Dunhill - London Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Dunhill - London Mixture

Bericht door AlbertE »

Tobaccoreview.com

Brand: Dunhill
Blender: Orlik Tobacco Company
Tin Description: Skillfully blended Latakia with Virgina and Turkish. Pleasant aroma and a flavor never tiring.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents:
Virginia
Latakia
Turkish
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
Blend Notes: Previously released by Murray's and Sons, UK

Average Ratings
Strength: Medium
Flavoring: Extremely Mild
Taste: Medium to Full
Room Note: Tolerable
Recommendation: Recommended

Afbeelding

Net als de Dunhill Flake is deze volgens mij een tijdje niet te koop geweest en deze had ik ook bij mijn laatste Duitse bestelling in huis gekregen. Aangezien de bodem van mijn Mellow Mixture erg goed zichtbaar is geworden tijd om een nieuw blikje open te trekken. Ik heb eigenlijk weinig Latakia gerookt dit jaar, vooral in de zomermaanden (ik gebruik dat in de ruimste zins des woord :wink: ) had ik er weinig trek in. Na de Mellow Mixture (waarschijnlijk te licht voor de echte latakiavreter) had ik toch wel weer trek in wat sterkers.

De tabak ruikt zoals je zou verwachten. De overduidelijke rooklucht. Ietwat vochtig maar toch goed te gebruiken. Al na de eerst trekjes was het me duidelijk...goed spul. Wat kan ik er over zeggen. Gewoon een goede engelse mixture, met wel een redelijke nicotinestoot erin. Met de roomnote maak je waarschijnlijk geen vrienden onder de niet-pijpliefhebber. Mixture 965 was tot nu toe mijn favoriete Dunhill. Nou heb ik die al een paar maanden niet gerookt dus helemaal goed vergelijken lukt me niet, maar deze London Mixture vond ik erg lekker. Toen de pijp leeg was stond ik direct bij mijn pijprekje voor een nieuwe pijp. Dat is nog geen andere latakia-tabak gelukt. Kortom een typische Dunhill en dan wat mij betreft een van de betere. Kwaliteitstabak en perfect in balans. Na pas twee pijpjes weet ik het toch niet, maar ik denk dat deze niet snel gaat vervelen.

Ik las op tobaccoreviews dat de Orlik-versie beter schijnt te zijn dan de Murrays (die het voorheen produceerde). Bij mijn volgende bestelling ga ik er wel wat blikjes van inslaan om bij mijn early moning pipes, 965 en nightcaps te leggen :)

berry67

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door berry67 »

Dit is de laatste tijd mijn absoluut favoriete tabak.

De smaak behoort tot de ietwat simpele, recht toe recht aan latakia-blends maar met fantastische orient en nog betere latakia. Je zou het kunnen zien als de zwaardere versie van Early Morning pipe.

De nu verkrijgbare Orlik versie is beter dan de oude van Murrays. (beiden in bezit)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door Arno »

berry67 schreef:De nu verkrijgbare Orlik versie is beter dan de oude van Murrays. (beiden in bezit)
Klopt! Heb ze ook beide..
Afbeelding

berry67

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door berry67 »

Arno, wat vind je van deze tabak?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door Arno »

Ik heb ooit een vergelijking gemaakt tussen GL Pease Westminster en London Mixture. Westminster is namelijk geïnspireerd op de oude London Mixture: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=2980
Afbeelding

berry67

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door berry67 »

Wat een goed stuk!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door dr. Watson »

In eerste instantie vond ik deze tabak een beetje te mellow en saai. Later merkte ik dat de tabak veel smaakaccenten heeft. Ik merk wel dat het belangrijk is dat de tabak niet te veel aangestampt moet worden.....zeker niet na het aanvlammen.
De tabak is duidelijk anders dan de standaard mixture en de EMP. Misschien kun je zeggen dat het de Dunhill versie van een balkantabak is.
Qua kracht blijft de tabak mellow alleen is hij alles behalve saai.
Gediplomeerd Clan Roker

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door robvoorburg »

Inmiddels bij de Oude Leeuw verkrijgbaar, heb er een blikje
van meegenomen. (€ 15,--)
Ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door Luys »

robvoorburg schreef:Inmiddels bij de Oude Leeuw verkrijgbaar, heb er een blikje
van meegenomen. (€ 15,--)
Ben erg benieuwd.
Ik hoor graag hoe die jou bevalt Rob! Goed excuus om weer eens langs de leeuw te gaan :)
Pijproker des forums

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door robvoorburg »

Vandaag mijn eerste pijp met deze tabak gestopt en gerookt.
Wanneer ik het blik open en naar de tabak kijk, dan ligt het er losjes
bij. (ik bedoel heel korte draadjes tabak)
Het luchtje is niet onaangenaam, maar niet overtuigend.

Stoppen, aansteken, roken gaat opmerkelijk goed, zo goed en snel
dat ik mij afvraag of ik daar wel blij mee ben. Al met al beslist geen
slechte tabak, maar voor mij niet een om voor om te rijden.

De "nieuwe" Dunhill (latakia) tabakken kunnen niet in de schaduw staan
van de originelen, ze missen die heerlijke diepgang en verfijning, daarnaast
vind ik de verschillende "nieuwe" in smaak veel dichter bij elkaar, dan dat
in het verleden het geval was.

Gebruikersavatar
Pijpke
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2014 16:52

Re: Dunhill - London Mixture

Bericht door Pijpke »

Ik heb nu zo'n tien pijpjes Dunhill London Mixture gerookt en ik moet zeggen ... "Jongens jongens, wat een lekkere tabak!"

Mijn eerste ervaring met de Engelse smaakvariant was Davidoff Royalty en dat beviel goed, maar deze vind ik toch echt veel lekkerder.

Een heerlijk leerachtige :roll: kruidige volle rook; zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven...

De tabak brand goed en geeft ook lekker veel rook af. Ik ontdek steeds weer nieuwe smaken... van zoet tot hartig... en hij blijft de hele rooksessie goed op smaak.

Ik denk dat ik de Engelse mixtures maar eens verder ga onderzoeken.

Wat is pijproken toch leuk! :D

Plaats reactie