PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door annie69 »

nee hoor vraag ignoro maar,denk een foutje in de productie.
Zie foto ,wat er nog van over is,yummie :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Wowbagger »

Netjes!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

En zelfs een filmpje!

Afbeelding

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door MfOx »

Inderdaad, zeer netjes (en toch ook wel iets om trots op te zijn Arno ;)).

Ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn. Dan dien ik wel gelijk de kanttekening te maken dat ik enkel hierop 'actief' ben, en bij geen enkele andere fora aangesloten ben... Maar goed, hier vertoef ik graag :D

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door dinck »

"Der Namensgeber, Janneman, scheint so'nen Forumguru zu sein, keine Ahnung, kenn ich nicht, keine Ahnung wer das ist..."

Foei!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Wowbagger »

dinck schreef:"Der Namensgeber, Janneman, scheint so'nen Forumguru zu sein, keine Ahnung, kenn ich nicht, keine Ahnung wer das ist..."

Foei!
Ach, op de site doet Hans Joachim Ziglowski hem al de tip om eens op Jan Kusters te zoeken bij youtube...

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

Leuke reviews.
Afbeelding

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door capricorn »

dinck schreef:"Der Namensgeber, Janneman, scheint so'nen Forumguru zu sein, keine Ahnung, kenn ich nicht, keine Ahnung wer das ist..."

Foei!
Waarom foei? Niet iedereen op de wereld leest Nederlands . En niet iedereen kent Janneman.
Wat hier te zien en te lezen is is het feit de Jannemanflake is Wauw

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door dinck »

capricorn schreef:Waarom foei?
Hm, dat was niet echt serieus bedoeld...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

No worries Dinck, soms komt een luchtigheidje niet over.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Huub »

MfOx schreef:Inderdaad, zeer netjes (en toch ook wel iets om trots op te zijn Arno ;)).

Ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn. Dan dien ik wel gelijk de kanttekening te maken dat ik enkel hierop 'actief' ben, en bij geen enkele andere fora aangesloten ben... Maar goed, hier vertoef ik graag :D
Hallo Mfox,

Je schrijft" ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn" Wie is ze?
In Duitsland zijn een aantal fora voor pijprokers. Ik ben lid van een forum, waar ook Hans Wiedeman en een aantal bekende Duitse pijpenmakers lid van zijn. De tabak van Hans heb ik twee jaar geleden ook via dat forum leren kennen en er later hier bekendheid aan gegeven.
Dat deze man geen lid van een forum wil zijn ligt toch iets anders en is gelegen in het feit dat men hem eigenlijk niet ziet zitten.
Althans het forum, waar ik lid van ben, wil hem niet als lid. Hij schijnt nogal eigenzinnig te zijn en meent de wijsheid in pachten te hebben, zelfs over het maken van pijpen.
Hij schrijft o.a. dat er op die Duitse Fora nogal verbaal ruzie wordt gemaakt. Ik heb dat bij het Duitse Forum waar ik lid van ben nog nooit meegemaakt. Het is meestal heel grappig.
Ik heb met enkele leden van dat forum persoonlijke contacten via mail, telefonisch en via bezoek.

Toen de Forumtabakken hier bezorgd werden heb ik met name over de Janneman Flake uitgebreid geschreven en ook waarom onze Arno het prachtige etiket met vlieger ontworpen heeft en waarom die vlieger daarop stond.. Ik kreeg van enkele mensen mooie reacties.

Fijne 1e Kerstdag,

Huub

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Huub schreef:
MfOx schreef:Inderdaad, zeer netjes (en toch ook wel iets om trots op te zijn Arno ;)).

Ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn. Dan dien ik wel gelijk de kanttekening te maken dat ik enkel hierop 'actief' ben, en bij geen enkele andere fora aangesloten ben... Maar goed, hier vertoef ik graag :D
Hallo Mfox,

Je schrijft" ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn" Wie is ze?
In Duitsland zijn een aantal fora voor pijprokers. Ik ben lid van een forum, waar ook Hans Wiedeman en een aantal bekende Duitse pijpenmakers lid van zijn. De tabak van Hans heb ik twee jaar geleden ook via dat forum leren kennen en er later hier bekendheid aan gegeven.
Dat deze man geen lid van een forum wil zijn ligt toch iets anders en is gelegen in het feit dat men hem eigenlijk niet ziet zitten.
Althans het forum, waar ik lid van ben, wil hem niet als lid. Hij schijnt nogal eigenzinnig te zijn en meent de wijsheid in pachten te hebben, zelfs over het maken van pijpen.
Hij schrijft o.a. dat er op die Duitse Fora nogal verbaal ruzie wordt gemaakt. Ik heb dat bij het Duitse Forum waar ik lid van ben nog nooit meegemaakt. Het is meestal heel grappig.
Ik heb met enkele leden van dat forum persoonlijke contacten via mail, telefonisch en via bezoek.

Toen de Forumtabakken hier bezorgd werden heb ik met name over de Janneman Flake uitgebreid geschreven en ook waarom onze Arno het prachtige etiket met vlieger ontworpen heeft en waarom die vlieger daarop stond.. Ik kreeg van enkele mensen mooie reacties.

Fijne 1e Kerstdag,

Huub
Leuk om te lezen dat je de Janneman Flake zo promoot Huub! :)
Hier op het PRF is er geen onderlinge concurrentie wat betreft kennis van tabakspijpen. Jij weet er toch verreweg het meeste van :wink:

Maar wat ik soms heb geproefd in uitspraken van Hans Wiedemann in onderling mailcontact is dat wij toch wel een hecht forum zonder al te veel problemen hebben ten opzichte van wat Duitse fora.. Bijvoorbeeld, het vertrouwen van iedereen in mij wat de forumtabakken mogelijk heeft gemaakt en het vertrouwen wat ieder jaar Nekker erin doet slagen een forumpijp te doen leveren is toch redelijk uniek.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:
MfOx schreef:Inderdaad, zeer netjes (en toch ook wel iets om trots op te zijn Arno ;)).

Ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn. Dan dien ik wel gelijk de kanttekening te maken dat ik enkel hierop 'actief' ben, en bij geen enkele andere fora aangesloten ben... Maar goed, hier vertoef ik graag :D
Hallo Mfox,

Je schrijft" ik begrijp alleen niet zo goed vanwaar ze zo negatief over fora zijn" Wie is ze?
In Duitsland zijn een aantal fora voor pijprokers. Ik ben lid van een forum, waar ook Hans Wiedeman en een aantal bekende Duitse pijpenmakers lid van zijn. De tabak van Hans heb ik twee jaar geleden ook via dat forum leren kennen en er later hier bekendheid aan gegeven.
Dat deze man geen lid van een forum wil zijn ligt toch iets anders en is gelegen in het feit dat men hem eigenlijk niet ziet zitten.
Althans het forum, waar ik lid van ben, wil hem niet als lid. Hij schijnt nogal eigenzinnig te zijn en meent de wijsheid in pachten te hebben, zelfs over het maken van pijpen.
Hij schrijft o.a. dat er op die Duitse Fora nogal verbaal ruzie wordt gemaakt. Ik heb dat bij het Duitse Forum waar ik lid van ben nog nooit meegemaakt. Het is meestal heel grappig.
Ik heb met enkele leden van dat forum persoonlijke contacten via mail, telefonisch en via bezoek.

Toen de Forumtabakken hier bezorgd werden heb ik met name over de Janneman Flake uitgebreid geschreven en ook waarom onze Arno het prachtige etiket met vlieger ontworpen heeft en waarom die vlieger daarop stond.. Ik kreeg van enkele mensen mooie reacties.

Fijne 1e Kerstdag,

Huub
Leuk om te lezen dat je de Janneman Flake zo promoot Huub! :)
Hier op het PRF is er geen onderlinge concurrentie wat betreft kennis van tabakspijpen. Jij weet er toch verreweg het meeste van :wink:

Maar wat ik soms heb geproefd in uitspraken van Hans Wiedemann in onderling mailcontact is dat wij toch wel een hecht forum zonder al te veel problemen hebben ten opzichte van wat Duitse fora.. Bijvoorbeeld, het vertrouwen van iedereen in mij wat de forumtabakken mogelijk heeft gemaakt en het vertrouwen wat ieder jaar Nekker erin doet slagen een forumpijp te doen leveren is toch redelijk uniek.
Hallo Arno,

Nou in het Forum waar Hans lid van is en ik ook doen zich nooit problemen voor.
Leuk is dat daar ook een aantal van jou fantastische geschriften zijn geplaatst o.a. over je bezoek aan Linzbach, het gesprek met Ian Walker en de totstandkoming van onze Forum Tabak.
Inmiddels hebben twee van de mensen waar ik wat intensiever contact mee heb de Janneman Flake bij Hans besteld. Een van hen is vanmorgen begonnen met deze flake bij het in roken van een nieuwe Castello pijp. Het is de 37ste Castello die hij aan zijn verzameling heeft toegevoegd.

Fijne 1e Kerstdag.

Huub

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Huub schreef:Een van hen is vanmorgen begonnen met deze flake bij het in roken van een nieuwe Castello pijp. Het is de 37ste Castello die hij aan zijn verzameling heeft toegevoegd.
Ahh.. Ooit wil ik ook nog een Castello. Heb al wat kansjes gehad ervoor maar steeds had ik niet op het juiste moment de € ervoor..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Kees Flake »

Jongens positief blijven zelf de duitse vrienden vinden Janneman flake lekker.
Dat vinden wij hier ook dus de oorlog is voorbij .
genieten van het samen zijn en de heerlijke Janneman flake.
fijne dagen.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:Een van hen is vanmorgen begonnen met deze flake bij het in roken van een nieuwe Castello pijp. Het is de 37ste Castello die hij aan zijn verzameling heeft toegevoegd.
Ahh.. Ooit wil ik ook nog een Castello. Heb al wat kansjes gehad ervoor maar steeds had ik niet op het juiste moment de € ervoor..
Hallo Arno,

Ik had er vijf. Allemaal in de shape # 33. Kort, met een lange steel en een kort mondstuk. Vier verkocht aan M.Pulvers uit de US, tijdens de grote Europese Pipe-Show in Cuxhaven in 2004.
Onderstaande # 33 met echt rood gouden band( die aan de onderkant dicht is ) en blauw Chinees Lacquer heb ik in 2009 aan een Duitser verkocht. Ik wilde van de pijp af om een voor mij speciale reden. Anders had ik haar nooit verkocht. Nu heb ik daar wel heel erg spijt van. Die Duitser ( particuliere handelaar in pijpen ) heeft haar later voor behoorlijk wat meer geld via Ebay verkocht.

Fijne dag,

Afbeelding

Je ziet dat de pijp aan de rand enigszins beschadigd is. Dat was erger maar dat heeft die Duitser behoorlijk hersteld met de zgn. stoommethode. De beschadiging was evenwel niet de reden dat ik de pijp heb verkocht.
Laatst gewijzigd door Huub op 26 dec 2013 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

Dit echt een mooi pronkstuk Huub.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Huub »

Bommel schreef:Dit echt een mooi pronkstuk Huub.
Hallo Bommel,

Het was voor mij op de eerste plaats een pijp die fantastisch rookte, daarna was de schoonheid van deze pijp pas belangrijk.

Fijne avond verder,

Huub

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

Helemaal eens met je Huub.
De rook eigenschappen winnen het van de uitstraling.
Echter wil het oog ook wel eens wat toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Huub schreef:
Bommel schreef:Dit echt een mooi pronkstuk Huub.
Hallo Bommel,

Het was voor mij op de eerste plaats een pijp die fantastisch rookte, daarna was de schoonheid van deze pijp pas belangrijk.

Fijne avond verder,

Huub
Een mooi model Huub, een tikje on-Castello, aangezien die meestal van die "Italiaanse" shapes hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:
Bommel schreef:Dit echt een mooi pronkstuk Huub.
Hallo Bommel,

Het was voor mij op de eerste plaats een pijp die fantastisch rookte, daarna was de schoonheid van deze pijp pas belangrijk.

Fijne avond verder,

Huub
Een mooi model Huub, een tikje on-Castello, aangezien die meestal van die "Italiaanse" shapes hebben.
Hallo Arno,

De shape # 33 van Castello ( short Canadian met ovale steel en mondstuk) is een van hun signature shapes en al oud. Een van hun meest verkochte modellen. Je hebt ze in allerlei uitvoeringen. De mijne waren uit het begin van de 90-tiger jaren
Is toch echt Italiaans. Vaak ook met een zilveren band.

Groet,

Huub


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Huub schreef:
Arno schreef:
Huub schreef:
Bommel schreef:Dit echt een mooi pronkstuk Huub.
Hallo Bommel,

Het was voor mij op de eerste plaats een pijp die fantastisch rookte, daarna was de schoonheid van deze pijp pas belangrijk.

Fijne avond verder,

Huub
Een mooi model Huub, een tikje on-Castello, aangezien die meestal van die "Italiaanse" shapes hebben.
Hallo Arno,

De shape # 33 van Castello ( short Canadian met ovale steel en mondstuk) is een van hun signature shapes en al oud. Een van hun meest verkochte modellen. Je hebt ze in allerlei uitvoeringen. De mijne waren uit het begin van de 90-tiger jaren
Is toch echt Italiaans. Vaak ook met een zilveren band.

Groet,

Huub


Afbeelding


Afbeelding
Wat aantoont dat ik de ballen verstand heb van tabakspijpen :wink: Als ik aan Castello denk denk ik aan dit soort shapes die eigenlijk een Italiaanse variatie op de klassieke Engelse modellen zijn:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Ribbon »

Arno schreef: Wat aantoont dat ik de ballen verstand heb van tabakspijpen :wink: Als ik aan Castello denk denk ik aan dit soort shapes die eigenlijk een Italiaanse variatie op de klassieke Engelse modellen zijn:

Afbeelding
Precies dat is wat mij ook aantrekt aan Castello. Al moet ik zeggen dat de 'Italiaanse modellen toch ook wel aanschouwenswaardig zijn. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Eliminator »

*kuch* topictitel: PRF Forumtabak - Janneman Flake
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

Lekkere tabak hoor die Janneman Flake. :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Arno »

Vanavond gaat er een blik van open! Ben eindelijk door mijn pot Jurewicz Neumarkt Special 2002 heen. Mijn fraaie Winslow ligt al te wachten op tafel tot het moment dat mijn vriendin gaat slapen. Ze is wat verkouden dus rook ik even niet waar ze bij is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Bommel »

Geniet van het Moment Arno.
Oh, dat is weer een andere forum tabak. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Sidekickelvis »

Vandaag het eerste blik opengemaakt en in mijn favoriete Molina gepropt! Wat een lekkere Flake zeg, rustig en niet te zoet, hele verfijnde smaak! Net als de andere forumtabakken is ook dit een topper!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: PRF Forumtabak - Janneman Flake

Bericht door Kees Flake »

Sidekickelvis schreef:Vandaag het eerste blik opengemaakt en in mijn favoriete Molina gepropt! Wat een lekkere Flake zeg, rustig en niet te zoet, hele verfijnde smaak! Net als de andere forumtabakken is ook dit een topper!
Je had het laatst nog over st james flake dat je had geprobeerd als je die met Janneman flake vergelijkt wat zijn dan de verschillen.
Ik bedoel welke is zoeter naar jouw mening of koelere rook of brandt beter.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Plaats reactie