Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door PPMP »

Hoewel ik er nog niets over kan zeggen, of kan terugvinden bij o.a. TobaccoReviews, hier alvast de plaatjes. Wat jammer dat er nog geen geurfoto's zijn...

Afbeelding
Tekst; "A fruity mixture of Virginia, Burley, Oriënt and Spicey Tobaccos.
Gently pressed and then cut into cube. Black Cavendish and smooth coloured Virginia are subsequently added. The blend is refined with rum and the aroma from mango, maracuia and vanilla."
Afbeelding
Een geurexplosie...
Afbeelding
Op het eerste gezicht lijkt het wel "houtpulp", maar gelukkig weten we wel beter...

Wordt vervolgd,


Pascal

bull

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door bull »

Ben over laatst naar Dublin geweest. Daar een Peterson Marc Twain gekocht en deze tabak erbij. Het enige nadeel aan de tabak is dat er zo weinig in een doosje zit. Echt lekker. Vooral het fruitige komt goed door. Vanille proef ik niet echt doorkomen

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Massis »

Oeh deze wil ik echt wel eens proberen!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Mikali »

Ik heb de pijp in bestelling, deze tabak zou ik toch ook wel willen proberen hoor, het leest al lekker :lol:
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

Ja..dit lijkt mij ook wel lekker!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door PPMP »

In de laatste mailing van "De Oude Leeuw" zat een "wordt verwacht" van deze tabak voor de Nederlands markt.
Afbeelding


Pascal

mafkACE
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 nov 2014 16:28

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door mafkACE »

Ik heb deze tabak afgelopen weekend gekocht.
En eigenlijk zonder goed te kijken uit het blik in de pijp gemikt.

Best wel lekker, maar rookte vrij lastig.
Dus bij een nadere inspectie in daglicht bleek het inderdaad "cubed" te zijn.
vierkante blokjes tabak.

Mijn vraag is, moet je dat nog uit mekaar wrijven of is het echt de bedoeling de blokjes in je pijp te mikken?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Arno »

mafkACE schreef:Ik heb deze tabak afgelopen weekend gekocht.
En eigenlijk zonder goed te kijken uit het blik in de pijp gemikt.

Best wel lekker, maar rookte vrij lastig.
Dus bij een nadere inspectie in daglicht bleek het inderdaad "cubed" te zijn.
vierkante blokjes tabak.

Mijn vraag is, moet je dat nog uit mekaar wrijven of is het echt de bedoeling de blokjes in je pijp te mikken?
Dat is nou het mooie aan pijproken: wat jij wil! Probeer het eens met uit elkaar wrijven en probeer ze eens zo in de pijp te mikken. Je komt er zo vanzelf achter wat voor jou de beste methode is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Deadl0ck »

Goh, dit is zo de eerste tabak die ik echt zie die cubed is. tenzij je een hele plug in je pijp gaat duwen. Nou heb ik daar ook nooit echt naar gezocht overigens. Maar wel leuk om een keertje uit te proberen, gewoon eens om te kijken hoe het rookt.

Mafkaas, vermoed dat als je het als cube stopt, je wat lichter moet stoppen dan wanneer je hem uitwrijft.
Groet, Mark

Winslow Collector

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Winslow Collector »

mafkACE schreef:Mijn vraag is, moet je dat nog uit mekaar wrijven of is het echt de bedoeling de blokjes in je pijp te mikken?
Toch even een waarschuwing, mafkACE, bij het uitwrijven van de tabak. De fabrikant laat die samengeperste stukjes er juist inzitten, om het brandproces in de pijp wat te vertragen. Dat doen ze niet voor niets. Wrijf je al die vaste stukjes uit elkaar, loop je grote kans op heet roken én dat komt de smaak niet ten goede. Probeer het gewoon even uit met uit elkaar wrijven, maar houd dan de temperatuur tijdens het roken goed in de gaten.

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Mikali »

MIjn ervaring met cube cut (van onder andere DTM memories of Tuscany) is het gewoon in de pijp te laten vallen tot ze helemaal vol is, dan héél zachtjes aandrukken en de vlam erin, brand perfect ! :)
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door fransp »

Deze tabak ook enkele weken geleden bij Schimmel te Zutphen gekocht.
Een zeer fruitige geurende tabak, en een fijne zoetige smaak. Tevens een zeer prettige geur voor de omgeving. Mijn buurman is ook pijproker en hem viel gelijk de prettige geur van de rook op. (De man is absoluut geen zoetroker en rookt alleen Baai tabakken)
Persoonlijk vind ik de tabak erg moeilijk branden, diverse pijpen geprobeerd met grote en kleine kop. Na wat experimenteren hou ik het toch bij een pijp met ruime ketel, maar dat is wellicht zeer persoonlijk. Een grote ketel is prettig omdat ik nu de tabak met kleine hoeveelheelheden in de pijp laat vallen om deze vervolgens licht aan te drukken. Deze handeling herhaal ik 3 á 4 keer tot de pijp goed gevuld is. Dan nog wordt deze herhaaldelijk opnieuw aangestoken. Kortom, een zeer fijne tabak maar lastig te stoppen en in de brand te houden. En de buurman.......die is niet van zijn geloof af te krijgen.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door MaartenS »

Goh, dit is zo de eerste tabak die ik echt zie die cubed is. tenzij je een hele plug in je pijp gaat duwen. Nou heb ik daar ook nooit echt naar gezocht overigens. Maar wel leuk om een keertje uit te proberen, gewoon eens om te kijken hoe het rookt.

Zat/hoorde vroegahr ook bij de Tatoo pijp...
Tattooriginal.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Robbie-san »

Ik heb deze tabak ook. Deed mij in eerste instantie ook aan de cubes van tattoo denken.
Persoonlijk vindt ik het een heerlijke tabak. Wel aromatisch, maar subtiel en met meerdere smaak sensaties. Deze komt in mijn top 3 te staan.



Geniet.



Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Meester W »

Doet het wat denken aan Edgeworth ? ( voor de oude zakken onder ons )

Gr.

Willem
I wasn’t born to follow..

GeorgesS

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door GeorgesS »

Bij het openen van het blik was ik aangenaam verrast door een mooi uitgebalanceerde mengelmoes van fruit- en tabak geur; Toen ik het dekblaadje wegnam kwam de tweede verassing, Daar waar ik in zo’n rond blik losse tabak verwacht had, zag ik een voor mij tot dan toe onbekende vorm van mooi vierkant gesneden plakjes samengeperste tabak. Omdat ik enorm van flake tabak ben gaan houden vond ik dit een meevaller. Tabak van Peterson is nieuw voor mij en dit blikje deed me zo verassen dat ik direct naar het forum ben gegaan om deze review te lezen.

Ik heb mijn ‘Chacom 185ans’ met grote kop uitgekozen en de blokjes erin laten vallen. Toe de pijp vol was heb ik er nog wat tabak bovenaan gelegd en lichtjes aangedrukt. Het aansteken verliep in 3 stapjes, maar omdat ik veel flake rook van SG vond ik deze tabak eenvoudig aankrijgen.
De tabak blijft in deze pijp lekker rustig smeulen, net zoals flakes dat doen, zonder dat de pijp warm loopt. En de geur en smaak van deze rooksessie hebben me beslist nieuwsgierig gemaakt naar wat Peterson nog allemaal in huis heeft.

Gebruikersavatar
richard75
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 dec 2013 22:17
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door richard75 »

Nadat de kerst tabak van Peterson me ook zo was bevallen, vandaag in mijn pauze een blikje van deze gehaald bij de Oude Leeuw.

Opvallend fruitige tabakssmaak inderdaad bij het openen, zeer zeker niet het idee gevende dat deze zal overheersen (zoals bij sommige tabakken absoluut wél zo is.... imho BiBo bijvoorbeeld!)

Hele mooie Cube cut die ik dan ook zo (om even mafkACE aan te halen) in mijn pijp heb heb gemikt.

Aansteken ging zeer vlot, eenmaal op gang smeult de tabak rustig door en is het een (tot nu toe) zeer aangename ervaring! Mijn cobje werd wel wat warmer als gebruikelijk, maar ik ben bang dat dat dan weer door mij kwam omdat ik wat minder ontspannen zat te roken.
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Whitesnake

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Whitesnake »

Heel lekkere tabak maar, klopt... vrij moeilijk aan de gang te krijgen.

Godfrey59

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Godfrey59 »

Een hele lekkere tabak heeft wederom mijn pad gekruist . Bij Willem op de meeting een pijpje gestopt en meteen verkocht :lol: Omdat het een Limited editie betreft maar tijdelijk voorradig , dus vandaag de laatste 4 bij Willem besteld voor nog een jaartje of wat op het kelderschap te vertoeven :wink: . Wat ik zo verder nog aan deze tegenkom zie ik wel .

Een makkelijk brandende tabak vindt ik in tegenoverstelling met mijn bovenbuurman . Echter stop ik cubes anders als normale tabak . Gewoon in de kop kiepen beetje kloppen en het heuveltje zachtjes een beetje aanduwen en klaar . Brand zeer langzaam en rustig op die manier .

Godfrey

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door MilleLuci »

Heel lekker! Prachtig blikje van Rob gekregen en hij is al opperdepop! Aanradertje.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

cookiemonster
Berichten: 247
Lid geworden op: 16 jan 2015 19:13
Locatie: België

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door cookiemonster »

Zo een toeval, deze morgen ook een blikje gekocht voor bij mijn nieuwe opgeknapte peterson's pijp.
Zal nog een tijdje moeten wachten om er van te proeven want ik heb nog een ander blikje open.
Maar ik heb er een foto van gemaakt het is echt een zeer mooi blikje, achteraf als het leeg is zal ik het zorgvuldig bij houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door cookiemonster op 15 jun 2015 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door meindert »

Ik heb 2 blikjes in mijn bezit en de eerste is al bijna op , zo geweldig lekker!!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Bommel »

Helaas waren de twee blikken van PPM al vergeven :cry: , maar oh oh wat zal ik graag deze tabak een keertje willen roken.
Afbeelding

Godfrey59

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Godfrey59 »

Bommel schreef:Helaas waren de twee blikken van PPM al vergeven :cry: , maar oh oh wat zal ik graag deze tabak een keertje willen roken.
Hij slinkt her en der in ras tempo waarde Bommel en zal ook indien op niet meer bijgemaakt worden. Dit was ook de reden om hem maar op voorraad te leggen :)

Godfrey

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Janno »

Zoals elders ook al geschreven: WO Larsen - Belle Epoque schijnt erg dicht in de buurt te komen.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door MilleLuci »

Janno schreef:Zoals elders ook al geschreven: WO Larsen - Belle Epoque schijnt erg dicht in de buurt te komen.
Spannend, die heb ik nog dicht liggen!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fluffy Feet
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 mei 2015 16:26
Locatie: Leuven

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Fluffy Feet »

Hey iedereen, ik zag dat velen bezorgd waren over het slinkende aantal blikjes van deze tabak. ik heb een winkeltje gevonden in Waterloo waar ze deze nog in voorraad zouden hebben, bij Au plaisir de vivre.
http://www.au-plaisir-de-vivre.be/nl/pe ... -50gr.html
Ik hoop dat ik hiermee een paar mensen enigszins blij heb kunnen maken, gezien het enthousiasme rond deze tabak. :D
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu

Godfrey59

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Godfrey59 »

Janno schreef:Zoals elders ook al geschreven: WO Larsen - Belle Epoque schijnt erg dicht in de buurt te komen.
Heb ze beide open . Toch een duidelijk verschil in smaak en roomnote . Bij de Peterson ervaar ik op de achtergrond meer tabak ( en een little English taste) wat ik wel waardeer , ook de cubes schnit is bij Peterson beter uitgevoerd . De Larsen gaat veel meer naar een Scandinavische blend toe met een dito meer caramel taste en room note als ik het zo goed omschrijf .

Godfrey

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door Bommel »

Vandaag een ruime sample van UT mogen ontvangen en alvorens de St.Patricks day pijp er mee te stoppen mezelf even ingelezen hoe om te gaan met die kleine dobbelsteentjes tabak.
Ik heb ze niet uiteen gewreven maar gewoon in de bowl gemikt tot de rand en dan uiterst zachtjes aangedrukt.
In twee keren vlammen is de pijp lekker aan de gang en met kleine lustige trekjes blijft de tabak rustig door gloeien.
Dit komt de smaak gaande weg meer ten goede dan als je als een dolle aan de pijp trekt.
Dat is vaak ook met andere tabak het beste, maar hier lijkt het noodzakelijk om alle smaken goed waar te kunnen nemen.
Het is heel jammer dat deze tabak gelimiteerd is want ik denk dat Peterson hiermee hele volksstammen een plezier mee kan doen.
Hartelijk dank UT voor deze mogelijkheid tot proberen.
Mocht iemand van zijn blikjes af willen......... :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Peterson - St Patricks Day 2015 Limited Edition

Bericht door The_Undertaker »

Bommel schreef: Mocht iemand van zijn blikjes af willen......... :lol:
Dan hou ik mij inderdaad aanbevolen! :lol: :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie