HU Tobacco - The Blender's Pride - China's Heaven

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

HU Tobacco - The Blender's Pride - China's Heaven

Bericht door Ribbon »

Brand: HU - Tobacco
Blender: Hans Wiedemann
Tin Description: China, a land of opposites. Large, primal, fast-paced, while at the same calm, considerate and rich in culture. Slightly flowery and fruity aromas form the character of “China‘s Heaven“. The medium strong Virginia and Burley provenances of this Ready Rubbel Flake combine perfectly with the fruity, headstrong flavor and form a wonderfully balanced alliance of aromas. An uncomplicated tobacco for relaxed hours of enjoyment. …no road is too long with a friend at your side. (Confucius)
Country of Origin: Germany
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Cut: Broken Flake
Packaging: 100 gr tin

Afbeelding

Op de meeting in Leuven mocht ik een sample ontvangen van Robbie-san, waarvoor nogmaals dank.

Het was mijn eerste kennismaking met een tabak van Hans Wiedemann (ja, nu pas :) ). Mijn eerste indruk was erg positief. Een heerlijke blend waar een bescheiden maar niet te verwaarlozen rol is weggelegd voor wat bloemachtige aroma's. Een uitgebreider oordeel volgt later. :)

Update: Dit is zo'n blend die wel eens wordt omschreven als een 'semi- aromatic'. Ik proef de virginia en de burley goed, maar daarnaast bemerk ik vooral in het begin een fruitachtig aroma die gaandeweg in kracht afneemt. Het voordeel hiervan is dat de smaken van de burley en va. steeds prominenter aanwezig zijn. Het fruitachtige blijft op de achtergrond echter wel een rol spelen. Een zomers tabakje zou ik zeggen. Hij doet me denken aan de Ashton Type 3; een broken flake die fruitachtige aroma's ook combineert met virginia (en perique). Ik vind de China's Heaven echter een stuk subtieler en spannender, ook al is hier geen perique in te bekennen.

Het is grappig me te realiseren dat ik mezelf zag als iemand die aromatics liever links liet liggen. Dit soort blends leren me echter dat het subtiele gebruik van smaaktoevoegingen best succesvol kunnen zijn. :)
Laatst gewijzigd door Ribbon op 28 aug 2013 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - The Blender's Pride - China's Heaven

Bericht door Ribbon »

Eerste post aangevuld.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie