Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Treasures of Ireland

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Treasures of Ireland

Bericht door Bommel »

Afbeelding


Brand Treasures of Ireland
Blended By Dan Tobacco
Blend Type Unknown
Contents Virginia
Flavoring None
Cut Ribbon
Packaging 50g Tin
Country DE
Production Unknown

Deze tabak van Timmy mogen ontvangen en eindelijk nu mijn verstopte neus over is ben ik in staat om van deze tabak een kleine review te plaatsen, in hoeverre het mogelijk is met mijn beperkte kennis van tabak.

Als de deksel gelicht wordt van het blik komt gelijk een fruitige geur de neus te gemoed dat doet denken aan rood fruit als aardbeien, kersen en frambozen.
Eerder heeft de geur weg van fruitige bubbelgum dat bol staat van geur en smaakstoffen.
De eerste indruk is dan ook dat het too much is en de verwachting is een mond vol fruitig suiker tijdens het roken.
Dit valt gelukkig mee hoewel de tabak wel lekker zoet is, naar mijn mening niet te zoet.
In de Tobacco reviews wordt gesproken over vochtige tabak, zo uit het blik, maar dat kan ik niet beoordelen daar mijn hoeveelheid gekregen is en al iets is in gedroogd.
Hierdoor dreigt de tabak wat heter te roken en dus gevaar voor brand op de tong.
Gewaarschuwd wordt dan ook deze tabak uiterst rustig te roken.
Nou, deze tip moet men ook ter hand nemen als de tabak wat droger is.
Ten eerste heeft deze tabak de neiging om te snel roken direct af te straffen met een tong brand, ten tweede vergaat de smaak dan als sneeuw voor de zon.
Als men de tijd neemt om rustig van de tabak te genieten dat is dit een aangename zoete tabak die de gehele bowl op smaak blijft.
Ook de roomnote is aangenaam en niet dwingend overheersend voor dagen.
Deze tabak kan zeer goed tot zijn recht komen als ze gerookt wordt op een warme zomeravond met een koel Roseetje erbij die ook, net als de tabak de smaak van rood fruit in de afdronk heeft.

Aanrader?
Ja, als men van zoet houd, de rust heeft deze tabak te leren ontdekken en men niet meer in de begin fase bevind als pijproker.
Het stoppen van de pijp vergt toch enige ervaring van gevoel omdat de tabak uitnodigt om te strak te stoppen of te licht.
Zal ik deze tabak kopen?
Ik denk het wel, al is het alleen al voor die lekkere warme zomeravonden.
Maar het is voor mij geen tabak die in mijn vast assortiment bij gezet zal worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Treasures of Ireland

Bericht door Sidekickelvis »

Ook ik heb hier een blikje van en na een eerste aarzeling over de tabak moet ik na een paar pijpen toch zeggen dat hij steeds beter gaat bevallen. Doet een beetje denken aan de Black Cherry van Samuel Gawith qua smaakopbouw. Veel fruit en zoet maar iets minder heftig.

De te gebruiken pijp luistert nogal nauw merk ik. Na de eerste niet zo bevredigende ketelvullingen uit wat andere pijpen smaakt de fikse ketel van de Stanwell jaarpijp 2000 tot nu toe uitstekend. Filters is zeker aan te raden omdat de tabak neigt naar bijten bij onzorgvuldig roken (Arno bedankt voor de waarschuwing). Het zou een flake moeten zijn maar deze flake komt Broken uit het blik. Een beetje zoals de GL Pease Flakes uit het blikje komen.

Als je van zoet en fruitige tabakken houd kun je rustig eens een blikje aanschaffen. Voor de Latakia en naturel liefhebbers onder ons zou ik er nog eens over nadenken......

Ook bij mij zal deze tabak niet snel terugkomen als dit blik leeg is.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie