Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Shannon

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Godfrey59

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Shannon

Bericht door Godfrey59 »

Van De Shannon had ik al een tijdje wat blikjes op de plank liggen en nu toch maar eens een pijpje mee gestopt.

De tabak zit in een mooi draaiblik met de ouderwetse papier frommel afdichting die we ook kennen van bv Petersons verpakkingen.
Na het openen een zoet fruitige geur duidelijk waarneembaar , en na even nadenken weet ik het , Meloen . Ja dat is het de zoete kleverige geur van watermeloen.

De Virginia , Burley en Black Cavendish zijn tot flakes geperst maar liggen een beetje los in het blik . Bedoelen ze dit met mellow flake ?De tabak is iets aan de kleverige kant en daarom niet te vast stoppen maar. Ook hierdoor gaat het aansteken iets moelijker en heeft even nodig. Maar als hij eenmaal brand dan gaat het mooi en heeeeel langzaam verder. Een hele traag brandende tabak.

De smaak is zoet en nogmaals zoet , en ja met meloen heb ik het juist omschreven. Deze tabak heel rustig roken omdat hij bij te snel trekken de neiging heeft een beetje te bijten . Hou je het rustig is er niets aan de hand . Echter heb ik deze ervaring vaker met Duitse tabakken.

Het zoete blijft tot ver over de helft aanwezig , daarna vlakt het een beetje af .

Mijn oordeel is dat de Shannon niet helemaal geschikt is voor beginnende of snel rokende pijprokers.
Ben je echter een zoet liefhebber zal je deze waarderen als je hem leert roken .

Godfrey

Afbeelding

http://www.tobaccoreviews.com/blend/205 ... nd-shannon
Laatst gewijzigd door Eliminator op 01 dec 2014 00:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: [merk] - [type] format aangepast / TR-link toegevoegd

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Shannon by DTM voor de zoetroker

Bericht door Bommel »

Ik heb al menig blikje geconsumeerd en ben er wel over te spreken.
Als men de flake uit een wat ruimere bowl rookt en inderdaad dit rustig doet dan blijft de smaak die weg heeft van meloen, zelf heb ik het idee van pompoen, tot bijna de bodem waarneembaar.
Advies is wel om de flake even te laten drogen voor dat men de pijp stopt.
15 minuutjes volstaat is mijn ervaring.
Afbeelding

Plaats reactie