Peterson - St Patrick's Day 2016 Limited Edition

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Luke Stone
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2016 14:12
Locatie: Mechelen Belgie

Peterson - St Patrick's Day 2016 Limited Edition

Bericht door Luke Stone »

Afbeelding

Merk Peterson - St Patrick's Day 2016 Limited Edition.

Aangename aromatische tabak geflavoured met Whisky en Citrusvruchten .

Ik heb er een blikje van gekocht en I like it !!

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Peterson St Patrick's Day 2016 Limited Edition

Bericht door Afficionado »

Ik heb er ondertussen 10 van gekocht voor ze weer niet meer te vinden zijn.

Erg lekkere smaak. Indien het budget het toe laat komen er nog een paar bij.
Happy smoking

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door colourpipe »

Hallo beste mensen,

Zoals ik al zei ben ik 2 weken geleden weer begonnen na een pauze van een jaar. Ik heb eigenlijk al weer te veel tabakjes weggerookt en ben vorige week ook begonnen aan mijn St. Patricksday 2016. Vol verwachtig !! Ik ben een echte liefhebber van Petersontabak en ook zeker van de St. Patrick 2015. Maar wat het is weet ik niet... Ik kan absoluut niet tegen de St. Patrick 2016. Heel erg jammer. Het ruikt geweldig en de eerste trekjes proef en ruik je ook het aroma wat beschreven staat maar na een paar minuten overvalt mij een zeer scherpe smaak waarbij ik ontzettend last van de keel krijg en dit de volgende dag nog voel. Terwijl ik daar nooit last van heb. Of het ligt aan ... nog niet genoeg "leer" op de tong omdat ik pas weer begonnen ben. Maar heb daar bij de andere tabakken geen last van. Of het ligt inderdaad aan de tabak zelf. Ik heb verschillende pijpen gebruikt. Lange pijp , korte pijp, grote kop, kleine kop, wat vaster of losser stoppen van de pijp. Heel langzaam roken. Maar blijf echt een zere strot er aan over houden. Simpele verklaring : waarschijnlijk kan ik gewoon niet tegen deze tabak. Maar was heel benieuwd of iemand toevallig dezelfde ervaring heeft met de St. Patrick 2016
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door Paasei »

Zelf nog nooit gerookt.
Maar als ik iemand hoor zeggen/schrijven dat ze een zere keel krijgen van een zekere tabak, vraag ik mij steeds af :
Rook jij over je longen?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door colourpipe »

Paasei schreef:Zelf nog nooit gerookt.
Maar als ik iemand hoor zeggen/schrijven dat ze een zere keel krijgen van een zekere tabak, vraag ik mij steeds af :
Rook jij over je longen?

Nee , Paasei absoluut niet over de longen. zelfs met filter. Ook verder nooit deze klachten.
Las trouwens dat er Citrus inzit.
Misschien is dat het . Verder heb ik geen verklaring..

Tabak: Virginia, Black Cavendish en Burley,
Snede: Ribbon Cut,
Flavouring: Whiskey en Citrus
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door Smokomang »

Ik rook hem ook graag en soms ook al dan niet per ongeluk over de longen en ik heb nergens last van
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door Bommel »

Wellicht is het de Virginia, ik heb dat vaker gelezen op het forum, weet alleen niet meer wie daar last van had.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door wiele »

Gevaarlijke tabak. En virginia, en citrus en wiskey. Das mss wa veel van het goeie. Ik heb de irish wiskey van peterson die me goed bevalt. Das virginia met wiskey mr zonder de citrus. Mss die eens proberen. Wel een stevige qua nicotine. Allee. Vind ik toch

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door Tobias Tobit »

Is het niet de nicotine. Vele Peterson tabakken zijn vitamine N bommetjes. Als er meer nicotine dan je gewend bent in zit kan dat ook op je keel slaan. Ik krijg dan het gevoel dat je hebt bij een lichte keelontsteking of wel een beetje drukkend gevoel achter in de keel. Maar dat is meestal binnen een uurtje weer weg.

Je zou eigenlijk eens een bekende zware Peterson zoals Hyde Park of Old Dublin moeten proberen en kijken of deze hetzelfde effect hebben.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: St. Patrick 2016 , zere keel...

Bericht door colourpipe »

Heren,

Tot nu toe dank voor jullie reacties. Nooit geweten trouwens (en ook nooit bij stil gestaan ) dat Peterson zoals door Tobias Tobit wordt omschreven "nicotine bommen " zijn. Ik ging altijd voor de smaak en roomnote maar nou ben ik wel nieuwsgierig geworden welke tabakken minder tot weinig nicotine bevatten. ( als die er zijn ...) Bevatten bijv. gesausde tabakken meer nicotine dan een baai? Of bevat bijvoorbeeld een Ierse tabak sowieso meer nicotine dan een Deense of een Engelse of juist niet ?Niet dat ik nou ineens sterk de behoefte krijg om " gezondere" tabak te gaan roken maar was wel benieuwd. Ik rook al met (soms korte stops ) 20 jaar pijp maar daar heb ik me nog nooit in verdiept.
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - St Patrick's Day 2016 Limited Edition

Bericht door Eliminator »

Voor discussie over tabakken zijn er daar de 'merken en recensie'-topics van zo'n beetje alle tabakken, graag daar vragen e.d. te stellen.
Algemene vragen kunnen altijd in de rooksalon gesteld worden of in één van de vele individuele topics die er al zijn.
Gaarne niet voor elke vraag of opmerking een nieuw topic starten alstublieft, waarvoor dank !
Afbeelding

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: Peterson - St Patrick's Day 2016 Limited Edition

Bericht door colourpipe »

Eliminator schreef:Voor discussie over tabakken zijn er daar de 'merken en recensie'-topics van zo'n beetje alle tabakken, graag daar vragen e.d. te stellen.
Algemene vragen kunnen altijd in de rooksalon gesteld worden of in één van de vele individuele topics die er al zijn.
Gaarne niet voor elke vraag of opmerking een nieuw topic starten alstublieft, waarvoor dank !
Helemaal gelijk... niet bij nagedacht... Dit hoort inderdaad in een ander topic.
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Plaats reactie