Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Robbie-san »

Deze moet ik dan nog proberen. Daar ik Lakekand tabakken goed kan waarderen. Deze heb ik dus nog niet geprobeert,........
Ik vind het altijd mooi om te lezen, welke reacties er naar bovenkomen bij het woordje Lakeland.
Over het algemeen heb ik nog nooit een slechte Lakeland tabak gerookt.
Laten we voorop stellen dat er over smaak niet valt te twisten (alhoewel dat toch wel eens gebeurt, naar mijn mening) en dat is maar goed ook, want anders vrat iedereen bloemkool (yeech :( ).

Maar een Lakeland is in mijn ogen een tabak, die je dient te leren waarderen, net als die Hertenkak waar het vaak over gaat :mrgreen:
Oefening baart kunst en geeft mijns inziens ook waardering voor deze wat ondergewaardeerde tabak soort.


Haroe Brova
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Sidekickelvis »

Robbie-san schreef:Deze moet ik dan nog proberen. Daar ik Lakekand tabakken goed kan waarderen. Deze heb ik dus nog niet geprobeert,........
Ik vind het altijd mooi om te lezen, welke reacties er naar bovenkomen bij het woordje Lakeland.
Over het algemeen heb ik nog nooit een slechte Lakeland tabak gerookt.
Laten we voorop stellen dat er over smaak niet valt te twisten (alhoewel dat toch wel eens gebeurt, naar mijn mening) en dat is maar goed ook, want anders vrat iedereen bloemkool (yeech :( ).

Maar een Lakeland is in mijn ogen een tabak, die je dient te leren waarderen, net als die Hertenkak waar het vaak over gaat :mrgreen:
Oefening baart kunst en geeft mijns inziens ook waardering voor deze wat ondergewaardeerde tabak soort.


Haroe Brova
Je hebt helemaal gelijk op 1 ding na. De Lakeland Dark is geen Lakeland tabak.... Niet dat zoetig/zepig/bloemige wat jij associeert met lakeland tabak in ieder geval.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

Lakeland Dark is een straight virginia shag en wordt vervaardigd in de diepste krochten van de hel en gesausd in de goorste teerputten aldaar. Net als Black XX trouwens. Geen spoor van bloemetjes of zeep.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Tobias Tobit »

Hmmmm, lekker ik heb ook nog ergens een blikje en af en toe trek in de smaak van de goorste teerputten uit de hel. Nou weet je wat ik zal het blikje nog maar even dicht laten. Pfff Asmo je weet wel alle tabak pret voor me te vergallen zeg.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Robbie-san »

Asmodeus schreef:Lakeland Dark is een straight virginia shag en wordt vervaardigd in de diepste krochten van de hel en gesausd in de goorste teerputten aldaar. Net als Black XX trouwens. Geen spoor van bloemetjes of zeep.
Ah, ik zie hier een uitdaging. Aangezien ik ook wel eens BIBO heb gerookt (mijn vullingen moeten nog steeds terugkomen, nadat ze er tussenuit waren geknepen toen ik een pijpje gevuld met BIBO opstak), weet ik dat dit voor mij niet de smaak is, maar iemand anders vindt het waarschijnlijk heerlijke tabak, ga ik een uitdaging qua pijptabak niet gauw uit de weg,...................
Ik zal eens kijken of ik wat van die, in de "diepste krochten van de hel" vervaardigde tabak kan scoren!

Wordt ongetwijfeld vervolgd..................................... :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Sidekickelvis »

Robbie-san schreef:
Asmodeus schreef:Lakeland Dark is een straight virginia shag en wordt vervaardigd in de diepste krochten van de hel en gesausd in de goorste teerputten aldaar. Net als Black XX trouwens. Geen spoor van bloemetjes of zeep.
Ah, ik zie hier een uitdaging. Aangezien ik ook wel eens BIBO heb gerookt (mijn vullingen moeten nog steeds terugkomen, nadat ze er tussenuit waren geknepen toen ik een pijpje gevuld met BIBO opstak), weet ik dat dit voor mij niet de smaak is, maar iemand anders vindt het waarschijnlijk heerlijke tabak, ga ik een uitdaging qua pijptabak niet gauw uit de weg,...................
Ik zal eens kijken of ik wat van die, in de "diepste krochten van de hel" vervaardigde tabak kan scoren!

Wordt ongetwijfeld vervolgd..................................... :mrgreen:
Asmodeus heeft vast ook wel een stukje Black XX voor je...... Valt de Lakeland Dark vast mee...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

Ik heb eerder in dit topic nog een (halve) lans gebroken voor Lakeland Dark. Het is echt geen slechte tabak, ik hoef het niet iedere dag te roken, maar voor zo af en toe is het een prima nicotinebom. Black XX heeft ook zo z'n charme, maar op een hele andere manier. Voor mij is dit met enorme afstand de meest afschuwelijke rookwaar die ik ooit heb mogen consumeren. Indrukwekkend smerig, en daarom toch de moeite waard om ten minste een keer te roken.
Ik zal beide tabakken voor je meenemen naar WW, Robbie-san.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Robbie-san »

@ Asmodeus: Top.
Ik wil niet zeggen dat ik mij er op verheug, deze tabakken te roken, daarvoor zijn de recensies mij wel duidelijk, maar ik vindt het toch interessant om deze tabakken te proberen.
Waarvoor alvast mijn dank.

Tot WW
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

Robbie-san schreef:@ Asmodeus: Top.
Ik wil niet zeggen dat ik mij er op verheug, deze tabakken te roken, daarvoor zijn de recensies mij wel duidelijk, maar ik vindt het toch interessant om deze tabakken te proberen.
Waarvoor alvast mijn dank.

Tot WW
Kijk, dat is nog eens een avontuurlijke instelling [emoji106]

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Wowbagger »

Robbie-san schreef:@ Asmodeus: Top.
Ik wil niet zeggen dat ik mij er op verheug, deze tabakken te roken, daarvoor zijn de recensies mij wel duidelijk, maar ik vindt het toch interessant om deze tabakken te proberen.
Waarvoor alvast mijn dank.

Tot WW
Kan me nog heugen dat die Black XX in Düsseldorf werd aangeprezen als "ein richtiger alter männer tabak" toen we daar samen waren. Dat zou jou als Robdalf toch moeten aanspreken. :wink:

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Afficionado »

Ik was afgelopen woensdag weer eens in Hasselt onderweg en vond in de Casa nog twee blikken Lakeland Dark.
Ik heb ze dan maar mee naar huis genomen om vroeg of laat nog eens te roken.
Blijf het een zeer rare tabak vinden maar wie weet wil ik hem over een aantal jaren nog eens roken en mocht hij dan niet meer in de winkels liggen heb ik in ieder geval nog twee blikjes in de bunker.
Happy smoking

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door junksculp »

Net deze tabak gerookt, wat een smerige tabak :shock: , totaal niet mijn smaak. Daarvoor de commonwealth gerookt en deze was heerlijk. Ik ga iemand anders blij maken met de lakeland, er is 1 pijpje uit :D

MarcoKerkrade
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2017 19:40

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door MarcoKerkrade »

Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Tobias Tobit »

MarcoKerkrade schreef: 03 apr 2018 22:35 Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...
In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.

Wel grappig dat je ondanks dat je een half blikje weggooit er dan toch nog een nieuw blikje van gaat halen. Het aanbod van tabak is te groot om dingen te kopen waar ik niet zeker van ben. Dan koop ik liever nog iets nieuws dat ik niet ken dan dat ik nog een blik haal van iets waar ik niet enthousiast van werd.

Ook nog een tip: de tabakken van Samuel Gawith komen meestal vrij nat uit het blik en moeten eigenlijk altijd drogen voor je ze kan roken. Het kan dus heel goed zijn dat je pijp na wat drogen van de tabak beter blijft branden. Tabak is optimaal op vocht als hij droog aanvoelt maar nog geen knisperend geluid maakt als je het oppakt. Echter heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur, je zult een beetje moeten experimenteren.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Paasei »

Eender welke dikke natte lap van S G wil ik nog wel eens in cubes snijden.

Voor wie het niet kent, hier mijn methode : met een scherp mes, dwars op de 'nerf' reepjes snijden ongeveer even breed als de dikte van de lap, die vallen dan meestal direct in kleine blokjes uit elkaar. Die blokjes laat je dan in je pijp vallen zonder aan te duwen, en gelijk aansteken. Daarna slechts heel zacht tampen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Ribbon »

In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.
Volgens mij wordt deze tabak in het Lakeland district gemaakt, dus is het een prima Lakeland. De term Lakeland wordt in de tabakswereld vaakten onrechte gebruikt om bloemige/zeperige aromatics aan te duiden. Maar in feite gaat het om tabakken die in deze streek worden gemaakt, ongeacht de evt gebruikte smaakjes.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

MarcoKerkrade
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2017 19:40

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door MarcoKerkrade »

Tobias Tobit schreef: 04 apr 2018 09:42
MarcoKerkrade schreef: 03 apr 2018 22:35 Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...
In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.

Wel grappig dat je ondanks dat je een half blikje weggooit er dan toch nog een nieuw blikje van gaat halen. Het aanbod van tabak is te groot om dingen te kopen waar ik niet zeker van ben. Dan koop ik liever nog iets nieuws dat ik niet ken dan dat ik nog een blik haal van iets waar ik niet enthousiast van werd.

Ook nog een tip: de tabakken van Samuel Gawith komen meestal vrij nat uit het blik en moeten eigenlijk altijd drogen voor je ze kan roken. Het kan dus heel goed zijn dat je pijp na wat drogen van de tabak beter blijft branden. Tabak is optimaal op vocht als hij droog aanvoelt maar nog geen knisperend geluid maakt als je het oppakt. Echter heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur, je zult een beetje moeten experimenteren.
Klopt Tobias,ik kan me voorstellen dat je dat grappig klinken vind. Is ook niks mis mee maar zoals ik al zei in de intro toen ik mij voorstelde;ik ben nog maar héél kort serieus aan het pijproken. Ik bedoel dik anderhalf jaar is net niks vergeleken met de profs die al 30 jaar of nog langer roken. In de tijd dat ik deze tabak gekocht had was ik nog gretig op zoek wat ik nu écht roken wilde. Hetzij:aromatics of de Engelse blends,of de baai,of waren het de soorten die onder Stirling flake,Irish flake,of in dit geval de Lakeland dark vielen...
De echte zware jongens noem ik de laatste.
Om de laatste drie iedere dag te roken was niet zo'n goed idee. Sterker nog,door verkeerd roken snel roken om idd de te natte SG aan de praat te houden is vragen om problemen met dit soort tabak. Inmiddels heb ik ondervonden dat de rust bij het roken van een pijp en rooktechniek belangrijk zijn om te genieten van een pijp.

Ik ben een fan van Hal'O the Wynd,dit is ook een vaper waar mijn smaak ligt. Hier zit wat dark fired kentucky doorheen
Wat hem net ietsjes anders maakt dan bijvoorbeeld een vaper waar ook echt alleen maar Virginia perique inzit.
Dus was mijn interesse opnieuw gewekt naar de krachtigere Lakeland dark onder andere.
Vanwege de Dark fired.
Hal'O the Wynd is tot nu toe het lekkerst wat ik ooit gerookt heb. Maar nogmaals er is nog heel veel lekkers te ontdekken tabakland.


Gr Marco

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

MarcoKerkrade schreef: 04 apr 2018 20:34
Tobias Tobit schreef: 04 apr 2018 09:42
MarcoKerkrade schreef: 03 apr 2018 22:35 Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...
In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.

Wel grappig dat je ondanks dat je een half blikje weggooit er dan toch nog een nieuw blikje van gaat halen. Het aanbod van tabak is te groot om dingen te kopen waar ik niet zeker van ben. Dan koop ik liever nog iets nieuws dat ik niet ken dan dat ik nog een blik haal van iets waar ik niet enthousiast van werd.

Ook nog een tip: de tabakken van Samuel Gawith komen meestal vrij nat uit het blik en moeten eigenlijk altijd drogen voor je ze kan roken. Het kan dus heel goed zijn dat je pijp na wat drogen van de tabak beter blijft branden. Tabak is optimaal op vocht als hij droog aanvoelt maar nog geen knisperend geluid maakt als je het oppakt. Echter heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur, je zult een beetje moeten experimenteren.
Klopt Tobias,ik kan me voorstellen dat je dat grappig klinken vind. Is ook niks mis mee maar zoals ik al zei in de intro toen ik mij voorstelde;ik ben nog maar héél kort serieus aan het pijproken. Ik bedoel dik anderhalf jaar is net niks vergeleken met de profs die al 30 jaar of nog langer roken. In de tijd dat ik deze tabak gekocht had was ik nog gretig op zoek wat ik nu écht roken wilde. Hetzij:aromatics of de Engelse blends,of de baai,of waren het de soorten die onder Stirling flake,Irish flake,of in dit geval de Lakeland dark vielen...
De echte zware jongens noem ik de laatste.
Om de laatste drie iedere dag te roken was niet zo'n goed idee. Sterker nog,door verkeerd roken snel roken om idd de te natte SG aan de praat te houden is vragen om problemen met dit soort tabak. Inmiddels heb ik ondervonden dat de rust bij het roken van een pijp en rooktechniek belangrijk zijn om te genieten van een pijp.

Ik ben een fan van Hal'O the Wynd,dit is ook een vaper waar mijn smaak ligt. Hier zit wat dark fired kentucky doorheen
Wat hem net ietsjes anders maakt dan bijvoorbeeld een vaper waar ook echt alleen maar Virginia perique inzit.
Dus was mijn interesse opnieuw gewekt naar de krachtigere Lakeland dark onder andere.
Vanwege de Dark fired.
Hal'O the Wynd is tot nu toe het lekkerst wat ik ooit gerookt heb. Maar nogmaals er is nog heel veel lekkers te ontdekken tabakland.


Gr Marco
Duidelijk verhaal, toch ben ik het met TT eens dat het wel dapper is om uitgerekend deze tabak gewoon stug nog een keer te proberen. :D
Ik heb me door twee blikjes heengeworsteld en denk dat het daar wel bij zal blijven. Het ergste van deze tabak vind ik dat het zo onbegrijpelijk slecht wil branden, ook gortdroog.

MarcoKerkrade
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2017 19:40

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door MarcoKerkrade »

Asmodeus schreef: 04 apr 2018 21:01
MarcoKerkrade schreef: 04 apr 2018 20:34
Tobias Tobit schreef: 04 apr 2018 09:42
MarcoKerkrade schreef: 03 apr 2018 22:35 Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...
In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.

Wel grappig dat je ondanks dat je een half blikje weggooit er dan toch nog een nieuw blikje van gaat halen. Het aanbod van tabak is te groot om dingen te kopen waar ik niet zeker van ben. Dan koop ik liever nog iets nieuws dat ik niet ken dan dat ik nog een blik haal van iets waar ik niet enthousiast van werd.

Ook nog een tip: de tabakken van Samuel Gawith komen meestal vrij nat uit het blik en moeten eigenlijk altijd drogen voor je ze kan roken. Het kan dus heel goed zijn dat je pijp na wat drogen van de tabak beter blijft branden. Tabak is optimaal op vocht als hij droog aanvoelt maar nog geen knisperend geluid maakt als je het oppakt. Echter heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur, je zult een beetje moeten experimenteren.
Klopt Tobias,ik kan me voorstellen dat je dat grappig klinken vind. Is ook niks mis mee maar zoals ik al zei in de intro toen ik mij voorstelde;ik ben nog maar héél kort serieus aan het pijproken. Ik bedoel dik anderhalf jaar is net niks vergeleken met de profs die al 30 jaar of nog langer roken. In de tijd dat ik deze tabak gekocht had was ik nog gretig op zoek wat ik nu écht roken wilde. Hetzij:aromatics of de Engelse blends,of de baai,of waren het de soorten die onder Stirling flake,Irish flake,of in dit geval de Lakeland dark vielen...
De echte zware jongens noem ik de laatste.
Om de laatste drie iedere dag te roken was niet zo'n goed idee. Sterker nog,door verkeerd roken snel roken om idd de te natte SG aan de praat te houden is vragen om problemen met dit soort tabak. Inmiddels heb ik ondervonden dat de rust bij het roken van een pijp en rooktechniek belangrijk zijn om te genieten van een pijp.

Ik ben een fan van Hal'O the Wynd,dit is ook een vaper waar mijn smaak ligt. Hier zit wat dark fired kentucky doorheen
Wat hem net ietsjes anders maakt dan bijvoorbeeld een vaper waar ook echt alleen maar Virginia perique inzit.
Dus was mijn interesse opnieuw gewekt naar de krachtigere Lakeland dark onder andere.
Vanwege de Dark fired.
Hal'O the Wynd is tot nu toe het lekkerst wat ik ooit gerookt heb. Maar nogmaals er is nog heel veel lekkers te ontdekken tabakland.


Gr Marco
Duidelijk verhaal, toch ben ik het met TT eens dat het wel dapper is om uitgerekend deze tabak gewoon stug nog een keer te proberen. :D
Ik heb me door twee blikjes heengeworsteld en denk dat het daar wel bij zal blijven. Het ergste van deze tabak vind ik dat het zo onbegrijpelijk slecht wil branden, ook gortdroog.
👍

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1182
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Pieter »

Vandaag mijn eerste pijpje van deze tabak gerookt.

Ik kan mij helemaal niet vinden in al de negatieve commentaren die in deze topic geplaatst worden!

Dat het dat zeepachtige aroma van Lakeland heeft is sowieso een misvatting, daar is absoluut geen sprake van. Het gaat hier om een Virginia met een flinke dosis Kentucky erbij.

De brand erin houden lukt ook wel, ik had er meer last van dat de tabak behoorlijk ging opzwellen dus ik moest wel af en toe prutsen zodat de trek niet te zwaar werd.

Ik denk wel dat ik hem een beetje te vochtig heb gerookt zo recht uit het blik, ik kon op een gegeven moment wel een smakenpalet ontwaren maar rookte over het algemeen vrij heet en scherp. Waar ik het wel proefde was het een volle tabakssmaak met een licht pruimen-achtig zoetje op de achtergrond.

Zware nicotinebom ook, voortaan rook ik deze alleen nog maar uit kleine pijpjes. Had nu een pijp van normaal formaat maar ben na driekwart toch maar gestopt want het werd me echt te veel.

Ga deze nog vaker roken. Wellicht een volledige review op termijn. Maar de trek naar meer tabak is voor vandaag verder wel verdwenen.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie