Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door robvoorburg »

http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=2321

Afgaande op mijn neus betreft het een lichte mixture die prettig ruikt.
Het komt over als met zorg samengesteld.

Het lastige vind ik dan dat deze maar tijdelijk verkrijgbaar is.
De kosten vallen mee. € 17,50 per 100 gram.

------------------------

Borkum Riff 22°S Mixture Edition 2012 **NEW**. Deze pijptabak bestaat voor 65% uit Burley en Virginia tabakken welke hoofdzakelijk afkomstig zijn uit Brazilië, Amerika en Afrika. Daarnaast bevat deze Blend 27% Afrikaanse Black Cavendish en 8% Argentijnse Red Virginia. De toevoeging van exotisch Braziliaans fruit- en vanillesmaken geven de tabak een zachte, fruitige smaak en geur. Het blik vermeld het volgende: THE GLOW of: 22°55 S, 43°12 W. Dit slaat op de coördinaten van Rio de Janeiro alwaar deze mix u naartoe brengt op het moment dat deze heerlijke tabak wordt gerookt! U proeft de smaak van Brazilië, de geur van fruitige zoetheid en een dromerige Tango-sfeer. Kortom… genieten! Deze Limited edition is slechts tijdelijk verkrijgbaar. OP=OP

*bron ‘de Oude Leeuw’

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eliminator op 24 nov 2012 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam aangepast, algemene omschrijving en plaatje toegevoegd

kiske

Re: Nieuwe van Borkum Riff.

Bericht door kiske »

Deze had ik meegenomen naar de meeting in Heukelum. Vrij zoet, vanille met tropische vruchten. Geen echte topper, gewoon een lekkere tabak voor tussen de standaard rooksessies door. Als je wilt stuur ik je wel een sample.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Nieuwe van Borkum Riff.

Bericht door robvoorburg »

Bedankt Kiske, ik ben het zoete aan het afbouwen.

Geloof

Re: Nieuwe van Borkum Riff.

Bericht door Geloof »

Begin je nu aan het Stoute Rob?

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door robvoorburg »

Wanneer je met stout latakia bedoeld, dan klopt dat.
Natuurlijk zal ik zo nu en dan voor de broodnodige afwisseling nog
zoet roken.
Maar eerst datgene wat ik nog op voorraad heb een beetje oproken
alvorens ik weer iets nieuws aanschaf.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Eliminator »

Ik heb de laatste meeting (Heukelum) een sample 'Borkum Riff - Limited Edition' gehad, volgens mij was dit één van de sample's van Godewinus, maar dat durf ik niet meer met 100% zekerheid te zeggen (sorry, heb meer sample's gehad), was dat toevallig deze tabak ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door MilleLuci »

Heb hem vandaag in mijn handen gehad bij Van Dalen en ik vond hem goed ruiken. Weet niet hoe het is met roken. Heb Harlekin van Winslow gekocht voor een Sint cadeau.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Winslow Collector »

Heb hiervan een pijpje mogen stoppen van Kiske (bedankt nog, Kiske) en die op de terugreis in de auto gerookt. Mijn bevindingen:

Goed aan te steken en gemakkelijk brandbaar (in de auto, waar de pijp bij mij zelden dooft). Thuis was de pijp nog niet leeg en denk gemakkelijk ruim anderhalf uur gerookt te hebben uit een middelgrote bowl.

De roomnote (nou ja: "room"? Zó groot is mijn auto niet) is aangenaam licht zoet. Een tabak die door de omgeving wel te waarderen is. Niet overdreven zoet, zeker niet scherp.

De smaak: voor mijn rookgewoontes (zoet tot zéér zoet) een gemiddelde. Vanille duidelijk herkenbaar en inderdaad "iets fruitigs", maar vraag me niet wat precies.

Zoals zovele zoete tabakken valt de smaak na ongeveer een halve bowl gerookt te hebben snel weg. De roomnote blijft wel doorzetten.

Ik zal deze tabak zeker eens kopen om er een paar pijpen meer van te roken, al is mijn eerste indruk nog niet dat het een blijvertje wordt. De prijs vind ik zeer goed, € 17,50 voor 100 gram is zeker niet duur voor 25-30 pijpjes rookgenot.

kiske

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door kiske »

Winslow Collector schreef:Heb hiervan een pijpje mogen stoppen van Kiske (bedankt nog, Kiske) en die op de terugreis in de auto gerookt. Mijn bevindingen:

Goed aan te steken en gemakkelijk brandbaar (in de auto, waar de pijp bij mij zelden dooft). Thuis was de pijp nog niet leeg en denk gemakkelijk ruim anderhalf uur gerookt te hebben uit een middelgrote bowl.

De roomnote (nou ja: "room"? Zó groot is mijn auto niet) is aangenaam licht zoet. Een tabak die door de omgeving wel te waarderen is. Niet overdreven zoet, zeker niet scherp.

De smaak: voor mijn rookgewoontes (zoet tot zéér zoet) een gemiddelde. Vanille duidelijk herkenbaar en inderdaad "iets fruitigs", maar vraag me niet wat precies.

Zoals zovele zoete tabakken valt de smaak na ongeveer een halve bowl gerookt te hebben snel weg. De roomnote blijft wel doorzetten.

Ik zal deze tabak zeker eens kopen om er een paar pijpen meer van te roken, al is mijn eerste indruk nog niet dat het een blijvertje wordt. De prijs vind ik zeer goed, € 17,50 voor 100 gram is zeker niet duur voor 25-30 pijpjes rookgenot.
Na jouw pijp heb ik er nog 2 gerookt. Ik vind hem wat te zoet. Kun je wachten tot de 23e februari ? Dan kunnen we een ruiltje maken met iets minder zoets

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Winslow Collector »

kiske schreef:Na jouw pijp heb ik er nog 2 gerookt. Ik vind hem wat te zoet. Kun je wachten tot de 23e februari ? Dan kunnen we een ruiltje maken met iets minder zoets
Oh, dat is prima. Heb hier nog wel wat minder zoets liggen.

Ik zal maar vast een "don't forget to bring to the meeting" lijstje maken. :mrgreen:

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Bert van Hell »

Ik kocht deze tabak vandaag bij De oude Tijd in Utrecht. De tabak was in een glazen pot in de winkel te ruiken en dat maakte me nieuwsgierig. Naast de Black Mallory van Rattray's kwam ik met een blik van deze nieuwe mixture thuis. Na het eten gelijk maar een pijp van gestopt. Niet te zoet vind ik. Met een heerlijk fruitig aroma.
Hij smaakt me in elk geval een stuk beter dan de Bourbon Whiskey van Borkum Riff.

Bij De Oude Tijd wist men te vertellen dat er een hele reeks nieuwe tabakken aankomt. Welke dat zijn, daar heb ik verder niet naar gevraagd, maar dat zien we de komende tijd wel.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef:Ik heb de laatste meeting (Heukelum) een sample 'Borkum Riff - Limited Edition' gehad, volgens mij was dit één van de sample's van Godewinus, maar dat durf ik niet meer met 100% zekerheid te zeggen (sorry, heb meer sample's gehad), was dat toevallig deze tabak ?
Zo te lezen hierboven was deze sample dus van Kiske en niet van Godewinus (excuses daarvoor), en praten we idd over dezelfde tabak.
Plezierige tabak, geen hoogdraver, maar een lekkere tabak voor zo eens tussendoor.
Afbeelding

kiske

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door kiske »

[quote="Eliminator"]
Zo te lezen hierboven was deze sample dus van Kiske en niet van Godewinus (excuses daarvoor)quote]

Doe niet zo gek, maakt toch niets uit! :wink:

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Winslow Collector »

kiske schreef:Na jouw pijp heb ik er nog 2 gerookt. Ik vind hem wat te zoet. Kun je wachten tot de 23e februari ? Dan kunnen we een ruiltje maken met iets minder zoets
Heb hier een tabak van DTM: "The Mellow Mallard". Een "rich aromatic pipe tobacco" maar mij niet zoet genoeg. Vind hem zelfs redelijk neutraal, maar dat ligt meer aan mijn tabaksassortiment dan aan de tabak. Ik bespeur wel een zoetje maar geen topping van een of andere vrucht. De zoetheid komt echt uit de verschillende tabakken.

Lijkt je dat iets voor de ruil? Er is 1 pijpje uit het 100 grams blik gerookt. Sterker nog: die ben ik NU aan het roken, want ik heb de tabak vandaag net binnen. Voor mij geen blijvertje.

De Mallard is iets goedkoper (€ 15,50) dan de Borkum Riff, maar ik doe er nog wel wat anders bij.

kiske

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door kiske »

Ik ken die tabak niet. Dus helemaal prima. Prijsverschil maakt me niets uit. Alternatief zou zijn dat deze tabak onaangeroerd in de kast staat en dat vind ik veel erger. :wink:

Kijk ook eens naar mijn topic "uitverkoop" wellicht staat er iets voor je bij.

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Winslow Collector »

kiske schreef:Ik ken die tabak niet. Dus helemaal prima. Prijsverschil maakt me niets uit. Alternatief zou zijn dat deze tabak onaangeroerd in de kast staat en dat vind ik veel erger. :wink:

Kijk ook eens naar mijn topic "uitverkoop" wellicht staat er iets voor je bij.
Die Bagpiper's Dream van Rattray is een bekende die ik vaker rook, de rest niet echt in mijn toplijst. Al zou ik weleens willen snuffelen aan die zomervruchten waar je het merk niet van weet.
Ik zal ook nog wel wat ruilers/weggevers meenemen (een paar met whisky/whiskey) dus dan zien we het in Wuustwezel wel. Gewoon meenemen, je weet maar nooit of iemand na het besnuffelen toch een ruil of aankoop wil doen.

kiske

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door kiske »

Jammer, Rattrays is al vergeven. Maar sidekickelvis zal e sample geen probleem vinden schat ik.

Zomervruchten, dan denk ik aan aardbeien en frambozen. Maar ik haal er vooral citrus een betje mango en vanille uit. Affijn, als ie niet geruild is, geef ik hem graag aan jou.

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Winslow Collector »

kiske schreef:Jammer, Rattrays is al vergeven. Maar sidekickelvis zal e sample geen probleem vinden schat ik.

Zomervruchten, dan denk ik aan aardbeien en frambozen. Maar ik haal er vooral citrus een betje mango en vanille uit. Affijn, als ie niet geruild is, geef ik hem graag aan jou.
Rattray no problem. Het is SKE van harte gegund en ik heb hier sowieso nog wel wat doedelzakkersdroom in voorraad.

Die zomervruchten maakt me steeds nieuwsgieriger, maar ook die deel ik graag met andere liefhebbers, hoor. We zien wel in W-Wezel.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Bommel »

Gisteren een flinke sample van deze tabak gekregen bij van Toor na het kopen van een blik Rattray's Bagpiper's.
Ik krijg overigens de indruk dat van Toor zijn pijp rokende klanten beter aan het bedienen is.
In het verleden was er weinig aandacht voor de pijproker ondanks het ruime assortiment tabak en pijpen.
Maar gisteren heb ik een plezierige poos in de winkel vertoeft en kunnen keuvelen met Mme van Toor.
Volgens mij krijgen ze ook meer kennis over onze hobby en dat is een plezierige vooruitgang.
Vandaar dat ik vandaag terug ben gegaan voor twee blikken Borkum Riff 22.
De sample heeft mijn interesse gewekt.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door robvoorburg »

Da's goed nieuws Bommel ! (zou hij stiekem het forum volgen?)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door Bommel »

Zou kunnen Rob ik zag in de winkel goods die de pijp roker kan gebruiken die ik voorheen niet signaleerde.
Vochtmuntjes, pijpruimers, mondstuk covers ed, dingen die niet elke tabakszaak in de schappen heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door St Patrick »

Ziet er erg aanwezig uit.... zal ook best lekker ruiken maar is te zoet voor mijn persoontje...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Borkum Riff - 22°S Mixture Edition 2012

Bericht door sp113438 »

Lekkere tabak heb meteen 2e blik gekocht, dat was het laatste bij de tabakswinkel.
Hopelijk gaat deze in het standaard assortiment van Borkum Riff.
Mixture with Fruit & Vanilla is ok.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Plaats reactie