Orlik - Fraser Flake Cut Burley

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Orlik - Fraser Flake Cut Burley

Bericht door Ribbon »

Fraser Flake Cut Burley
----------------------------------------------------------------------

Brand: Orlik Tobacco Company A/S
Blend: Type Unknown
Contents: Burley
Flavoring: None
Cut: Flake
Packaging: 50g Pouch, 50g Tin
Country: DK
Production: Unknown

"A blend of ripe roasted Burley leafs. Natural strong tobacco flavor."

Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------

Fraser is een Deense Burley flake. De smaak is naturel, vol, en tja: Burley. Geen nicotinebom, maar een 'straight forward' blend die dankzij de afwezigheid van Virginia of andere tabakssoorten erg oprecht overkomt. Voor liefhebbers van een niet te heftige Burley met een romig randje is dit wel een aanrader.

Echter, voor ik mensen ga doodmaken met een blije mus; deze blend is niet meer op de markt. Toen ik mijn pouch opende werd ik begroet door een zelfde soort schrijven als destijds op de pakjes Brown Sliced stond. Mijn Deens is slecht, maar de strekking werd me duidelijk; Fraser is een stille dood gestorven in tegenstelling tot de minder stille dood van OBS. Naar mijn mening is dit trouwens niet zo'n groot verlies als bij OBS. Fraser is een lekkere tabak maar niet uniek en de brandbaarheid laat ook nog wel eens te wensen over, vooral bij de vouwmethode. Na verkruimeling brandt hij beter, maar smaakt hij ook iets vlakker.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik - Fraser Flake Cut Burley

Bericht door Sidekickelvis »

De OBS heb ik nooit mogen smaken maar hier heb ik dan weer wel een pouch van. Lijkt mij wel wat.... Ik heb trouwens nog wat voor je om te proeven Ribbon. Wat Cornell&Diehl wat mij niet bevalt. Hebbie wat te ruilen?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik - Fraser Flake Cut Burley

Bericht door Ribbon »

Echt vergelijkbaar met OBS is hij verder niet hoor.

Ik stuur je zo ff een pbtje.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie