WO Larsen - Edition 2014

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 aug 2013 20:26
Locatie: Oostakker

WO Larsen - Edition 2014

Bericht door Dimitri »

Gisteren gekocht in Gent voor 22€ En reeds paar keer gesmoord.

Beschrijving op de blik:
For the year 2014, W.Ø. Larsen present a refined mixture of differend
Virginia and Tennessee Burley tobaccos in numerous cuts.
The Black Cavendish has undergone a doble fermentation
process which emphasizes its mellow and sweet smoking
experience. The composition is completed whit various aromas
supporting the intense passion fruit flavour.

Body: 2 Aroma: 5 Room Note: 4

Mijn eigen ondervindingen:
Geur bij opening van zakje is ongelooflijk lekker, intense maar fijn.
Ik ruik pruimen, cognac of bourbon, lichte geur van vanille en nog wat zoetigheden.
Het lijk me verfijnde versie van "Sweet aromatic".
Bij vullen van de pijp voelt de tabak lichtje te droog, bij aansteken is ongelooflijk palet van geren en smaken, smaak van pruim en vanille en geen idee welk alcoholische aroma bijven tot het einde van de pijp lichtjes doorsmaken (wat ik zeer apprecieer).

Een minpuntje: ik denk dat ze beter 0,50€ meer vragen en een dichting steken tussen blik en deksel. 100g. rook je niet op een week tijd en plastiek zakje sluit niet goed af. Ik heb een humidorkast van mijn sigarentijd voor mijn tabakken, mensen die 't niet hebben moeten van alles in een blik steken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door Bommel »

Als de cellofaan zak groot genoeg is, wat op de foto niet duidelijk te zien is, blijft de tabak heel lang op vochtigheid.
Wel is aan te bevelen bij het sluiten van de zak de tabak iets stevig aan te drukken alvorens het dicht te plakken.
Dat is mijn ervaring met Winslow Harlekin tabak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door Rhialto »

Klinkt goed!

spitfire
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:35
Locatie: Zichem

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door spitfire »

Hallo,

heb hem nu al een paar dagen binnen en na een zestal pijpvullingen (in verschillende pijpen) moet ik zeggen dat het mij wel bevalt. enige opmerking is dat de in het begin overweldigende en gecompliceerde smaak naar het midden van de pijp toe vervlakt en een iets te zoete nasmaak overblijft. Ik moet dit nog verder nagaan na enkele volgende rooksessies. Wat aromatics betreft gaat nog altijd niets boven Winslow N°3 wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 aug 2013 20:26
Locatie: Oostakker

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door Dimitri »

N°3 ik zal eens proberen, bedankt

spitfire
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:35
Locatie: Zichem

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door spitfire »

Heb het blik nagenoeg opgerookt en moet eerlijk bekennen dat deze tabak mij heeft weten te overtuigen, zowel qua smaak als voor wat betreft de roomnote (volgens mijn vrouwtje toch, zij is nogal kritisch !).

De eerst nogal zoet overkomende smaak wordt minder naar de helft van de bowl toe en je begint de verschillende tabakken waaruit deze mélange is samengesteld te onderscheiden. Naar het einde toe heb je spijt dat het feest gedaan is. Ga snel nog een paar blikken proberen te versieren om te bewaren.

Het is één van mijn eerste ervaringen met deze tabak van W.O. Larsen en ik moet eerlijk bekennen dat ze blijkbaar kwaliteit weten te produceren in de aromatische soorten. Daar ik voornamelijk een fan ben van Latakia houdende tabak, is het misschien spijtig dat ze niet eens zoiets proberen. Indien ze dezelfde kwaliteit weten te behouden zou dit wel eens wat kunnen geven.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door robvoorburg »

Je moet even kijken/vragen of deze blikken luchtdicht zijn, mocht
dat niet het geval zijn, dan is langer bewaren dan noodzakelijk
niet te adviseren.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door Arno »

spitfire schreef:Het is één van mijn eerste ervaringen met deze tabak van W.O. Larsen en ik moet eerlijk bekennen dat ze blijkbaar kwaliteit weten te produceren in de aromatische soorten. Daar ik voornamelijk een fan ben van Latakia houdende tabak, is het misschien spijtig dat ze niet eens zoiets proberen. Indien ze dezelfde kwaliteit weten te behouden zou dit wel eens wat kunnen geven.
*Ahum* http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2623 :roll:
Afbeelding

spitfire
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:35
Locatie: Zichem

Re: WO Larsen - Edition 2014

Bericht door spitfire »

Arno schreef:
spitfire schreef:Het is één van mijn eerste ervaringen met deze tabak van W.O. Larsen en ik moet eerlijk bekennen dat ze blijkbaar kwaliteit weten te produceren in de aromatische soorten. Daar ik voornamelijk een fan ben van Latakia houdende tabak, is het misschien spijtig dat ze niet eens zoiets proberen. Indien ze dezelfde kwaliteit weten te behouden zou dit wel eens wat kunnen geven.
*Ahum* http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2623 :roll:

Bedoelde wel een Latakia tabak met als basis een Viginia, geen Cavendish

Plaats reactie