Peterson - Irish Whiskey

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Bas

Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Bas »

Afbeelding

Tabakssoorten: Virginia, Burley
en toevoeging van Ierse Whiskey
Aroma: Whisky(licht), beetje kruidig fris
Snede: Middel grof

recencies: http://www.tobaccoreviews.com/blend/930 ... sh-whiskey

Ik rookte deze tabak vant week-end en heb inmiddels tot een keer of 6 mijn pijp ermee gestopt. Prima tabak,....wel aan de milde en zachte kant, en ik moet zeggen dat de irish whiskey ook ver te zoeken is, maar als je een pijp half rookt, de as leegklopt, nog een keer goed aanstampt ( zachtjes ) krijg je toch wel een aangename lichte rook. Geen aromapowerhouse, niet full bodied, maar lekker zo op de ochtend.

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Gradje »

Vreemd dat hier nauwelijks iets over gemeld is. Deze al vijf jaar oude review kan ik totaal niet plaatsen. De link die erbij staat leidt naar de Tobaccoreviews topic van Peterson Irish Oak, hoewel het plaatje hierboven weer wel van Irish Whiskey is.

Hoe dan ook, de beschrijving kon zo uit een Kentucky Bird-recensie komen maar herken ik bij deze tabak beslist niet. Integendeel, ik vind het een behoorlijk straffe, stevige en complexe tabak. Had van Bart Iron een sampletje gekregen en vond hem zo interessant dat ik later zelf een blikje gekocht heb.

Bij het openen van het blikje is de geur heerlijk, fris zoet. De whiskey is niet heel duidelijk, maar het fris-zoete is zeer aangenaam en overheerst de tabaksgeur niet teveel. Heerlijk blik om aan te snuiven.

Tijdens het roken geeft het inderdaad een tamelijk lichte, droge en niet romige rook af, maar geur en smaak ervaar ik eerder als rijk geschakeerd en pittig, je hebt voortdurend het gevoel een hoop geuren door elkaar te ruiken, van licht zoet tot pittig scherp; de lichte zoetigheid is er steeds maar de pittige tabaksgeuren komen er met gemak doorheen waardoor de tabak niet overdadig gearomatiseerd aandoet. Erg aangenaam doordat de geur voortdurend lijkt te veranderen, waardoor hij niet snel verveelt.

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Marco big-ben »

Bas schreef:Afbeelding

Tabakssoorten: Virginia, Burley
en toevoeging van Ierse Whiskey
Aroma: Whisky(licht), beetje kruidig fris
Snede: Middel grof

recencies: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... I&TID=2698

Ik rookte deze tabak vant week-end en heb inmiddels tot een keer of 6 mijn pijp ermee gestopt. Prima tabak,....wel aan de milde en zachte kant, en ik moet zeggen dat de irish whiskey ook ver te zoeken is, maar als je een pijp half rookt, de as leegklopt, nog een keer goed aanstampt ( zachtjes ) krijg je toch wel een aangename lichte rook. Geen aromapowerhouse, niet full bodied, maar lekker zo op de ochtend.

whiskey hoort ook in een glas,...
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Eliminator »

Gradje schreef:De link die erbij staat leidt naar de Tobaccoreviews topic van Peterson Irish Oak, hoewel het plaatje hierboven weer wel van Irish Whiskey is.
Dank voor het melden, bij deze hersteld !
Afbeelding

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Gradje »

:-?

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door Marco big-ben »

wel lekkere tabak maar of dit nou ook zijn geld waard is,..vind al die whiskey melanges een beetje mellow
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door junksculp »

Deze tabak vandaag gerookt, viel me echt tegen. Ik had er meer van verwacht, voor mij veel te licht. Ik hoop dat er iemand anders blij mee kan maken er is 1 pijpje uit het blikje :D .

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door robvoorburg »

junksculp schreef:Deze tabak vandaag gerookt, viel me echt tegen. Ik had er meer van verwacht, voor mij veel te licht. Ik hoop dat er iemand anders blij mee kan maken er is 1 pijpje uit het blikje :D .
Inderdaad, geen hoogvlieger.

Gebruikersavatar
GerbenVandervelpen
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 apr 2017 18:51

Re: Peterson - Irish Whiskey

Bericht door GerbenVandervelpen »

Ik heb persoonlijk ook niet zo'n voorkeur voor de Peterson Irish whiskey. Ik heb een maandje geleden een blik gekocht, heb deze vorige week leeggerookt & ben ook niet van plan om nog een blik te kopen. Je proeft niet echt whiskey, het is een beetje een slappe tabak tegenover de naam die ze eraan geven ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie