Dunhill - Elizabethan Mixture 2013

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Dunhill - Elizabethan Mixture 2013

Bericht door Claude »

Hier in huis is dit naast escudo de meest gerookte tabak momenteel. Vind hem waanzinnig goed.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill - Elizabethan Mixture 2013

Bericht door NoneNicer »

Mooi om te horen dat ze goed geland zijn!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: RE: Re: Dunhill - Elizabethan Mixture 2013

Bericht door Ribbon »

NoneNicer schreef: 13 mar 2016 21:46
Tobias Tobit schreef:Misschien rook ik hem dan te snel maar ik vind er altijd een beetje nare parfum smaak aan zitten. Komt ook waarschijnlijk omdat ik een hekel heb aan bloemige parfums en daardoor een negatieve associatie heb. Verder is het een prima tabak net als eigenlijk alle dunhills. Goede balans van smaken, brand makkelijk en voldoende nicotine.

Toch denk ik altijd achteraf waarom heb ik hem nou toch weer in mijn pijp gestopt. Eens in de zoveel tijd pak ik hem weer eens misschien omdat ik gewoon wil dat ie lekker smaakt. Of is het zelfkastijding?
Het bloemige herken ik er niet in, eerder vers stro of hooi. Als je het te snel rookt dan krijg je ook een ietwat stoffige smaak. Iets rustiger, dan word je beloond met en zacht pepertje en een aangenaam zoetje. Bevalt me erg goed!
Momenteel rook ik deze versie voor het eerst, en ik moet bekennen dat ik me in jullie beider beschrijvingen kan vinden. Bij rustig roken valt niet te ontkennen dat het om een VaPer gaat, en geen onaardige zelfs. Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat hij tegelijkertijd wat gekunsteld overkomt. Zodra ik het rooktempo wat opvoer bemerk ik een zepig bijsmaakje en idd een stoffige 'body'. Dit maakt het wel een interessante blend om wat dieper in te duiken. Ik kan wel alvast zeggen dat de Murray's versie (op basis van 1 sample) wel direct een enorm smaakvolle indruk maakte. Ongeacht het rooktempo leverde die een bak smaak af die in deze versie toch ver te zoeken is.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie