My Own Blend Hajenius - Red Heat

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

My Own Blend Hajenius - Red Heat

Bericht door rivulus »

Hajenius - MOB Red Heat.jpg
Tabakssoorten:
Louisiana Perique, Dark Fire Cured Kentucky en gerijpte Virginia. Ook is hier Gouden Virginia tabak uit Brazilië in verwerkt met Black Cavendish uit Malawi. Tot slot is een hint van Oriënt uit Griekenland en Turkije toegevoegd met vleugje Cypriotische Latakia.

Aroma:
Licht rokerig, wilde bessen

Snede:
Ready Rubbed Flake / Mixture

Room Note:
plezierig

My Own Blend (MOB), in Denemarken gemaakte pijptabakken welke worden geblend bij P.G.C. Hajenius, Amsterdam.

Dit blik heb ik opgepikt bij Schimmel in Zutphen op zoek naar een Latakia blend. Deze tabak kwam met precies de juiste vochtigheid uit het blik en rookt makkelijk. De bessen haal ik er niet zo uit, de Latakia ruik je wel als je het blik open doet maar is niet echt nadrukkelijk aanwezig in de rook. Meer een hint. Heel goed te roken, maar niet echt een knaller. Ik zoek nog even door naar mijn favoriete Latakia blend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: My Own Blend Hajenius - Red Heat

Bericht door robvoorburg »

Precies, een aardige tabak, maar het wordt geen blijver.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: My Own Blend Hajenius - Red Heat

Bericht door rivulus »

Het maakt trouwens enorm uit waarin je deze tabak rookt. Een grotere kop zoals een sherlock Holmes classic of een Chacom Robusta 192 geeft een wat vlakke smakeloze rook. Met een klein model Terminus 50 of 51 gaat het een heel stuk beter. Onder de 18mm houden.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2428
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: My Own Blend Hajenius - Red Heat

Bericht door meindert »

Heb hem ook gerookt , voor mij ook geen blijver!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Plaats reactie