Peter Heinrichs - Nr. 39

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Peter Heinrichs - Nr. 39

Bericht door rivulus »

Alhoewel deze op de website in een 100 grams blikje staat kreeg ik hem in een plastic zakje.

Afbeelding

Volgens Heinrichs: "Een mixture volgens de beste Engelse traditie, gemengd in oude koperen ketels. De beste tabakken ter wereld, Red Kentucky,Virginia,Turkish,Carolina Black en Syrian Latakia verlenen deze natuurlijke en ongesausde mixture een milde tot gemiddelde sterke smaak."

Het komt vrij vochtig uit het zakje maar brand prima. Ik rookte 'm uit een Savinelli 315 en hij is kruidig, licht zoet en mild, zeer mild. Geen enkele bite te bekennen. Je ruikt een stevige dot Latakia (de hele auto rook ernaar op de weg terug), maar proeft het terug als een hint. Zeer smakelijk, we houden deze er zeker in, vooral voor een prijs van 16.60 per 100 gram.

Ook de nicotine valt mee, en de room note is voor een latakia houdende tabak zeer plezierig.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peter Heinrichs Nr. 39

Bericht door Ribbon »

Syrische latakia? Komt deze van Planta?

Klinkt goed verder.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Peter Heinrichs Nr. 39

Bericht door rivulus »

Ribbon schreef:Syrische latakia? Komt deze van Planta?

Klinkt goed verder.
geen idee, het is een generieke verpakking voor bulktabak dus buiten het nummer geen verdere informatie. Wat ik heb komt van de website.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Peter Heinrichs Nr. 39

Bericht door capricorn »

Steuenummer op dezak is 26602 dat is Kohlhase & Kopp

Gebruikersavatar
Nunsman
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2013 16:29
Locatie: 's Gravenhage

Re: Peter Heinrichs - Nr. 39

Bericht door Nunsman »

Klinkt net zo goed als de Curly Strang van Motzek uit Kiel. Die btw met dezelfde plastic zakjes werkt en kennelijk standaard is voor eigen (huis)merk blends. Blends, zo lijkt het, die rustig toptabakken genoemd mogen worden. Zit nl zelf met smart te wachten tot Motzek zijn voorraad Strang heeft aangevuld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moi, je ne suis pas un fumeur

Plaats reactie