G.L. Pease - Abingdon

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Arno »

Claude schreef:Nog een kleine toevoeging over G L Pease Abingdon:

Ik lees hier en daar dat Pease als basis voor deze tabak Dunhill's London Mixture nam. Ik ben geen groot latakia liefhebber, maar London mixture vind ik ontzettend goed en vind dat Abingdon er alleen heel in de verte iets mee te maken heeft. In London Mixture zit weinig zoet, veel droge smaken en een hele bijna fragiel te noemen latakia. Bij Abingdon is de droogte naar mijn idee het enige dat gelukt is. De rest smaakt mij veel te opgepoetst (lees: Amerikaans) en de snede is bij tijd en wijlen vrijwel onrookbaar. Herkent iemand van jullie dat?
Sorry, Dunhill London Mixture is de basis van GL Pease Westminster, niet Abingdon. Abingdon is geïnspireerd door Balkan Sobranie 759.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Claude »

Ah dat las ik dan verkeerd, dank.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Arno schreef:Abingdon is geïnspireerd door Balkan Sobranie 759.
Waarom moet ik dit nou weer lezen? Dat maakt me zó benieuwd en ik héb al zoveel verschillende tabakken.... Oh, gruwel!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Arno »

dinck schreef:
Arno schreef:Abingdon is geïnspireerd door Balkan Sobranie 759.
Waarom moet ik dit nou weer lezen? Dat maakt me zó benieuwd en ik héb al zoveel verschillende tabakken.... Oh, gruwel!
Ken je Abingdon nog niet?? Het is mijn nr. 1... Voor de herfst, winter en lente dan. Nu 's zomers smaakt latakia me niet echt..
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Arno schreef: Ken je Abingdon nog niet??
Sterker nog, hoewel ik enkele blikjes GLP op voorraad heb (Cumberland, Odyssey, Lombard en Sixpence), is nog geen ervan geopend. Ik heb kortom nog nooit een tabak van GLP gerookt...

Van Jorg krijg ik een sample Abingdon, voordat er een nieuwe tabak bijkomt moet ik mij eerst door een te grote hoeveelheid open blikken werken.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Arno »

dinck schreef:
Arno schreef: Ken je Abingdon nog niet??
Sterker nog, hoewel ik enkele blikjes GLP op voorraad heb (Cumberland, Odyssey, Lombard en Sixpence), is nog geen ervan geopend. Ik heb kortom nog nooit een tabak van GLP gerookt...

Van Jorg krijg ik een sample Abingdon, voordat er een nieuwe tabak bijkomt moet ik mij eerst door een te grote hoeveelheid open blikken werken.
Excuses dat ik geen sample aan bood, mijn blikjes zijn nog dicht. Ik heb ook nog een te grote voorraad open blikken :?

@Jorg: (T)
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Okay, ik had een schrobbering verwacht omdat ik nog nooit iets van GLP had gerookt...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Sidekickelvis »

Ook ik heb er momenteel geen open. Maar dan maak ik er 1 open. Zolang de open blikken rond de 10 blijven gaat het wel....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door gewoon ik »

En ik mijn best doen om er maar max 4 open te hebben.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Sidekickelvis »

gewoon ik schreef:En ik mijn best doen om er maar max 4 open te hebben.
Heb er wel eens 17 tegelijk open gehad....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door robvoorburg »

:lol: Toen ik nog een "allesroker" was had ik ook van alles open en
zal ik mogelijk die hoeveelheid ook gehaald hebben.

De laatste 4/5 jaar heb ik hooguit 1, soms 2 blikjes latakia open
en een enkele keer iets zoets, of met Virginia, want een enkele
keer wil ik nog wel eens teruggrijpen naar "hoe het ook al weer
smaakte".

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Arno »

dinck schreef:Okay, ik had een schrobbering verwacht omdat ik nog nooit iets van GLP had gerookt...
Niet nodig, het feit dat je het zo al zegt, zegt genoeg :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Claude »

dinck schreef:Okay, ik had een schrobbering verwacht omdat ik nog nooit iets van GLP had gerookt...
Als ik je tabaks collectie/voorkeuren zo bekijk dan moet je niet verbaasd zijn dat GLP blend niet voor iedereen zijn. De snedes van Amerikaanse tabak zijn sowieso breder en rommeliger en iets wat ze een mixture noemen vind ik vaak minder goed gemengd. Een mixture moet voor mij ribbon-cut gesneden zijn en anders niet.

Ik kocht tien jaar geleden eens een blikje 'Sir William Latakia' en 'Sir William English', van een Nederlandse fabrikant, wat ik leuk vond. Maar het was een fiasco. Tot mijn schrik was het een Amerikaanse snede. Grof, dik, rommelig.

Maar laat ik je niet ontmoedigen, G L Pease is zeer geliefd overal.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Dank je, ik zal sowieso eerst maar eens de sample proberen voordat ik tot aanschaf overga. Als ik mijn eigen blikjes GLP heb geopend kan ik elf ook beter zien en ervaren hoe die afwijkende snede uitpakt.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Sidekickelvis »

dinck schreef:
Van Jorg krijg ik een sample Abingdon, voordat er een nieuwe tabak bijkomt moet ik mij eerst door een te grote hoeveelheid open blikken werken.
En dat kan sinds vandaag! We moeten even wat afspreken met Ribbon erbij en evt. andere Dark Leaf liefhebbers die in de regio wonen. Jij gaat dit lekker vinden Franz, die uitspraak durf ik wel aan!

Dat gezegd hebbende.... Zit nu aan mijn tweede pijp met 6 jaar oude (Claude???) Abingdon en het is een goeie Latakia tabak die veel liefhebbers van the Dark Leaf zeker zullen waarderen. Ik zeg dat omdat hij bij mij een beetje heftig overkomt. Dat ligt aan mijn gehaaste roken en het feit dat ik eigenlijk meer van 'the dark-greyish Leaf' ben. Wat zoetere mixtures met wat Latakia vind ik echt hemels. Ook de wat zwaardere Latakia's waardeer ik wel maar het is me redelijk snel meer dan heftig zat.

Ik ervaar deze (door lang openstaan) redelijk droge tabak als iets minder vergevingsgezind dan mijn meest gerookte Balkan, de Supreme van Stokebye. Ook de Brullende Leeuw rookt voor mij wat makkelijker. Heb deze nu twee keer gerookt, uit een Rattray's Kelpy gefilterde prince en een wat diepere Winslow Crown Viking, en hij bevalt me goed maar het is geen knaller.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Benieuwd! Als het voor jou niet zo'n succes is dan neem ik de blikjes misschien wel van je over.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Sidekickelvis »

dinck schreef:Benieuwd! Als het voor jou niet zo'n succes is dan neem ik de blikjes misschien wel van je over.
Hoho! Het is wel een succes maar geen superknaller voor mij.Daar heb ik er maar een paar van. Ligt ook aan het moment etc. Is zeker wel een hele goeie tabak hoor.... Morgen weer roken om een goed overwogen besluit te nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik erop ga zitten want deze tabak zal van verder agen niet veel beterder worden denk ik. Arno, wat denk jij?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door dinck »

Okay, een beetje voorbarige conclusie van mij. Als we elkaar niet voor die tijd ontmoeten, rook ik graag in Heukelum een sample van je en voor de rest zien we wel.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Arno »

Sidekickelvis schreef:
dinck schreef:Benieuwd! Als het voor jou niet zo'n succes is dan neem ik de blikjes misschien wel van je over.
Hoho! Het is wel een succes maar geen superknaller voor mij.Daar heb ik er maar een paar van. Ligt ook aan het moment etc. Is zeker wel een hele goeie tabak hoor.... Morgen weer roken om een goed overwogen besluit te nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik erop ga zitten want deze tabak zal van verder agen niet veel beterder worden denk ik. Arno, wat denk jij?
4 jaar ageing is zo'n beetje ideaal. Tenzij je de latakia echt veel zachter wil laten worden. Ikzelf vind deze qua latakia nog wel meevallen. Odyssey, Star of the East flake, Stimulus Package, Pirate Kake etc. bevatten meer. Abingdon is (vind ik) vooral goed gebalanceerd. Je moet er wel een goede pijp bij vinden. Het is geen allepijpsvriend zoals Westminster.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Claude »

Arno schreef:
Sidekickelvis schreef:
dinck schreef:Benieuwd! Als het voor jou niet zo'n succes is dan neem ik de blikjes misschien wel van je over.
Hoho! Het is wel een succes maar geen superknaller voor mij.Daar heb ik er maar een paar van. Ligt ook aan het moment etc. Is zeker wel een hele goeie tabak hoor.... Morgen weer roken om een goed overwogen besluit te nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik erop ga zitten want deze tabak zal van verder agen niet veel beterder worden denk ik. Arno, wat denk jij?
4 jaar ageing is zo'n beetje ideaal. Tenzij je de latakia echt veel zachter wil laten worden. Ikzelf vind deze qua latakia nog wel meevallen. Odyssey, Star of the East flake, Stimulus Package, Pirate Kake etc. bevatten meer. Abingdon is (vind ik) vooral goed gebalanceerd. Je moet er wel een goede pijp bij vinden. Het is geen allepijpsvriend zoals Westminster.
Dit wat Arno hier zegt heb ik aan den lijven ervaren. Ik heb drie pijpen gewisseld (niet op een rook moment natuurlijk) voor ik de juiste had gevonden, maar helaas voor Greg viel de tabak me dus tegen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Ribbon »

Na een mysterieuze 'tongue bite' die ongeveer een week aanhield rook ik nu eindelijk eens met smaak. Abingdon in een Dunhill prince. Ik had niet anders verwacht dan een uitgebalanceerde smaakbom, en dat is precies wat het is. De sample van SKE is nu op en daarom heb ik hem niet uitgebreid kunnen vergelijken met de andere latakia's van GLP. Maar ik snap de vele positieve ervaringen wel. Een absolute 'must smoke' voor de latakialiefhebbers en een klassieker in wording dacht ik zo.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

kiske

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door kiske »

Ribbon schreef:Na een mysterieuze 'tongue bite' die ongeveer een week aanhield rook ik nu eindelijk eens met smaak. Abingdon in een Dunhill prince. Ik had niet anders verwacht dan een uitgebalanceerde smaakbom, en dat is precies wat het is. De sample van SKE is nu op en daarom heb ik hem niet uitgebreid kunnen vergelijken met de andere latakia's van GLP. Maar ik snap de vele positieve ervaringen wel. Een absolute 'must smoke' voor de latakialiefhebbers en een klassieker in wording dacht ik zo.
IVM die week lang aanhoudende tongue bite, toevallig iets met pijnboompitten gegeten?

Gezien je fraaie review zal ik er een keer aan moeten begrijp ik trouwens!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: G.L. Pease - Abingdon

Bericht door Ribbon »

Geen pijnboompitten, dat had ik al eens eerder aan de hand gehad. Nee, dit keer kon ik het niet echt verklaren. Ben blij dat het achter de rug is.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie