Danske Club - Blue Sambuca

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Danske Club - Blue Sambuca

Bericht door Bommel »

This mixture contains 80% double-fermented African and South American black cavendish and 20% bright Virginia from Brazil. The natural sweetness is enhanced by the addition of Sambuca and real licorice.

Brand Danske Club
Blend Type Aromatic
Contents Black Cavendish, Virginia
Flavoring Alcohol / Liquor, Spices
Cut Ribbon
Packaging 50g Pouch


Afbeelding

Vaak is het zo dat enkele pijpen roken nodig is om een indruk te krijgen van een tabak, maar bij deze is het anders.
Bij opening van de pouch lijkt het wel of je een fles Sambuca opent en dan wekt het de indruk dat er een miskoop is begaan.
In mijn geval betreft het een ruime sample, maar het effect is hetzelfde.
Echter wordt men op het verkeerde been gezet.
Inderdaad geurt de tabak naar Sambuca maar dat wordt iets minder na opening.
Het verbazende is dat als de pijp aangestoken is er een subtiele Sambuca smaak in de mond komt, niet overdreven, die meer lijkt op menthol met een beetje drop.
Overigens blijft de smaak de gehele bowl goed aanwezig en gelukkig gaande weg komt de tabak zelf meer tot zijn recht.
Half weg ontdekt men een mooie mix tussen topping en de tabak blend die spannend aanhoud tot op de bodem.
De tabak rookt licht en is fris, brand niet op de tong en is makkelijk aan de gang te houden.
De roomnote had ik erger verwacht, een beetje plakkerig zoals een glas met gemorste likeur, maar het is aangenaam en blijft niet te dik hangen.
Een tabak voor de brood nodige verandering maar het zou mij niet verbazen als ze een vaste plaats krijgt in de categorie "vaker".
Afbeelding

Plaats reactie