My Own Blend Hajenius - Hanzestad Zutphen

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

My Own Blend Hajenius - Hanzestad Zutphen

Bericht door rivulus »

MOB Hanzestad Zutphen.JPG
Deze tabak heb ik net gehaald bij Willem Schimmel. Eerder had hij me al verteld dat hij een tabak wilde laten blenden die op "Peterson St. Patricks Day 2015 Limited Edition" lijkt.
Er staat verder niets op het blikje en Willem is op vakantie, dus wat er exact in zit kan ik verder niet zeggen.

De geur lijkt erg op St Patrcks day. De tabak is niet cube cut, maar op het oog heeft het wel dezelfde bestanddelen.

Grappig is trouwens dat het label met "Hanzestad Zutphen" over de tekst "Hanzestad Arnhem" is geplakt. Foutje bij Hajenius blijkbaar :D

Of het hetzelfde smaakt kan ik niet zeggen, ik heb op het moment erg last van bijtende aromaten in het algemeen dus ik beperk me even tot pure tabakken. Als ik een kenner een sample kan doen toekomen voor een review moet je me even een PB-tje doen. Ik heb trouwens ook nog St Patricksday liggen als een meer ervaren reviewer een side-by-side wil doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Tonyvn
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:16
Locatie: Sliedrecht

Re: My Own Blend Hajenius - Hanzestad Zutphen

Bericht door Tonyvn »

Ik heb de MOB 'Old' Delft gekocht bij van Renssen in Delft. Ik kan hem niet goed omschrijven, omdat ik nog niet de juiste smaakpupillen heb ontwikkeld denk ik. Ik weet wel wat me bevalt of juist niet en tot nu toe erg veel. Deze tabak is er hier één van. Brand goed en smaakt mij voortreffelijk.

Het leuke is dat stickertje op je blikje het vermoeden waarschijnlijk bevestigd.
Van de zomer was ik namelijk bij Willem in de winkel en ben natuurlijk niet met lege handen de deur uitlopen. Na wat gebabbel kwamen we op de MOB en dat ik de 'Old Delft' had gekocht. Willem pakte toen het blikje 'Hanzestad Zutphen' van de plank, opende deze en vroeg me om er eens goed aan te snuffelen. Hij dacht dat er misschien wel eens de zelfde tabak in de blikjes zaten, die her en der door het land worden verspreid worden. Alleen dan met een ander stickertje erop geplakt van de de betreffende stad. Na wat gesnuffel, voelen en kijken ben ik vrij zeker van dat de 'Hanzestad Zutphen' dezelfde tabak is als wat in mijn blikje 'Old Delft' zit. Voor mijn geen probleem verder, want hij blijft lekker.

Misschien dat er meer mensen hetzelfde hebben ervaren?

Groet.
Tony.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: My Own Blend Hajenius - Hanzestad Zutphen

Bericht door rivulus »

Dat zou veel verklaren. Ik vraag me nu ook af of dit dan wel de st patricksday kloon is (alhoewel er wel overeenkomsten zijn).

Je hebt iets dergelijks ook met kruidenbitters. Iedere stad heeft er wel eentje in een stenen kruikje, en ze smaken allemaal hetzelfde.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Plaats reactie