V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door sim »

V.B. - Jacques Vinche No. 3

http://www.v-k.be/documents/catalog/tvb ... =2&lang=nl

Heeft iemand deze al geproefd? Mijn oog viel erop toen ik vandaag in Huis Verloo naar een blik no. 2 greep.
Ik vermoed dat hij vrij nieuw is.
Een zoekopdracht op tobaccoreviews.com op de woorden "latte" of "macchiato" levert niets op, dus lijkt het een van de eerste tabakken met dat smaakprofiel te zijn, of toch een van de eerste die zichzelf zo omschrijft.
Al moet ik zeggen: er is een bepaalde specifieke zoetheid die soms doorkomt bij het roken van Davidoff Royalty, die ik alleen maar met mokka-ijs kan vergelijken - dus een dergelijk smaakprofiel is niet volstrekt ongehoord. Ik heb het blik laten staan omdat ik normaal geen aromatics rook en 100 gram dan nogal veel is voor een tabak waar ik nog geen recensies van gelezen heb. Maar een geslaagde tabak met latte-machiatosmaak zou ik wel lekker kunnen vinden.
(Hopelijk wordt no. 4 opnieuw een Engelse blend!)
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1589
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door Geoff »

Ik heb er 1 kleine sample van mogen roken van een lokale tabakswinkel. Persoonlijk ben ik meer voor de Engelse blends en vind de VB nummer 1 (groene band) bv. een toppertje! Echter de nummer 3 is een fris zoetige die mij helaas niet kon bekoren. Helemaal precies kan ik hem niet meer voor de geest halen, maar weet nog wel dat ik erg teleurgesteld was.

Misschien ook even achter een sample vragen?

Editje: het is inderdaad de nummer 2 waar latakia inzit. Deze heeft wel de groene band.
Laatst gewijzigd door Geoff op 29 jun 2015 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1161
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door cipke »

Geoff schreef:Ik heb er 1 kleine sample van mogen roken van een lokale tabakswinkel. Persoonlijk ben ik meer voor de Engelse blends en vind de VB nummer 1 (groene band) bv. een toppertje! Echter de nummer 3 is een fris zoetige die mij helaas niet kon bekoren. Helemaal precies kan ik hem niet meer voor de geest halen, maar weet nog wel dat ik erg teleurgesteld was.

Misschien ook even achter een sample vragen?
Proeven wij binnenkort de vb 2 heb er hier 2 blikken van staan, zelf heb ik nog geen gedacht van.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door robvoorburg »

No.2 is een mixture met wat latakia erin, schrik niet het percentage
valt alleszins mee, een aardige tabak om te ontdekken als latakia je
iets lijkt.
Nette prijs kwaliteitsverhouding overigens.
Laatst gewijzigd door robvoorburg op 29 jun 2015 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1589
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door Geoff »

Aan mijn vorige post even een editje toegevoegd. :oops:
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 3

Bericht door Rudolus »

Afbeelding

http://www.latetedor.com/shop/pipes/tab ... -nr-4.html

Ik wil jullie melden dat VB n° 4 op de markt is. Ik ga er geen appart item voor beginnen, ik laat dat over aan wie hem koopt en wenst te beschrijven. Bovendien is de n° 3 zoals hier boven vermeld nog niet echt ontleed door een fijnproever met roeping.

Wel goed dat eens een tabak erbij komt en dan nog in Belgenland door een Belgisch bedrijf op de markt gebracht. Nu en dan breekt de zon nog eens door de donkere wolken.

Groet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Plaats reactie