Samuel Gawith - Best Brown Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Samuel Gawith - Best Brown Flake

Bericht door dr. Watson »

Dit is een middelzware tot lichte virginiaflake. Kwalitatief zeer goed van brandbaarheid en mildheid. Voor het eerst liggen de flakes van gelijk formaat netjes geordend in het blikje. Dit is een unicum voor mij bij een flake van dit mild.

Het is echter mijn flake niet. Ik houd meer van zwaardere c.q. robustere tabak. Hij is voor mij niet spannend genoeg. Zelf vind ik de full virginia flake van dit merk geweldig!! Dit is heel duidelijk de light versie ervan.
Gediplomeerd Clan Roker

Winslow Collector

Re: Samuel Gawith - Best Brown Flake

Bericht door Winslow Collector »

Hey Dr. Watson,

Voor mij, als "zoetroker", is deze flake af en toe een goed neutraal tussendoortje, waarna ik mij weer vol in het zoete segment kan storten. Ik rook deze dus erg graag en het is één van mijn zeldzame neutralere blends in het assortiment.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Best Brown Flake

Bericht door Sidekickelvis »

Sample van Winslow Collector gehad en ik vind ut erg lekker!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Best Brown Flake

Bericht door Ribbon »

Schopje.

Deze flake van SG blinkt uit in eenvoud. Geen complexiteit of verrassingen, maar pure virginia zonder flauwekulletjes. Mild, zoetig en 'rond' qua mondgevoel. Valt (itt andere flakes van SG) redelijk makkelijk te verkruimelen, al heeft hij nog wel wat droogtijd nodig als het blik voor het eerst wordt geopend, iets wat bij SG flakes zo'n beetje als vast gegeven kan worden gezien. Ik open SG blikken daarom meestal een paar dagen voor ik de tabak daadwerkelijk ga roken.
Mbt de vochtigheid las ik overigens iets wat nog redelijk nieuw voor me is. SG schijnt (of scheen) geen airco in de fabriek te hebben hangen. Tevens worden er geen additieven gebruikt die de vochtigheid beïnvloeden. De hoge vochtigheid van de tabak zou te verklaren zijn door de weersomstandigheden in Kendal...

Maar dit terzijde. BBF is een 'easy going' en vrij neutraal tabakje. Geen bite, geen schokkende hoeveelheid nicotine, maar ook vrij weinig diepgang, al is dit soms helemaal niet erg.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie