Broeder PPMP was al vroeg die dag vanuit het hoge noorden afgezakt naar Deventer en voor hem en Arno begon de meet al in de middag. De rest (Wowbagger, UT, KnurftenKoning en ondergetekende), arriveerden pas in de avond. Dankzij het mooie weer hebben we de hele avond heerlijk op het terras gezeten.
Fijne bijkomstigheid: de kroeg waar we zaten had deze avond juist hun maandelijkse meezingavond. Onder begeleiding van twee gitaristen/vocalisten werden de meest uitgekauwde liedjes uit de top 2000 uit volle borst meegezongen door de gasten, ondersteund door een levensgroot scherm aan de muur met de teksten erop geprojecteerd. Aanvankelijk zagen we er nogal tegenop, maar na verloop van tijd bleek het wel mee te vallen, best gezellig eigenlijk, en uiteindelijk werden ook de PRF-strotten af en toe flink open gegooid.
Halverwege de avond schoof de eigenaar van het cafe aan met twee vragen: "Waneer krijg ik een pijp?" en "Hoe moet ik hem roken?". Ogenblikkelijk trok UT een ongerookte cob uit zijn binnenzak die hij de verraste uitbater overhandigde. Deze stopte hem meteen vol en als een volleerd sigarettenroker dampte hij de pijp leeg als een stoomtrein, aangemoedigd door de rest van het terras. Als dank werden de PRF-kelen de volgende ronde gesmeerd op kosten van de zaak.
We hadden trouwens sowieso veel bekijks en aanspraak deze avond. Mensen waren zeer geïnteresseerd in deze pijp dampende gasten en hun tafel vol met pijprookspullen.
Rond een uur of één, toen we uitgezongen en uitgerookt waren, was het tijd voor de traditionele vette bek waarna iedereen tevreden weer aftaaide.
Heren, dank voor een gezellige avond.
Ik zou dit verhaal natuurlijk nooit durven plaatsen zonder bewijs.