Utopia

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Utopia
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2016 15:41

Re: Utopia

Bericht door Utopia »

PPMP schreef:En nog één Hartelijk Welkom!

Drie zoete aanvullingen op het lijstje van Robbie-san;
- Winsløw Nr.1
- Vauen Auenland (appelig!)
- Mac Baren; Vanille Toffee Cream


Pascal
Bedankt, die Mac Baren wil ik al een hele tijd kopen, maar veel mensen zeggen dat die een nogal chemisch smaakje heeft? Ik zou hem echt wel willen proberen maar moest die tegenvallen is dat toch weer een dikke €10 kwijt.. :oops:

Utopia
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2016 15:41

Re: Utopia

Bericht door Utopia »

Massis schreef:Welkom Yannick,

Betaalbaarheid van tabak bedriegt vaak heel erg. Vaak heb ik gedacht "oh, €12 voor een blikje kwaliteitstabak, da's best ok" om pas een week later te beseffen dat het een 50g blik was (een groot), en dat die €21 die ik (5 jaar terug) neertelde voor een 100g blik Winslow Harlekin in een prachtig blik, dus feitelijk goedkoper was :-)

€25 voor 100 gram is niet "goedkoop", maar aan 2 gram per pijp betaal je dus €0,5 per pijp. Persoonlijk heb ik met plezier een halve euro over voor anderhalf uur genot, er zijn plaatsen waar dat véél meer kost :twisted: :lol:
Goedkoop is het niet, maar zoals je zegt, je kan er van genieten en er zijn inderdaad duurdere alternatieven. :-?

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Introductie & pijptabak

Bericht door Robbie-san »

Utopia schreef:
Robbie-san schreef:Hallo Yannick, welkom op dit mooie forum.
Als tip:
Mc Baren Original Choice
Neptune
WO Larsen classic
Kentucky bird
Indian Summer
Sail
Skandvik

Succes met je zoektocht
Hallo, bedankt voor de tip, veel van deze namen ben ik al eerder tegengekomen en enkele wekken toch al wel een zekere interesse bij mij op. Indian Summer heb ik wel eerder mijn twijfels bij want daar zijn precies wel veel gedeelde meningen over..
Hoi Utopia,

Ongeacht welke verdeelde reacties er zijn over een tabak, of specifieke tabak, er is geen betere test, dan deze tabak zelf te proberen, lijkt mij. Het mooie van het roken van pijptabak is, dat het een jarenlange zoektocht is, waarin je vele tabakken zult waarderen en anderen gelijk van je lijst zult schrappen.

Veel rookgenot, gewenst.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Utopia

Bericht door wiele »

Ik heb wat samples verstuurd naar de jonge man. Maar misschien toch nog een tip via deze weg: mijn ervaring is dat je aromatics best erg traag rookt om echt de smaaknuances goed te ontwaren. Lurken zoals aan een sigaret helpt meestal niet om de tabak goed te proeven.
En met traag bedoel ik echt nippen.
De tabak moet dan goeD aan gestoken worden en dan smaakt die wat scherper eerst. Dan denk je "ik proef die vanille toch niet?" bijvoorbeeld.
Maar zeker halverwege de bowl ga je de smaak beter en beter doorkrijgen.

En de indian summer is daar een goed voorbeeld van. Om die echte smaak te pakken moet je echt traag sippen. Bij mij heeft een een pakje van 50 gr geduurd voor ik het doorhad. Geen slechte tabak hoor maar er zijn er misschien betere natuurlijk.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Utopia

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
inisfail
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 feb 2016 19:48
Locatie: Belgie

Re: Utopia

Bericht door inisfail »

Een hartelijk welkom op het forum,veel plezier
non sum qualis eram

Whitesnake

Re: Utopia

Bericht door Whitesnake »

Welkom!

Plaats reactie