T'Vlaamsevuur

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
T'Vlaamsevuur

T'Vlaamsevuur

Bericht door T'Vlaamsevuur »

Dag beste mensen,

Bij deze ben ik dus T'Vlaamsevuur, man van 28 jaar uit Vlaanderen (Vlaams Brabant meer bepaald). Hobies zijn onder andere games, boeken, koorzanger (niet religieus) en vanaf nu "amateurpijproker". Ondanks mijn "jonge" leeftijd ben ik wat ik noem en hopelijk beledig ik hier niemand mee, alvast excuses indien wel, een "oude zak in een jong lichaam". Wat ik daarmee wil zeggen is dat zowat alles qua interesse naar vroeger terug gaat voor mezelf: auto's, muziek, kledij enz. Om meteen al een voorbeeld te geven, mijn eerste auto was een recent model, maar heb altijd veel liefde gehad voor oldtimers en zodoende kocht ik mij één een dik jaar terug een oldtimer die ik al een tijdje op zicht had (Audi 80 in perfecte staat en slechts 52.000 km's). En ik ben er werkelijk mee in de wolken, ook al heeft het niet de luxe of mogelijkheden van een nieuwe, dat deert me niet.

Het is dus heel simpel, ik ken bijna niets van heel het gebeuren rondom het roken van de pijp maar wil het wel langzamerhand leren kennen. Vanwaar de interesse? Wel ik had al langer eens zin in een ontspannend moment her en der en de pijp leek me daar perfect voor, verder meer heb ik hier al jaren de pijp liggen van mijn grootvader en dat zette mij ook op de gedachte. Over het goed en of/slecht hierover laat ik me niet uit, mensen moeten doen waar ze zin in hebben, men leeft maar één keer. En terwijl de ene graag is een cognac of whiskey drinkt van tijd tot tijd, kan men evengoed de pijp of sigaar is opsteken denk ik zo.

Alle tips zijn zeker welkom, gezien ik zoek naar een goede pijp voor de beginner (prijs mag goedkoop tot gemiddeld) en de nodige accessoires alsook de techniek die men hoort te gebruiken. Tenslotte laat ik nog even de pijp zien van mijn grootvader, helaas vind ik van het "merk" geen enkele melding weer en zodoende weet ik niet of dit ergens te kopen is met recentere pijpmodellen. In elk geval al bedankt voor jullie tijd.

http://i68.tinypic.com/2cokd49.jpg
http://i65.tinypic.com/28ur904.jpg

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier hier
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1390
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door George Bertram »

Hoi T'Vlaamsevuur,
Welkom op het forum van een andere 'laat-roker'. Er valt veel te lezen/leren alhier.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom en veel plezier !

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Eliminator »

Welkom op dit forum, we kunnen je overspoelen met tips, maar zou je willen adviseren eerst eens wat te lezen hier en daar, de youtube filmpjes van janneman eens te kijken en zijn boek te lezen.
(Janneman is lid van dit forum en al de links staan onder zijn berichten, maar 'Janneman' intikken bij youtube doet ook al wonderen)

Het zal een schat aan info zijn voor je, zoals voor de meeste van ons.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Nekker »

Van harte welgekomen, hier ook zo'n jonge oude zak, van quasi dezelfde leeftijd... Dus hier ben je zeker geen uitzondering. :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit smaakvolle PijpRokers forum!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Jekke »

Welkom....

T'Vlaamsevuur

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door T'Vlaamsevuur »

Eliminator schreef:Welkom op dit forum, we kunnen je overspoelen met tips, maar zou je willen adviseren eerst eens wat te lezen hier en daar, de youtube filmpjes van janneman eens te kijken en zijn boek te lezen.
(Janneman is lid van dit forum en al de links staan onder zijn berichten, maar 'Janneman' intikken bij youtube doet ook al wonderen)

Het zal een schat aan info zijn voor je, zoals voor de meeste van ons.
Bedankt! Heb toevallig met opzoeken een tijdje geleden een video gezien van "Janneman" op Youtube, vond het heel interessant en zeer goed uitgelegd, ging immers over beginnen roken met de pijp. Handig dat er mensen zijn zoals hem die alles uitgebreid uitleggen en vooral ook met passie, zal er zeker nog naar kijken!

Bedankt verder meer aan ieder hier die al gereageerd heeft trouwens. Ben al druk bezig met hier en daar te lezen over wat ik zoal moet weten en waar men moet opletten, alles is goed georganiseerd op dit forum.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Eliminator »

Ook hier kun je veel vinden over de kunst van het pijproken,.... wie de geestelijk vader is van dit subforum laat zich raden :mrgreen:

http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=8

Verder 'have fun' probeer het één en ander en geniet,... je zult gedurende de reis verbaasd zijn van de hoeveelheid van pijp tabak, zeker als je buiten de landsgrenzen zoekt.

Een leuke reis overigens,.... enjoy !
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door NoneNicer »

Welkom, en geniet, want daar ging het je om! Dat doen wij ook...Deel je ervaringen, want dat helpt ook andere beginners van straks en nu [emoji1]

Kiske

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Kiske »

Welkom!

Ik verwacht dat 1 van de oudgedienden je wel wat over je opa's pijp kunnen vertellen.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Elmer »

Welkom van een bijna 50tiger (ik kan niet wachten tot het zo ver is) met een hart van iemand van 28...
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Rist
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:15

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Rist »

Welkom op het forum!

Als ik me niet vergis is dit een bulldog (of rhodesian, hangt af van maker tot maker) uit St. Claude met een stem gemaakt uit hoorn. De pijp ziet er zo op het eerste zicht heel goed onderhouden uit vergeleken met andere oude pijpen die meestal helemaal kapot werden gerookt.
Mijn overgrootvader had ook veel pijpen met een hoornen stem ipv pararubber, dat leek toen heel populair te zijn.

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Theo »

Welkom op dit prachtige forum.
Veel rook en lees plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door JoskeB »

Welkom en veel leesplezier op dit forum. :D
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom!
Buiten de filmpjes van Janneman vind ik het ook een aanrader om zijn pijpenboek eens door te nemen: http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
Verder ziet de pijp van je grootvader er nog helemaal niet zo slecht uit. Op het forum is ook een sectie over opkalefateren te vinden: http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=38 Wellicht vind je hier wat informatie om deze pijp de verzorging te geven die het toekomt. Lijkt me geweldig om zo'n erfstuk te hebben, helaas waren mijn beider opa's zover ik weet geen pijprokers.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Asmodeus »

Welkom

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Chris »

Welkom!
Een deels herkenbaar verhaal overigens :wink:

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Smokomang »

Hartelijk welkom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1161
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door cipke »

Van harte welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Stoker »

Welkom

Veel Rook en Lees plezier

:-? :-? :-?
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door polleke »

Hartelijk welkom bij dit rokerige klublokaal !

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Kees Flake »

Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door The Fonz »

Van harte welkom!
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

T'Vlaamsevuur

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door T'Vlaamsevuur »

Rist schreef:Welkom op het forum!

Als ik me niet vergis is dit een bulldog (of rhodesian, hangt af van maker tot maker) uit St. Claude met een stem gemaakt uit hoorn. De pijp ziet er zo op het eerste zicht heel goed onderhouden uit vergeleken met andere oude pijpen die meestal helemaal kapot werden gerookt.
Mijn overgrootvader had ook veel pijpen met een hoornen stem ipv pararubber, dat leek toen heel populair te zijn.
Bedankt voor de extra info! Ga zeker eens navragen in de winkel binnenkort of ze gelijkaardige pijpen verkopen en indien mogelijk de pijp van mijn grootvader ook in ere laten herstellen zoals hier ook werd voorgesteld door een ander lid.

Nogmaals bedankt aan alle anderen voor de reacties hier en extra informatie!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom!

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door PPMP »

En nog een Hartelijk Welkom!


Pascal

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: T'Vlaamsevuur

Bericht door Huub »

Hallo,

Van harte welkom op dit forum.
Ik ben er van overtuigd dat je hier veel kennis kunt opdoen met betrekking tot het roken van het edele kruid.

Plaats reactie