Planta - Vanilla

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
danielb
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 dec 2014 13:58
Locatie: West-Vlaanderen, België

Planta - Vanilla

Bericht door danielb »

Gisteren gezien in de etalage van de plaatselijke specialzaak: Planta - Vanilla.
"Probier Glas 35 g" kost €3,40 inclusief de glazen tabakspot die een inhoud heeft voor ruim 100 g tabak. Voor die prijs kon ik ze niet laten staan.
De vanille is niet mijn ding, er is bijna geen vanille geur of smaak aanwezig, de tabak brand heet en prikt op de tong.

Maar de Regular valt enorm goed mee, temeer omdat ik een liefhebber ben van Virginia.
Een heel zachte en milde smaak, brand rustig, smaakt en ruikt discreet gewoon naar tabak.
Te vergelijken met (lichte) Semois, je houd ervan of niet. Is verkrijbaar in een verpakking van 50g en 200g.

Zodra mijn vooraad Semois op is, wordt de Planta - Brigg Regular mijn dagdagelijkse tabak.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eliminator op 01 mar 2015 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Regular en Vanilla opgesplitst
Het ergste van alles is besluiteloosheid.

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Planta - Vanilla

Bericht door Tati60 »

danielb schreef:Gisteren gezien in de etalage van de plaatselijke specialzaak: Planta - Vanilla.
"Probier Glas 35 g" kost €3,40 inclusief de glazen tabakspot die een inhoud heeft voor ruim 100 g tabak. Voor die prijs kon ik ze niet laten staan.
De vanille is niet mijn ding, er is bijna geen vanille geur of smaak aanwezig, de tabak brand heet en prikt op de tong.

Maar de Regular valt enorm goed mee, temeer omdat ik een liefhebber ben van Virginia.
Een heel zachte en milde smaak, brand rustig, smaakt en ruikt discreet gewoon naar tabak.
Te vergelijken met (lichte) Semois, je houd ervan of niet. Is verkrijbaar in een verpakking van 50g en 200g.

Zodra mijn vooraad Semois op is, wordt de Planta - Brigg Regular mijn dagdagelijkse tabak.


Afbeelding
Mijn ervaring is dat tabakken die in mooie potjes verkocht worden meestal niet veel voorstellen. Ben zo vroeger ook al enkele keren bedrogen aangekomen, o.m. met een schitterend stenen potje met een cherry mixture van een obscuur merk... Gelukkig maar 50 Gr. Niet te roken dus. Nee, tabak hoort liefst in een blik te zitten. Of wordt hier ook wel eens in bulk gekocht en verhuist (in kleine porties) dan naar mijn oude tabakspot met ingebouwd humidortje.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Plaats reactie