WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht door colourpipe »

Afbeelding

Brand: W.O. Larsen
Blended By: Orlik Tobacco Company A/S
Blend Type : Aromatic
Contents: Black Cavendish, Burley, Virginia
Flavoring: Alcohol / Liquor, Amaretto, Cocoa / Chocolate, Coffee, Fruit / Citrus, Orange, Whisky
Cut: Coarse Cut
Packaging:50g Tin, 100g Tin.
Country: DK

Consists of carefully selected Virginia tobaccos from the best tobacco fields on three continents. The balanced Virginia tobaccos are blended with fermented Black Cavendish and premium Burly from the USA, Malawi and Mexico.

http://www.tobaccoreviews.com/blend/284 ... ct-mixture

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop trouwens dat de Larsentabak 2015 niet zo`n tegenvaller wordt als de 1864 van Larsen die ik laatst heb gekocht.
Heerlijk ruikend in de verpakking maar ik kon er niet doorheen komen... Geen tabak voor mij.
Ik ben heel bang dat ik Peterson fanaat moeilijk zal kunnen wennen aan de Larsentabakken... :?
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht door Eliminator »

Gewijzigd: topicnaam volgens afgesproken formaat [merk]-[type], afbeelding toegevoegd en info tobaccoreviews toegevoegd.

Colorpipe kun je iets meer info geven dan 'geen tabak voor mij' ? Wellicht kunnen de anderen er dan iets meer mee !
Afbeelding

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht door colourpipe »

Eliminator schreef:Gewijzigd: topicnaam volgens afgesproken formaat [merk]-[type], afbeelding toegevoegd en info tobaccoreviews toegevoegd.

Colorpipe kun je iets meer info geven dan 'geen tabak voor mij' ? Wellicht kunnen de anderen er dan iets meer mee !
Hallo Eliminator,

Ik heb er eigenlijk te weinig van gerookt maar zoals ik vaker vermeld ben ik een liefhebber van zoete tabakken. De heerlijke geur bij het opendoen van het doosje komt voor mij totaal niet overeen met hetgene wat ik tijdens het roken beleefde. Nou wil het wel eens vaker voorkomen dat geur en rookbeleving van elkaar verschillen. Al moet ik zeggen dat Petersontabak voor mij wel qua geur- en rookbeleving in de buurt komt.
Ik vond 1864 een onaangename sterke tabak, een behoorlijke tongbite, scherp en onduidelijk in smaak. Ik meende dat ik vergeten was een filter er in te doen maar voor mij echt te sterk. En sommige Petersontabakken kunnen er ook wel wat van maar de Larsen was voor mij te "heavy". Het kan aan mezelf liggen omdat ik mixture rook maar ik wil herkenningspunten van reuk terug krijgen in het roken. Dat lukt meestal. Ik heb deze in drie verschillende pijpen gerookt maar het bleef voor mij hetzelfde.
Waarschijnlijk zullen er medecollega`s zijn die het totaal niet met mijn antwoord eens zullen zijn.
Ik heb bijna een volle doos weggeven aan iemand die altijd baaitabak rookt (VOORTREKKER) en nooit een mixture en die vond hem geweldig.
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht door colourpipe »

Brand: W.O. Larsen
Blended By: Orlik Tobacco Company A/S
Blend Type : Aromatic
Contents: Black Cavendish, Burley, Virginia
Flavoring: Alcohol / Liquor, Amaretto, Cocoa / Chocolate, Coffee, Fruit / Citrus, Orange, Whisky
Cut: Coarse Cut
Packaging:50g Tin, 100g Tin.
Country: DK

Nog even ter aanvulling van het andere bericht

Flavoring.. Amaretto , cocoa chocolate, coffee , fruit, citrus , orange ,Whisky

NIETS van dit alles kon ik terugvinden in de rookbeleving
als ik Peterson Sunset Breeze rook met Amaretto ruik je dit... Bij de 1864 kon ik niets van deze ingrediënten herkennen.

Hopelijk toch een klein beetje kunnen verduidelijken....
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Silas
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jul 2012 13:13

Re: WO Larsen - 1864 Perfect Mixture

Bericht door Silas »

Lekker tabakje dit! Makkelijk te stoppen en hoeft wat mij betreft niet te drogen. 2 keer de fik erin en hij rookt prima weg.
De opmerking van colourpipe aangaande Peterson en Larsen intrigeert mij omdat ik deze tabak wat vind lijken op CC van Peterson. Geheel subjectief vergelijking overigens en niet op wetenschappelijke basis gestoeld.
Niet te zoet maar een verfijnde touch op de achtergrond. Halverwege word de smaak ronder.
De pijp laat zich makkelijk helemaal leeg roken. Geen tonguebite en een heerlijke nasmaak.
Maarten

Plaats reactie