Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard75
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 dec 2013 22:17
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door richard75 »

Afbeelding
€ 8.80

Body: 3
Aromatic Taste: 3
Roomnote: 3


http://www.tobaccoreviews.com/blend/426 ... e-aromatic

Gisteren deze telg van de veelbesproken Clan familie gekocht omdat ik persoonlijk af en toe een pijp met de 'normale' Clan wel kan waarderen. Clan is in mijn ogen de Marmite van de tabakswereld, je vind vind het wat, óf je zal het niet eens in je pijp stoppen als men een pistool tegen je hoofd houdt.

Stukje tekst van de website:
Deze blend van Clan bestaat uit Virginia tabaksbladeren uit de traditionele gebieden Zimbabwe, Afrika, Brazilië en Kentucky (Amerika) waar tabak verbouwt wordt. Een selectie hiervan wordt vermengt met een zachte Black Cavendish en een subtiele topsmaak van een vleug whisky en appel. Deze tabak heeft een uniek karakter met een sterke smaak en is zeer mild. De Room Note is bijna niet merkbaar.
Volgens tobaccoreview zou de casing van deze tabak Whiskey en Maple moeten zijn, misschien een klein vertaal issue in het Hollandisch?!

Afijn, bij het openen van het pakje komt me een sterk zoete geur tegemoet die mij persoonlijk nog het meeste doet denken aan een rauwe honing en rum (die van de rumbonen). De tabak voelt prettig aan, stopt goed en ontbrand prima. Totaal geen moeite met gaande houden ook. Geen tongbite ervaren.

Qua smaak, tja, daar ben ik nog niet over uit, het ene moment is het een prettig zoete smaak, het andere moment proef je bijna niets. Ietsje later (na een kwart denk ik) gaat de smaak over naar een meer gelijkmatige zoetige rookervaring. Hij heeft geen uitermate opvallende roomnote.

Conclusie voor mij is dat deze tabak, hoewel niet tegenvallend, niet opvallend genoeg is om zich in mijn "terugkerende aankoop lijst" te nestelen.
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Marco big-ben »

Gek toch,... CLAN eens de meest verkochte tabak van nederland!!
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Bananabox-Ninja »

richard75 schreef:Clan is in mijn ogen de Marmite van de tabakswereld,
Dat, dat is een hele goeie vergelijking.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Ribbon »

Marco big-ben schreef:Gek toch,... CLAN eens de meest verkochte tabak van nederland!!
Heineken is ook het meest verkochte bier van Nederland. :wink:
Bananabox-Ninja schreef:
richard75 schreef:Clan is in mijn ogen de Marmite van de tabakswereld,
Dat, dat is een hele goeie vergelijking.
Wat betreft het 'love it or hate it' inderdaad. Qua smaak ligt dit toch wel anders. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ribbon schreef:Wat betreft het 'love it or hate it' inderdaad. Qua smaak ligt dit toch wel anders. :wink:
Duh ;)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
richard75
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 dec 2013 22:17
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door richard75 »

Ribbon schreef:
Marco big-ben schreef:Gek toch,... CLAN eens de meest verkochte tabak van nederland!!
Heineken is ook het meest verkochte bier van Nederland. :wink:
Bananabox-Ninja schreef:
richard75 schreef:Clan is in mijn ogen de Marmite van de tabakswereld,
Dat, dat is een hele goeie vergelijking.
Wat betreft het 'love it or hate it' inderdaad. Qua smaak ligt dit toch wel anders. :wink:
Hoebedoelu? :P

Ik vind (uiteraard persoonlijk) Marmite/Veggimite of hoe het ook mag heten het meest afgrijselijk smakende goedje wat ik ook heb geproeft.... Net als sommigen hier dus Clan omschrijven :D En van Heineken krijg ik koppijn!
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Ribbon »

Ik bedoel dat Clan niet naar Marmite smaakt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
richard75
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 dec 2013 22:17
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door richard75 »

Ribbon schreef:Ik bedoel dat Clan niet naar Marmite smaakt.
Whoehahaha!!

Het moment dat er iemand een tabak gaat maken die naar Marmite smaakt, mag deze persoon voor wat mij betreft verbannen worden naar de 7 lagere hellen van Dante...

Maar inderdaad Ribbon en ik doelde ook meer op het effect wat Marmite op mensen heeft en dat dat overeenkomt met de meningen over Clan :D
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Bananabox-Ninja »

Google vooral niet Marmite tobacco, ik schrok me het apezuur dat die twee woorden meer dan een miljoen hits leverde.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
richard75
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 dec 2013 22:17
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door richard75 »

Denk vooral niet aan een Roze Olifant.... Kan ik ook al niet!

Gelukkig lijkt het erop dat het enkel tabaksblikjes (tins) betreft met Marmite fan-art erop :shock:

En een enkele verwijzing naar Vrouwe Latakia:

Latakia
The Marmite of the tobacco world "Love it or Hate it" a true English blend. Latakia is produced by fire-curing Oriental leaf over smouldering aromatic woods and herbs, which adds a distinct burnt Oakey character. It is generally used as a blending tobacco but some smokers crave it so much they will smoke it straight.
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Marco big-ben »

Laat het natuurlijk welzijn, dat als je eerst het meestverkochte, dus meest geliefde weet te produceren, en nog geen twintig jaar later de tabak in een ander land geproduceerd word met het zelfde receptuur, en nu je product word neer gesabelt als zijnde de meest slechte tabak aller tijden.Ik kan dit dus echt zo stellen na veel recensies gelezen te hebben(met dank aan Arno voor de recensies) is er toch echt iets fout in de receptuur en fabricatie...Jammer herinner mij deze tabak als een lekker tussendoor!
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Ribbon »

Zelf vind ik Marmite goddelijk, maar dat terzijde. :mrgreen:

Soms vraag ik me af in hoeverre mensen nog objectief kunnen zijn t.o.v. een tabak die al jaren wordt weggezet als inferieur.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Niemeyer - Clan Fine Aromatic

Bericht door Eliminator »

Heren we zitten hier in de recensie afdeling, niet in de rooksalon, back to "Clan Fine Aromatic" please !
Afbeelding

Plaats reactie