, 20 jaar later op mijn 45e meer rust en tijd om te genieten om rustig te roken. Misschien ook omdat ik intussen het sigaarroken wel onder de knie heb en hierin ook de rust kan vinden . Mede hierdoor kan ik het pijproken waarderen en ben op zoek naar een nieuwe pijp van gemiddeld formaat om flake uit te gaan roken . Intussen heb ik al wat meerdere tabakken aangeschaft en ben deze aan het ontdekken .

Troost slices zijn nu open en ik begin het echt super te vinden . Peterson university en Mc Barren Virginia flakes zijn ook al in mijn bezit. Ook Holger Danske B&B en Mc Barren scottish Mix gekocht. Na de mini meet met Kees Flake zal ik me verder gaan verdiepen in de flakes. Met name de zoetere. Zowieso blijf ik aan de Baai,en ga een Coopvaert proberen. Hoop ooit ook een een goede Semois te kunnen testen omdat ik daarin misschien de sigaar probeer te vinden . Misschien is de baai dan good-bye ?

Al met al een genot om weer pijp te roken, het te gaan uitbreiden en in de toekomst eens op een meeting te verschijnen . Ben geen kudde dier maar houdt van kleinschalige gezelligheid .

Dan toch terug welkom ! En ook ik ben een tamelijk fervent sigaren roker naast de pijp ! Kan van allebij ook goed genieten !! Groeten Polleke

junksculp

Berichtdoor junksculp » 04 jan 2017 19:30

roocker schreef:Eigenlijk geen startersverhaal , of eigenlijk wel ?

Welkom terug, ik heb jaren sigaretten gerookt. Toen enkele jaren longfillers en sinds kort aan de pijp. Ik heb me nooit wat van andere mensen aangetrokken en altijd mijn eigen ding gedaan. Ik rook nu alleen nog pijp terwijl ik nog sigaren in de humidor heb, pijp roken is de lekkerste manier van tabak roken. Ik ben een groot fan van davidoff english mixture en royalty. Super dat je nu je eigen ding doet, gewoon jezelf zijn! Ik loop in de vrij tijd altijd op blote voeten, echt overal en met elk weer, wat andere mensen denken interesseert me helemaal niks, ben hierdoor echt sterk in mijn schoenen komen te staan :shock:

Terug naar “Startersverhalen”