Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door PhilipV »

Damn.. [emoji1]
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door robvoorburg »

Tjonge, dat zou ik geen St.Patricks Dag noemen, eerder een
half tot een jaar.
Veel genot ervan!
Laatst gewijzigd door robvoorburg op 18 jul 2015 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Freark »

Ik bedoel het echt niet onaardig jegens de liefhebbers van deze tabak (want ik weet zelf maar al te goed hoe het is om een tabak te treffen die je geweldig vindt), maar er rijzen bij mij al een tijdje twee vraagjes:
1. Hoe waarschijnlijk is het dat er wereldwijd slechts 1600 blikjes van deze tabak in de markt zijn gezet, wanneer alleen al bij (een deel van) de leden van dit forum die blikjes, ook nadat ze al vier maanden op de markt zijn, bij tientallen binnenkomen?
2. Hoe waarschijnlijk is het dat er voor een productie van 80 kilo een exclusieve tabak is ontwikkeld, wetende dat vele tabakken onder een verscheidenheid aan namen worden verkocht en dat velen in dit geval wijzen naar Larsens Belle Epoque?
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door The_Undertaker »

cipke schreef:Zo juist postnl aan de deur :sherlock:
U bent zich bewust van het idee dat aromatics als deze niet zo goed 'agen' (rijpen)?

(w)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door The_Undertaker »

Freark schreef:Ik bedoel het echt niet onaardig jegens de liefhebbers van deze tabak (want ik weet zelf maar al te goed hoe het is om een tabak te treffen die je geweldig vindt), maar er rijzen bij mij al een tijdje twee vraagjes:
1. Hoe waarschijnlijk is het dat er wereldwijd slechts 1600 blikjes van deze tabak in de markt zijn gezet, wanneer alleen al bij (een deel van) de leden van dit forum die blikjes, ook nadat ze al vier maanden op de markt zijn, bij tientallen binnenkomen?
2. Hoe waarschijnlijk is het dat er voor een productie van 80 kilo een exclusieve tabak is ontwikkeld, wetende dat vele tabakken onder een verscheidenheid aan namen worden verkocht en dat velen in dit geval wijzen naar Larsens Belle Epoque?
.1. Mijn idee, maar da's al langer,maar ik heb nog geen officieel bericht over die 1600 gezien dus dat zal wellicht maar zo een gerucht zijn.

.2. Dat schijnt niet helemaal te kloppen, althans, ik hoor ook verhalen dat die Belle Epoque anders zou zijn. Daarom heb ik daar maar een blik van besteld ;) Eens zien...
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door robvoorburg »

Jouw bericht lezende Freark denk ik dat pijprokers van deze
tabak elegant bij de neus worden genomen.

Jammer dat reclamejongens samen met een fabrikant menen
zich van dit soort technieken te moeten bedienen, in de regel
komt het wel uit en daarmee spannen zij hun eigen paard
achter hun eigen wagen.

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Freark »

@ UT: benieuwd naar jouw bevindingen. De meningen zijn inderdaad verdeeld. Maar ja, op dit vlak vertrouw ik mezelf niet eens. Ik wéét inmiddels dat de DTM/Orlik Ropers Roundels en de Davidoff Flake Medallions identiek zijn en toch... Laatst heb ik zelfs nog vijf blikjes FM gekocht in de VS omdat die daar inclusief verzending maar net duurder zijn dan de RR.
@ robvoorburg: je zegt wat ik denk Rob!
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Deadl0ck »

The_Undertaker schreef:
Freark schreef:Ik bedoel het echt niet onaardig jegens de liefhebbers van deze tabak (want ik weet zelf maar al te goed hoe het is om een tabak te treffen die je geweldig vindt), maar er rijzen bij mij al een tijdje twee vraagjes:
1. Hoe waarschijnlijk is het dat er wereldwijd slechts 1600 blikjes van deze tabak in de markt zijn gezet, wanneer alleen al bij (een deel van) de leden van dit forum die blikjes, ook nadat ze al vier maanden op de markt zijn, bij tientallen binnenkomen?
2. Hoe waarschijnlijk is het dat er voor een productie van 80 kilo een exclusieve tabak is ontwikkeld, wetende dat vele tabakken onder een verscheidenheid aan namen worden verkocht en dat velen in dit geval wijzen naar Larsens Belle Epoque?
.1. Mijn idee, maar da's al langer,maar ik heb nog geen officieel bericht over die 1600 gezien dus dat zal wellicht maar zo een gerucht zijn.

.2. Dat schijnt niet helemaal te kloppen, althans, ik hoor ook verhalen dat die Belle Epoque anders zou zijn. Daarom heb ik daar maar een blik van besteld ;) Eens zien...
Ik heb laatst al eens gezocht waar die 1600 blikken vandaan zou komen, maar ik kon er inderdaad ook geen bron voor vinden.

Naar wat ik begrepen heb zit er in de 1 rum, en in de ander niet als smaak toevoeging (als ik het goed onthouden heb. De een heeft in ieder geval een toevoeging die niet op de verpakking van de ander staat) en is de verhouding van de losse tabak naast de cubes net even iets anders. Maar of de daadwerkelijke beleving wezelijk anders gaat zijn heb ik een hard hoofd in, tenzij je een echte fijnproever bent.

Ik heb sinds de bijeenkomst in zutphen al een blik Belle Epoque om dit eens uit te proberen, (Vind het een fijne tabak, maar de Belle Epoque is beter te betalen...) echter door omstandigheden geen rust of tijd in de donder gehad om er eens goed voor te gaan zitten 2 dagen achter mekaar met 2 pijpen. (en geen leeg, goed afsluitend blik of weckpot voor de Belle.)
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Freark »

Deadl0ck schreef:Naar wat ik begrepen heb zit er in de 1 rum, en in de ander niet als smaak toevoeging (als ik het goed onthouden heb. De een heeft in ieder geval een toevoeging die niet op de verpakking van de ander staat) en is de verhouding van de losse tabak naast de cubes net even iets anders.
Op YouTube laat iemand de Duitse vertaling van de ingrediënten van de St Patricks Day op de sticker achterop het blikje zien en daar staat geen rum bij, zoals in de Belle Epoque. In antwoord daarop laat een ander echter zien dat op de voorkant van hetzelfde blikje in de Engelse tekst wel degelijk rum wordt genoemd. Hij laat ook zien dat die tekst letterlijk overeenstemt met de beschrijving van de Belle Epoque. En toeval bestaat niet.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Wowbagger »

Op zoek naar een zoetje voor de zomer (was eigenlijk op zoek naar Peterson Summertime), heb ik laatst in Dld een blik Belle Epoque meegenomen. Van Robbie-san heb ik eerder een pijp met St. Patricksday mogen stoppen en met mijn beperkte geheugen en smaakpappillen kan ik weinig verschil ontdekken.

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1161
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door cipke »

The_Undertaker schreef:
cipke schreef:Zo juist postnl aan de deur :sherlock:
U bent zich bewust van het idee dat aromatics als deze niet zo goed 'agen' (rijpen)?

(w)
I now :mrgreen: maar rekening houdend zo'n blikje 1weekje meegaat zal rijpen er hier niet inzitten :-?
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Akkie
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jul 2015 17:48
Locatie: Geulle

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Akkie »

Gisterenmiddag naar moeder (81) geweest (Maria hemelvaart) en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om even naar de overkant van de straat te lopen. Daar bevindt zich Haddocks alwaar ik al mijn dagelijkse pijp rookartikelen gewoonlijk haal. Hier bij Paul eens de vraag neergelegd of hij misschien nog ergens een blikje St. Patrick's day had liggen...?. Wel 7 stuks! Had bij de workshop al een neusje genomen van het blikje van Cipke en was idd aangenaam verrast, dus blikje gekocht en mee naar moeders. Het juiste Pijpken (Peterson) gestopt en vlam in de pijp, brande meteen zoals het hoort en warempel: het hele gezelschap enthousiast. Ikzelf natuurlijk ook. Hype of geen hype; het is een bijzonder mooie tabak. Op advies van echtgenote onmiddellijk de resterende 6 blikken opgekocht. Zekere voor het onzekere nemen :twisted:

Inmiddels op een nat terras nog een tweede pijpje gerookt, ben er helemaal weg van. :-?

p.s., houdt mij aanbevolen mocht er ergens iemand een verscholen voorraad tegenkomen. :mrgreen:

Groet, Jo.
" Figuring Shit Out "

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door MilleLuci »

Mooi blikje in Meppel gescoorddd, jammieeeeeeeee.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

Het is bijzonder lekkere tabak , ik stoom ook 1 blikje per week op ( ik heb gelukkig nog een paar op voorraad!!! )
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door smidje »

meindert schreef:Het is bijzonder lekkere tabak , ik stoom ook 1 blikje per week op ( ik heb gelukkig nog een paar op voorraad!!! )
:D :D :D
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door PhilipV »

Zeer goed nieuws voor de fanaten van deze tabak! Handig trucje ook om de limited edition kwestie te verdoezelen.
ac03ee1719970e479fee246356b6f9ed.image.508x310.jpg
The Peterson Founder's choice is a re-release of the successful 2015 St. Patricks Day Tobacco. A unique aromatic tobacco with notes of vanilla, rum and mango. A fresh and fruity blend of Virginia, Orient and Burley tobaccos are gently pressed and cut into cubes to give this Peterson tobacco a truly distinctive finish.

Reeds te koop op Pipedivan (maar enorm duur want Ierland).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PhilipV op 12 sep 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Freark »

Hè, heb ik net een blikje St. Patricks Day gekocht om het met dikke winst door te verkopen aan een verslaafde, wordt mijn plan getorpedeerd door deze gluiperige actie (niks handig trucje) van Peterson. :evil:
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Godfrey59

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Godfrey59 »

Freark schreef:Hè, heb ik net een blikje St. Patricks Day gekocht om het met dikke winst door te verkopen aan een verslaafde, wordt mijn plan getorpedeerd door deze gluiperige actie (niks handig trucje) van Peterson. :evil:
Dan moet je ze iets langer bewaren vrees ik Freek ik heb voor jaren genoeg :lol: :D en nog wat in de ruil pijplijn zitten van deze steeds weer verrassende tabak.

Godfrey.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

:) :wink: hier ook nog wel een voorraadje!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Afficionado »

Na het lezen van de vele positieve reacties hier (nog voor ik me hier heb aangesloten) ook maar op zoek gegaan naar deze tabak.

Er moest wel een beetje van het betere zoek werk aan te pas komen maar ondertussen toch nog 5 blikjes kunnen vinden en drie weken geleden zelfs nog de 2015 St Patricks day pijp erbij kunnen kopen. Die mooie groene met het zwarte randje.

Ik ben van plan deze volgende maand eens te gaan proberen.
Happy smoking

Tonyvn
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:16
Locatie: Sliedrecht

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Tonyvn »

Ik ben net bij Hans van Werven geweest. Die heeft nog een aantal blikken liggen.....voor de liefhebber..... marktplein 28 Apeldoorn.

Luke Stone
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2016 14:12
Locatie: Mechelen Belgie

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Luke Stone »

Voor de liefhebbers : Peterson Founders choice is nu ook te koop in Belgie ,
29 € voor een blikje van 100 gr.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Massis »

Luke Stone schreef:Voor de liefhebbers : Peterson Founders choice is nu ook te koop in Belgie ,
29 € voor een blikje van 100 gr.
Ik ben gelukkig nog ruim voorzien, heb nog 4 blikjes St Patrick's day liggen :P

Overigens: Aromatics rijpen inderdaad niet (allemaal zo) goed, maar vooraleer de smaak er op achteruit gaat ben je wel een jaar of 5 verder hoor.
Anderzijds was bijvoorbeeld mijn FireDance Flake uit 2012 er toch echt wel beter op geworden.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

[quote="PhilipV"]Zeer goed nieuws voor de fanaten van deze tabak! Handig trucje ook om de limited edition kwestie te verdoezelen.

Founder,s Choice
Deze vandaag gekocht en gerookt , voortreffelijk!!! zelfde smaak dan de St.Patrick Day 2015
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Deadl0ck »

meindert schreef:
PhilipV schreef:Zeer goed nieuws voor de fanaten van deze tabak! Handig trucje ook om de limited edition kwestie te verdoezelen.

Founder,s Choice
Deze vandaag gekocht en gerookt , voortreffelijk!!! zelfde smaak dan de St.Patrick Day 2015
Mag het hopen dat het dezelfde smaak heeft, het hoort tenslotte dezelfde tabak te zijn. :D
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Arno »

Massis schreef:Anderzijds was bijvoorbeeld mijn FireDance Flake uit 2012 er toch echt wel beter op geworden.
Dat komt omdat Firedance Flake uit Virginia bestaat, wat goed "aged". Het merendeel van de aromaten bestaat uit vooral veel cavendish, wat dus niet echt goed "aged".

Voor meer info zie: https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... he-better/
Afbeelding

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door wiele »

Heb ook de Founder's choice gekocht overlaatst met een peterson antique set. Leuke tabak maar wel nat. Dus droogtijd nodig.
Geen idee dat het dezelfde smaak had als st patrick's day. Maar ik ken nog niet zoveel van aromatics. Peterson special reserve 2014 was goeie tabak. Kohlhaze en Kopp winter edition heb ik half leeg en is zeker ook goed! Dus erbij nog keuze genoeg lijkt me op dat vlak.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

Wat zoete tabak betreft is Molto Dolce voor mij de Topper!

Afbeelding
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Plaats reactie