STG - Clan Full Aroma

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

STG - Clan Full Aroma

Bericht door smoking-rob »

Ik heb deze nieuwe Clan variatie onlangs in Duitsland gekocht na hem eerst in een potje gezien en geroken te hebben.
Gefabriceerd door STG, en eigenlijk alleen in naam een Clan.
Heeft verder ook weinig van doen met de "gewone" Clan, dit is een ready rubbed of Cavendish met een licht zoetige, wat bloemige topping en verder vervaardigd van Virginia en toasted Burley, waarschijnlijk een antwoord op Amphora Full Aroma.

Die vind ik echter wat spannender, zoeter en hij heeft ook een vleugje Latakia die deze Clan niet heeft.
Verder best oké eigenlijk en voor een Amphora roker de moeite van het proberen waard.
De prijs is €7,60.
Volgens de beschrijving is deze tabak "pressed into cakes and rubbed up...", moet "rubbed out" zijn :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Clan Full Aroma

Bericht door Marielle32 »

smoking-rob schreef:Ik heb deze nieuwe Clan variatie onlangs in Duitsland gekocht na hem eerst in een potje gezien en geroken te hebben.
Gefabriceerd door STG, en eigenlijk alleen in naam een Clan.
Heeft verder ook weinig van doen met de "gewone" Clan, dit is een ready rubbed of Cavendish met een licht zoetige, wat bloemige topping en verder vervaardigd van Virginia en toasted Burley, waarschijnlijk een antwoord op Amphora Full Aroma.

Die vind ik echter wat spannender, zoeter en hij heeft ook een vleugje Latakia die deze Clan niet heeft.
Verder best oké eigenlijk en voor een Amphora roker de moeite van het proberen waard.
De prijs is €7,60.
Volgens de beschrijving is deze tabak "pressed into cakes and rubbed up...", moet "rubbed out" zijn :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Omdat ik erg nieuwschierig ben naar zoetig met latakia heb ik deze even opgezocht maar ze geven op tabacco review aan dat er geen latakia in zit :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Clan Full Aroma

Bericht door dewitte »

Nooit geweten dat er in de amphora latakia zat. Ik heb het alleszinds nooit gemerkt.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Clan Full Aroma

Bericht door smoking-rob »

Volgens mij een snufje, misschien slechts 1%.
Bij mijn laatste pakje een jaar of twee geleden zag ik de zwarte sliertjes her en der en toen ik die als laatste legde op mijn gevulde pijp, proefde ik dat het Latakia was.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Clan Full Aroma

Bericht door robvoorburg »

dewitte schreef:Nooit geweten dat er in de amphora latakia zat. Ik heb het alleszinds nooit gemerkt.
Het zal een dermate laag percentage zijn dat je het niet proeft,
hetzelfde geldt voor MB's Plum Cake, niet waarneembaar.

Het rare is dat bij Red Rapparee van Rattrays er wél latakia
inzit, terwijl dat bij de omschrijving "vergeten" is.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Clan Full Aroma

Bericht door smoking-rob »

Plumcake bevat 5% Latakia (ooit eens nagevraagd aan iemand van MB tijdens een beurs) en die proef ik wél duidelijk tenzij ik veel Latakia mixtures heb gerookt.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Clan Full Aroma

Bericht door teunis »

De originele Clan, die van de vorige eeuw, die bestaat al lang niet meer. De huidige Clan is veel minder weeïg caramelzoet dan vroeger.
Daarnaast staat er tegenwoordig op de verpakking dat er veel, ik meen 19, variëteiten tabak worden gebruikt dus latakia kan zomaar een klein bestanddeel zijn.
In Sail wordt ook een beetje latakia gebruikt, volgens de verpakking althans, maar ik heb het nooit geproefd.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Clan Full Aroma

Bericht door smoking-rob »

Het zijn juist die kleine hoeveelheden die de blend net dat beetje extra geven zonder direct zelf merkbaar te zijn.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Plaats reactie